710 FIN

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Kiitoksia, kysellään kans tuolta. Torxikin käy hyvin, kunhan vaan on joku muu kuin ristipää :) Juu täytynee sinne väliin jotain laittaa rupee muuten putoilee.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Pientä väliaikatietoa mitä on tullut tehtyä.
Kardaanitunnelin diagonaalit ja takaiskareiden yläkannakkeet hitsattu.
Nokkapalaa sovitettu, ym pientä sovittelua...

Seuraavaksi vuorossa:
Takaiskareiden alakiinnitykset.
Kardaanitunnelin takapää että perällä on tilaa liikkua ylöspäin.
Etuiskareiden yläkannakkeiden paikoilleen hitsaus.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Pelti hommat aloitettu.
http://locostalliance.blogspot.com/
Pari kuvaa lisätty.
http://kuvablogi.com/blog/7040/4/
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: 710 FIN

Post by kippo »

eikös nuo kardaanitunnelin diakonaalit pitäs olla pyöreestä 19mm vai näinkö tai muistinko väärin sori jos olen väärässä taikka oikeessa harmillista kuitenkin jos joudut uudelleen ne vaihtaan
mäkkäri
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 340
Joined: 08 Sep 2008, 17:11

Re: 710 FIN

Post by mäkkäri »

Säännöissä ei taida lukea et mitä sen pitäs olla? Mulla ainaki on 20mm neliöö..
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: 710 FIN

Post by kippo »

juu en löutäny säännöistä kuin tulkinnnan että jotain diakonaali putkea siinä 20mm paikkeilla saa käyttää katotaan jos joku asiaa meille tyhmille tarkentaa vaikka puhuin monikossa tarkoitin itseäni (sori) :wink: mulla semmoinen runko jossa diakonaali kardaanitunnelissa pyöree 19mm :|
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Konetta mallattu runkoon ja syyläri paikoillaan. Pulpettiakin sovitettu paikoillen ja kiinnikkeitä tehty.
Olis jo kova hinku päästä konetta starttailee niin aika mennyt pakosarjan kimpussa :)
http://locostalliance.blogspot.com/2010 ... sarja.html
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: 710 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Hienoa, että projekti etenee.

Pakosarjassa kolmas, ja varsinkin neljäs putki, on kaikista helpoimmat sovittaa paikoilleen :)
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Juu tohon vaiheeseen kun pääs niin rupee jo pikkasen helpottaa :).
Kyllä tota tulikin monta iltaa hierottua/ ihmeteltyä :D
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: 710 FIN

Post by Tomi Jutila »

voivoi pojat mitä teitte....laitoitte sitten koneen roikkumaan rungon alapinnan alapuolelle. :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

ittellä vituttaa kun kone roikkuu 19mm ja koko paska on täysin panssarin varassa.eipä siinä mittää kun ajelee radalla mutta kun se ei aina ole niin helppoa.
viimeks affella meni panssari+öljypohja (kone?) paskaks ym. syystä.
jos koneen nosto ei olis niin helvetinmoinen homma valmiista autosta niin nostasin sen HETI.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Mitens te ootte saaneet R1:sen kaasarit piiloon jos kone on pohjan tasalla? Mulla oli kone aluksi pohjan tasalla ja olis joutunut käyttämään korkeeta keulapalaa.
Nyt kone on noin 20-30mm alle pohjan ja matalalla keulapalalla jää kaasarit rungot piiloon.

Hyvä Tomi :) eipä tullut mieleen et korkeuttahan vois säätää, pistää latanpaloja korvakkeiden alle/väliin niin konetta voi tarvittaessa nostaa jos ui liian matalalla.

Pitänee koittaa pysyä kanttareiden välissä mut eihän sitä tiiä milloin joutuu oikaseen :)
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: 710 FIN

Post by Tomi Jutila »

mulla kone roikkuu sen 19mm ja kaasarirojut just luukun sisäpuolella eli matalalla nokalla ei mahdukkaan sääntöihin.jarkon (ex-markku) autossa kone pohjan tasalla mutta nokkapala yms eivät ole vissiin matalimmat.jos kone roikkuu 30mm niin se ei tule onnistumaan MILLÄÄN paitsi tumpelo mallin offroad alustalla...tonttiin veto ei onistu.

mulla koneen nosto pistäisi uusiks nokan,luukun,pulpetin ja PAKIN joten jääpi tekemättä(pakki siksi kun kardaanin kulma muutuisi) sama syy estää säädön teon koneen korkeuteen+nokkaluukun reikä muuttuu.

toi kanttien välissä ajaminen on ajatuksena kaunis mutta ei se tartte kun yhden vesiliirron kemoran paluusuoran jarrussa niin meet kohtisuoraa kantin yli.joku semmonen oranssi loco (suht nopee) ei ole tainnut paljoo kanttiksia ylitellä mutta kaikki muut sitäkin enemmän 8)
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: 710 FIN

Post by kippo »

[quote="Tomi"]mulla kone roikkuu sen 19mm ja kaasarirojut just luukun sisäpuolella eli matalalla nokalla ei mahdukkaan sääntöihin.jarkon (ex-markku) autossa kone pohjan tasalla mutta nokkapala yms eivät ole vissiin matalimmat.


täytyypä oikein mittailla paljonko palojen korkeudet heittää minimeistä kait ne on minimin ja korekeen jostain välimaasto
niitähän saa muokata kunhan ei ylitä max tai alita min
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Kyllä se kone mulla aikas matalalla on, katon se korkeuden uudestaan kun saan renkaat alle että miten se sinne asettuu. Onks Tomi sulla millainen pohjapanssari ja saiko se olla minkä levyinen..20cm? Meinaan tehdä panssarin 2-3mm teräksestä.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: 710 FIN

Post by kippo »

kyllä keulapala oli 200mm ja kojelauta oli 270mm mutta konehan on ihan takana ja juuri ja juuri mahtuu pellin alle vaikka öljy pohja on ala rungon alapinnankans tasalla jos kone olis edempänä niin keulapalaa täytys korottaa. Tomilla kone varmaan edempänä kuin mulla
Post Reply