710 FIN

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Ei oo leimaa eikä muitakaan lippuja lappuja. Auto oli niin pahasti vaiheessa että jätin suosiolla leiman ensvuoteen, vaikka olishan sen tietty voinut ajaa jo valmiiksi. Mutta kun ei ollut vielä tietoo valmistuuko auto edes kesäksi.

Se on totta et parasta treeniä on kilpailut mut ensin pitää tottua autoon. Tunnin koeajon perusteella en vielä rupee hosumaan. Mut otetaan ny alkuun 5sek. ajasta pois ja neljäs sylinteri mukaan niin kahtotaan sit.. :)

Jos jossain vaiheessa on Alastarolle ja Ahvenistolle lähtiöitä niin lähden kyllä mielellään mukaan treenailee niin ei tarvii yksin kiertää kehää.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Aloin vihdoin tarkastelee paikkoja ensitestin jälkeen. Tähän mennessä löytyneitä vikoja on et yksi takalinkin uniball on ainakin väljä ja toisesta takajarrusatulasta on hävinnyt palojen kiinnityssokka, palat oli puoliksi ulkona. Onneksi on sen verran vähän tilaa vanteet ja satulan välissä ettei palat lentäneet pois, ottivat vanteeseen kiinni.

Onko vinkkejä mistä noita Wilwoodin powerliten sokkia kannattais lähtee kyselee?
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: 710 FIN

Post by Tomi Jutila »

rallydesingillä on sokkia,oon tilannu joskus yhen varalle.

http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... 7s9bamkc66

ne on muistaakkeni näitä,ei niitä pinnejä mitä siellä lukee kans,ne on vanhemman malliseen satulaan.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Noihin 300-8697 päädyin kans.
Rally race Keravalla sieltä sai tilaamalla...toimitusaika 2-4viikkkoa. Pitänee keksiä joku väliaikaisratkaisu.
Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: 710 FIN

Post by Antti Tuomainen »

Botniaringin FB sivuilta bongasin mainoksen, että akk järjestää ylimääräsen rataleimatutkinnon 6.7. ;)
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Kiitos vinkistä :)
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Onko muilla R1 koneisilla ollut ongelmia Ahveniston pääsuoran jälkeisessä mutkassa. Kurvin loppuvaiheessa just ennen varikkosuoraa kaasun ollessa pohjassa kone nuupahtaa/rykii/stumppaa. Veto tulee heti takas kun nostaa hieman kaasua.

Muissa mutkissa ei esiintynyt ongelmaa. Luulin ensin että bensa olis vähissä mut tekee saman täydelläkin tankilla.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: 710 FIN

Post by kippo »

kaasareista R1 koneessa ainakin mulla loppuu bensa hetkellisesti suuttimelta kun mennään pitkästi oikeelle kaasuauki olen koittanut laittaa suuttimien juureen loiske levyäkin mutta ei vika ole kokonaan poistunut taitaa olla lähinnä R1 ominaisuus auto käytössä
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: 710 FIN

Post by Tomi Jutila »

kuudetta vuotta nypitään pitkissä oikeissa kurveissa,seon ominaisuus :shock:
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

V-mäinen ominaisuus just kun pitäis mennä niin kone rupee nikottelee...

Onko kaasareiden bensapintojen nostoa kokeiltu vai meneekö seokset ihan vituralleen?
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: 710 FIN

Post by tumpelo »

Meneekös se just niinpäin autossa että kun kaarretaan oikeelle niin vastaava kiihtyvyyden suunta tulisi pyörässä jarruissa? Jos noin niin ei ehkä ole kauheasti kiinnitetty huomiota bensansaantiin auki olevien läppien mukaan...

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: 710 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Jarrutus pyörässä ja kääntyminen Locossa oikealle taitaa olla juuri samaan suuntaan kaasuttajaan nähden. Jännä, että Fazussa ei samaa ongelmaa ikinä ole ollut. Mikunin vaakakaasarin kuppi ilmeisesti paremman muotoinen autokäyttöön.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Fazussa pääsuutin osoittaa alaspäin, R1:ssä sojottaa melkein sivullepäin (hörppii helpommin tyhjää). Tais selvitä miks Fazu on niin nopee :)
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: 710 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Mulla on ylimääräiset Fazun kaasarit ja kumit hyllyssä... Tuskin ketään haittaa jos vaihtaa 3mm pienempiin kaasuttajiin :D
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: 710 FIN

Post by kippo »

Mika Hirvonen wrote:Mulla on ylimääräiset Fazun kaasarit ja kumit hyllyssä... Tuskin ketään haittaa jos vaihtaa 3mm pienempiin kaasuttajiin :D
eihän toi sääntöjen puitteissa ole ymmärtääkseni sallittua mutta vois kokeilla auttaisko tuo siihen ongelmaa
Post Reply