Page 1 of 1

Moottorin kiinnikkeet

Posted: 26 Feb 2009, 23:51
by mäkkäri
Mitäs tarkottaa säännöissä toi et "Moottorin kiinnikkeet täytyy tehdä pulttaamalla runkoon."?
Saanko mä hitsata koneen sivuille siihen kolmioiden päälle latat/levyt joihin sit pultataan kumit+koneen korvat? Vai tarvisko noi latatkin pultata runkoon?

Re: Moottorin kiinnikkeet

Posted: 27 Feb 2009, 00:06
by Mika Hirvonen
F1/G1 ja F2/G2 putkien väliin saa hitsata latat niinkuin kirjassakin on tehty. Niihin lattoihin sitten voi pultata kiinni moottorin kiinnikkeet.

Re: Moottorin kiinnikkeet

Posted: 27 Feb 2009, 02:07
by hege
Mä tulkitsen sen niin että moottorin kiinnikkeiden pitää olla pultattavia. Runkoon saa hitsata kiinnikkeitä kunhan ne eivät ole sillä tarkoituksella että ne jäykistävät sitä.

Eli joo, saat hitsata runkoon kiinnikkeet joihin pulttaat moottorin kiinnikkeet.

Re: Moottorin kiinnikkeet

Posted: 08 Jan 2012, 14:34
by Antti Tuomainen
Mikäs on raadin tulkinta koko moottoritilan poikkimenevästä kiinnikkeestä? lasketaanko runkoa jäykistäväksi?

Eli voiko laittaa (pulteilla kiinni) putken J1 ja J2 (R) väliin, johon sitten pulttaa moottoria kiinni? Äkkiseltään tekis mieli väittää runkoa jäykistäväksi rakenteeksi, mutta toisaalta netin syövereistä esimerkki tapauksia löytyy?

Ja tässä tapauksessa nuita tekis mieli laittaa vieläpä kaks, eli moottorin eteen ja taakse.

Re: Moottorin kiinnikkeet

Posted: 09 Jan 2012, 00:57
by Jari Kauttonen
eikös pultattavat lisäputket jossain vaiheessa sallittu? :roll:

Re: Moottorin kiinnikkeet

Posted: 09 Jan 2012, 09:44
by kippo
ymmärtääkseni jos se on moottorin kiinnike putki niin sallittu mutta se pitää olla nimenomaan pultattu pää runkoon kiinni