710 FIN

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: 710 FIN

Post by Tomi Jutila »

joo,mulla kone keskella konehuonetta ja silloin minimi nokalla konetta roikotettava.
panssarin max leveys on sen 200mm,mulla on niitä ollut enemmän ja vähemman ylileveitä mutta sääntö setä teetätti uuden. :oops:
toi 200mm on mun tapauksessa perse mitta kun panssariin koittaa tehä jonkinlaisen kanttaukset reunoihin niin öp.ei taho mahtua enään väliin

tuosta roikkuvasta koneesta on petellä,pasilla ja tonilla kans propleeemaa kun tahtovat pohjat olla ruvella...?
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: 710 FIN

Post by Johan Svahn »

[quote=" tuosta roikkuvasta koneesta on petellä,pasilla ja tonilla kans propleeemaa kun tahtovat pohjat olla ruvella...?[/quote] Jos käyttää kuivasumppua niin ei ole ongelmia. Finnäsin Toyo mahtuu..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: 710 FIN

Post by KakeK »

täälä 5 senttiä rungon yläpuolella ku on niin v...... moinen työ laskea alemmas. siis kuivasumpulla.
viimekausi 3cm alla ja oli yhtä hel...tiä ku lipes kantin päälle nii aina lenti kuin ohjus kantista yli.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: 710 FIN

Post by tumpelo »

Hmmm,

Pitänee ottaa tuo haasteena ja tunkea BEAMS matalien muovien allle. Siellä onkin paksuja prikkoja moottorityynyjen päällä. Miten niin off road alusta?

Itseäni arvelutti kovasti kun sumpun pohja on vähän alle rungon ja vauhtipyöräkotelon alareuna paljon ale rungon mutta sileä ja tukeva teräksinen pohjapanssari on pelastanut toistaiseksi. Se kyllä näyttää siltä, että ilman ei ole syytä ajella...

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Piti käydä oikein uudestaan mittaamassa. Tulos oli 25mm alle pohjan.
Kone sijaitsee aikas keskellä ja kabiininputkesta mitta kanteen on 11-12cm.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: IL 710 FIN

Post by Marko Leino »

Projekti on edennyt harppauksella eteenpäin.
Bensatankki hommattu ja mallailtu paikoilleen, samalla kardaanitunnelia tuli kavennettua (kun oli turhan levee).
Ladan vetareihin tehty Fordin pulttijako ja kardaanin osia sorvailtu eli runko on nyt pyörillään lattialla ja olis iskareiden kiinnityksen vuoro.

Mallailin iskareiden paikkoja niin heräsi kysymys et montako senttiä maavaraa olis hyvä jättää kun iskarit on pohjassa? Ettei tuu tehtyy liian matalaa :)
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: IL 710 FIN

Post by Mika Hirvonen »

No jos laittaa maavaran noin nollaan niin ei pitäisi olla pahemmin ongelmia pohjaamisen kanssa. Mulla taitaa olla jopa negatiivinen maavara edessä. Botniaringille kannattaa maavaraa ihan suosiolla korottaa radan kunnon takia. Muilla radoilla ei pitäisi pahemmin olla ongelmia.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: IL 710 FIN

Post by KakeK »

Laita ne iskarit silleen kiinni jotta auton ollessa joittenkin pukkien päällä niin auton maksimi maavara on joku 11-12 cm kummastaki päästä.
Etupää joustaa vielä varmaan 5cm ylikin tolleen asetettuna mutta sillä ei oo merkitystä jos et aja liian löysillä jousilla.
Noitten kiinnityksien puolesta pitäis päästä jo pytty vauhtia :D
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: IL 710 FIN

Post by Marko Leino »

Kiitos jälleen avusta. Takapää ny laitettu ja sit etupään kimppuun :)
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: IL 710 FIN

Post by Marko Leino »

Etuiskarit laitettu. Reilu vuosi meni et runko pyörillään :)
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Auto etenee ja kiire tulee, tavoitteena on että olisi ajokunnossa toukokuun lopussa.

Mitens ootte laittaneet turvavyön kiinnityksen kardaanitunnelin puolelle? 1.5mm pelti vai 3mm kolmiopalanen ja siihen sit FIA:n neliölätkä. Tuleeko FIA:n lätkä hitsaamalla kiinni?
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: 710 FIN

Post by kippo »

3mm kolmiopala ja reikäläpi silmukka siihen
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Ok.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Vaikka kesä olikin taukoa rakentelussa niin viime kuukausien illat on tiiviisti vietetty tallissa ja sama tahti jatkuu...

Kardaanitunnelin pellit asennettu ja runko maalattu. Kone ja kardaani paikoillaan. Sähkösarja purettu, releet ja ecu kiinnitetty ja osa ylimääräisiä johtoja poistettu toivottavasti ei vääriä :)
Pakkiakin tuli viikonloppuna testattua.

Blogiin pistin pienen tilanne päivityksen. http://locostalliance.blogspot.com/
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: 710 FIN

Post by Marko Leino »

Sähköt ok.
Jäähdytysjärjestelmä ok.
Pakari paikoillaan vaatii kylläkin vielä muokkaamista. Tarvii tehdä kaksi vaimennin vaihtoehtoa 110db ja alle 95db (ahvenisto hyshys päivät).
Kaasareiden purku/ puhdistus ja suutinsarjan asennus.
Pipercrossin asennus.
Öljyt koneeseen ja sitten starttamaan...

Minkäs kokoisella putken sisähalkaisialla teillä on vaimentaja R1:ssä että pysytään 110db rajoissa?
Post Reply