Page 4 of 4

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 17 Aug 2009, 18:26
by Tomi Jutila
702 kootut selitykset affelta:
ratahan on ehdottomasti suomen paras. :D

viikonloppu alkoi jo torstaina varsin kosteissa merkeissä

perjantain vapaat treenit jäi muutamaan kierrokseen kun koneen lämmöt nous ja huohotti voimakkaasti öljyä kerääjään,padan vaihto sujui ehtoolla jo rutiinilla.
lauantai warmup tuntumaa ja vaihdepaikkoja hakien.aika-ajoon yritystä ja toivoen ettei mottiin tuu mitään kun vara pannut on kotona...niinpäniin tuomaritornille kutosella täydet kun öljynjäähdyttimen laipasta öljyt takarenkaalle,välittömästi hirveessä kulmassa kantilta ulos ja varsin sähäkät rattisulkeiset saadakseni pysyyn kosla ratalla.jälkiviisaana olis pitäny laittaa pelit heti seis mutta ajoin ratavarikolle josta tuli reklamaatiot jopa kilpailun johtajalta alkaeen :oops: :oops: :oops: :oops:
varikolla öljymäärän tarkistus propusta joka oli tasan nolla,koneeseen rasvat ja kisaan kun ei ollut kolmatta konetta mukana.

kisa oli jännä ja tiukka tosin vain subbejen kaa,mika meni menojaan.kumpuesko tuli lähtösuoran pääs takapyörään kun en kerinny kattoon peiliä kun olin keskittynyt svenssoniin,lokari savus aikas voimakkaasti renkaaseen joten vika kierros höllöten maaliin locojen kakkosena.vielä parcfermessäkin luulin ajaneeni takapyörän sisäkurvin kaiteeseen kunnes markku sano että onks täällä mintunvihreet kaiteet,ei ollu mutta eskon subbe on. :roll: :roll:

toka erä sateella oli taas hitaastiajokilpailu.mikan perään startista,svenssonin ja pietilän annoin mennä kun olivat nopeempia ja menivät mikastakin ohi.sit hiillostaan mikaa ja varikon kohdalla ohi sen jälkeen vaan jäitä hattuun ja ajella rataa myöten maaliin.pasi tuli aika vahvasti loppua kohden peileihin mutta pysy just takana vaikka ajoin tosi varmasti (hiljaa) ettei mee pihalle.
kone ilmeisesti öljykuivuudesta huolimatta ehjä,kait se olis jo mossahtanu parin kisalähdön ja warmupin ajoilla.

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 17 Aug 2009, 18:58
by Mika Hirvonen
Uran toinen Grand Race #721llä ja sen kuskilla takana. Rata on kyllä hieno ja haastava. Harmi, että ajoaika jää viikonlopun aikana niin vähäiseksi.
Keskiviikkona käytiin harjoittelemassa, kun lahjattomia ollaan, ja autoon löydettiini ihan OK säädöt ja muutenkin parempi luotto autoon kuin vuosi sitten.
Perjantain vapaissa auto ei oikein tuntunut toimivan. Todennäköisesti rata oli sateiden jäljiltä huonossa kunnossa. Launataina warmupissa vielä aika kehnoja aikoja, mutta aika-ajoissa pitoa alkoi jo vähän löytyä ja ihan kelvollisella ajalla paalulle.
Ekassa kisassa kauden paras lähtö, joten ei oikein päässyt kisaamaan kenenkään kanssa. Alkuun vedin pari kovaa kierrosta, jonka jälkeen pystyi vähän säästelemään laitteita. Kisan edetessä radalle alkoi taas kerran ilmestyä öljyvanaa, joten piti ottaa aika iisisti.
Sunnuntaina keli oli varsin kostea. Warmupissa pääsin ajamaan ekat viisi kierrosta märällä Ahvenistolla. Auto ei tuntunut kovinkaan hyvältä, joten kisassa oli tavoite tulla vaan ehjänä maaliin.
Kisassa Pasi ja Tomi meni ihan odotetusti ohi. En viitsinyt edes pahemmin vängätä vastaa, koska nopeusero oli aika selvä. Päästi pari subaruakin ohi, jotta en pilaisi heidän keskinäistä kisaansa. Maalissa Locostien kolmantena, johon pitää olla tosi tyytyväinen.
Koko viikonlopun aikana ei ollut yhtään teknistä ongelmaa mikä oli positiivista Kemoran käyntihäiriöiden jälkeen.
Oli myös kiva nähdä Tuomon auto viivalla. Onneksi lauantain lipsahduksesta selvittiin säikähdyksellä. Ja ei voi vain kuin ihmetellä Markun&Co kykyä parsia autoa kuntoon sunnuntain kisaan. Mahtava homma!

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 18 Aug 2009, 07:21
by markku
eihän tuomon autoon tarvinnut tehdä kuin toinen puoli keulasta uusiksi. pari metriä putkee. hieman korvia. tukivarret. iskarit. jotain pientä :wink: .

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 18 Aug 2009, 18:05
by pasi.t
Näin on taas kisa takana ja onneksi vasta vuoden päässä uudestaan, jos sattuis oppia ajamaan sitä ennen, että vois ajaa vaikka kilpaa. perjantai oli torso kahden pikku session vuoksi. onneksi autoon ei tarvinnut tehdä oikeastaan mitään muutoksia, lauantai aamun varmuppi meni ihan jees, mutta aika-ajot sitte menikin jo penkin alle. ehkä syynä oli ensimmäisen nopeen yrityksen ulkoilu ennenkuin kellot lähti edes käyntiin, eli täydestä laukasta pihalle suoralle tultaessa, mutta onneksi takaisin radalle ennen seuraavaa kurvia, ton jälkeen tuli aina nostettua ko paikassa, sekä hiukan muiden ohittelua ajon aikana, aika jäi 2s tavoitetta heikommaksi. kisassa roikuin teron perässa kunnes rata oli öljytty, ei ihan kiinni mutta kuitenkin, löysäsin lopussa ja kari oli heti kiinni kannassa... maaliin saakka. sunnuntaina lähtö meni pipariksi ja joutui jonkunverran kierteleen, ennenkuin sain tomin ja mikan kiinni, pojat vaihteli paikkoja alkuunsa aika monta kertaa, kunnes tomi pääsi karkaamaan. mikan kanssa kisattiin kierroksen verran, kunnes pääsin ohi ja lähdin ajamaan tomin 6s johtoa takaa, ja lopussa taas öljyläikkiä vetisellä radalla, maalissa kuitenki toinen ja ihan tyytyväinen tulokseen. lauantain hampaattomasta kisasta jäi vähän huonompi maku, mutta ei siittä voi syyttää ketään muuta kuin itseään. :oops:

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 19 Aug 2009, 08:23
by tumpelo
Niinpäniin.

ISO KIITOS :D
Mm. Markku&Co, Team Mäkkäri, Mika, ja muut. Tiedätte kyllä kukin mistä. Ja koko porukalle tsemppaamisesta. Hassunhauska viikonloppu vaikka pikkusen meinaskin sunnuntaina nukuttaa.

Nyt kun vielä muistatte perätä saatavianne vara-osista, sammuttimista, vanteista ymym...

Tumpelo
(nyt käytännön kokeilla vahvistettu ja lopullisesti rekisteröity nimimerkki :oops: )

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 28 Aug 2009, 10:36
by Tomi Jutila
uudessa klassikot lehdessä (5/09) on oikeen kuvasarja meitsistä ja kumpu eskosta lähtösuoran päästä...esko on jo etupyörän kohdalla kun meitsi vetää luukun kiinni.tossa olis voinut tulla muutakin kun kuttaperkavaurioita,olin vaan niin keskittynyt tonyn (auton) perään jotta esko pääs yllättään,itte luulin ajaneeni sisäkaiteeseen :oops: :oops: :oops: :oops:
oli siellä kuva jostain oranssistakin locosta :roll: :roll:

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 26 Jan 2010, 18:39
by Tomi Jutila
Tomi wrote: perjantain vapaat treenit jäi muutamaan kierrokseen kun koneen lämmöt nous ja huohotti voimakkaasti öljyä kerääjään,padan vaihto sujui ehtoolla jo rutiinilla.


ei ollu turha motinvaihto,vein koneen laittoon...sylinteriryhmä halki,kansipahvi ruostunut puhki/kone ruosteessa sisältä,venavälykset perseellään.varaosiks koko paska,ei tainnu olla 11.000 mailia ajettu :shock:
noi käytetyt r1 mosat voi siis olla täyttä paskaa,myyjät puhuu lämpimikseen mitä haluavat.

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 26 Jan 2010, 20:31
by Mika Hirvonen
Joo kyllä noiden purkuliikkeiden lupauksiin kannattaa suhtautua varauksella. Mulle tuli "täysin toimiva" kone varalle, jossa tosin oli parin sormen kokoinen reikä lohkossa :shock:

Onko sulla vielä ehjiä koneita joita voit viedä laittoon, vai joudutko tilaamaan uusia?

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 26 Jan 2010, 20:39
by Tomi Jutila
tällä viikolla tulee taas yks,laittoon vien ilmeisesti lootavikasen koneen joista tehdään yhdistelemällä yksi priima.ekassa kun on lohko paska niin siitä otetaan vaan loput osat talteen.
ostelen koneet ebaysta,aiemmin olen ostanut halvimmastapäästä olevia mutta niitä on tullut jo pari huonoa.vähän kalliimmat (500-800£) VOI saada parempia.viimeks tullut oli hyvä,sillä rivuuttelin jäärädallakin (varakone 2010)

mitä teit risalle koneelle?

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 26 Jan 2010, 20:54
by Mika Hirvonen
Se kököttää varastossa kohtaloaan. Sain siitä rahat takas, joten sinänsä ei tullut pahemmin tappiota. Siitä sais varmaan toimivan koneen, jos löytyis sopiva alempi moottorilohko.

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 26 Jan 2010, 21:25
by KakeK
Juu tomi 10000 ajettu 10 vuodes on aika vähän nois moteis mitä yleensä myynnis. Joskus tuli 10000 ajettu kone saksasta ja oli öljyropun jengakki korjattu jo useamman kertaa ku olis ollu öljynvaihtoja niis kilsois :)

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 27 Jan 2010, 09:37
by kippo
Mika wrote:Se kököttää varastossa kohtaloaan. Sain siitä rahat takas, joten sinänsä ei tullut pahemmin tappiota. Siitä sais varmaan toimivan koneen, jos löytyis sopiva alempi moottorilohko.
saisko lohkoa tig-hitsaamalla korjattua onhan se alumiinia vai minkälaisella paikalla se on jos laittaa paikan ja sulattaa kiinni

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 27 Jan 2010, 13:58
by Mika Hirvonen
Oon miettinyt tota hitsausta. Hankaluus on, että se on mennyt tiivistepinnan kohdalta rikki. Pitäisi varmaan koneistaa taso hitsauksen jälkeen. Täytyy purkaa toi lohko irti ja katsoa saako siitä tehtyä mitään.

http://1.bp.blogspot.com/_vbVt9eYz7Lg/S ... G_3922.JPG

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 27 Jan 2010, 15:32
by Jari Kauttonen
No eipä tuo pahalta vielä näytä, melkein sanoisin että korjaukseen vaan. Jos tarvit jeesiä niin ilmoittele kahtellaan mitä tolle saa tehtyä.

Re: hämeenlinna v. 2009

Posted: 28 Jan 2010, 12:04
by Mika Hirvonen
Ok kiitti. Täytyy purkaa ja katsoa miten pahasi se on mennyt.