710 FIN
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: 710 FIN
joo,mulla kone keskella konehuonetta ja silloin minimi nokalla konetta roikotettava.
panssarin max leveys on sen 200mm,mulla on niitä ollut enemmän ja vähemman ylileveitä mutta sääntö setä teetätti uuden.
toi 200mm on mun tapauksessa perse mitta kun panssariin koittaa tehä jonkinlaisen kanttaukset reunoihin niin öp.ei taho mahtua enään väliin
tuosta roikkuvasta koneesta on petellä,pasilla ja tonilla kans propleeemaa kun tahtovat pohjat olla ruvella...?
panssarin max leveys on sen 200mm,mulla on niitä ollut enemmän ja vähemman ylileveitä mutta sääntö setä teetätti uuden.
toi 200mm on mun tapauksessa perse mitta kun panssariin koittaa tehä jonkinlaisen kanttaukset reunoihin niin öp.ei taho mahtua enään väliin
tuosta roikkuvasta koneesta on petellä,pasilla ja tonilla kans propleeemaa kun tahtovat pohjat olla ruvella...?
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: 710 FIN
[quote=" tuosta roikkuvasta koneesta on petellä,pasilla ja tonilla kans propleeemaa kun tahtovat pohjat olla ruvella...?[/quote] Jos käyttää kuivasumppua niin ei ole ongelmia. Finnäsin Toyo mahtuu..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Re: 710 FIN
täälä 5 senttiä rungon yläpuolella ku on niin v...... moinen työ laskea alemmas. siis kuivasumpulla.
viimekausi 3cm alla ja oli yhtä hel...tiä ku lipes kantin päälle nii aina lenti kuin ohjus kantista yli.
viimekausi 3cm alla ja oli yhtä hel...tiä ku lipes kantin päälle nii aina lenti kuin ohjus kantista yli.
Re: 710 FIN
Hmmm,
Pitänee ottaa tuo haasteena ja tunkea BEAMS matalien muovien allle. Siellä onkin paksuja prikkoja moottorityynyjen päällä. Miten niin off road alusta?
Itseäni arvelutti kovasti kun sumpun pohja on vähän alle rungon ja vauhtipyöräkotelon alareuna paljon ale rungon mutta sileä ja tukeva teräksinen pohjapanssari on pelastanut toistaiseksi. Se kyllä näyttää siltä, että ilman ei ole syytä ajella...
T
Pitänee ottaa tuo haasteena ja tunkea BEAMS matalien muovien allle. Siellä onkin paksuja prikkoja moottorityynyjen päällä. Miten niin off road alusta?
Itseäni arvelutti kovasti kun sumpun pohja on vähän alle rungon ja vauhtipyöräkotelon alareuna paljon ale rungon mutta sileä ja tukeva teräksinen pohjapanssari on pelastanut toistaiseksi. Se kyllä näyttää siltä, että ilman ei ole syytä ajella...
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Piti käydä oikein uudestaan mittaamassa. Tulos oli 25mm alle pohjan.
Kone sijaitsee aikas keskellä ja kabiininputkesta mitta kanteen on 11-12cm.
Kone sijaitsee aikas keskellä ja kabiininputkesta mitta kanteen on 11-12cm.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: IL 710 FIN
Projekti on edennyt harppauksella eteenpäin.
Bensatankki hommattu ja mallailtu paikoilleen, samalla kardaanitunnelia tuli kavennettua (kun oli turhan levee).
Ladan vetareihin tehty Fordin pulttijako ja kardaanin osia sorvailtu eli runko on nyt pyörillään lattialla ja olis iskareiden kiinnityksen vuoro.
Mallailin iskareiden paikkoja niin heräsi kysymys et montako senttiä maavaraa olis hyvä jättää kun iskarit on pohjassa? Ettei tuu tehtyy liian matalaa
Bensatankki hommattu ja mallailtu paikoilleen, samalla kardaanitunnelia tuli kavennettua (kun oli turhan levee).
Ladan vetareihin tehty Fordin pulttijako ja kardaanin osia sorvailtu eli runko on nyt pyörillään lattialla ja olis iskareiden kiinnityksen vuoro.
Mallailin iskareiden paikkoja niin heräsi kysymys et montako senttiä maavaraa olis hyvä jättää kun iskarit on pohjassa? Ettei tuu tehtyy liian matalaa
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: IL 710 FIN
No jos laittaa maavaran noin nollaan niin ei pitäisi olla pahemmin ongelmia pohjaamisen kanssa. Mulla taitaa olla jopa negatiivinen maavara edessä. Botniaringille kannattaa maavaraa ihan suosiolla korottaa radan kunnon takia. Muilla radoilla ei pitäisi pahemmin olla ongelmia.
Re: IL 710 FIN
Laita ne iskarit silleen kiinni jotta auton ollessa joittenkin pukkien päällä niin auton maksimi maavara on joku 11-12 cm kummastaki päästä.
Etupää joustaa vielä varmaan 5cm ylikin tolleen asetettuna mutta sillä ei oo merkitystä jos et aja liian löysillä jousilla.
Noitten kiinnityksien puolesta pitäis päästä jo pytty vauhtia
Etupää joustaa vielä varmaan 5cm ylikin tolleen asetettuna mutta sillä ei oo merkitystä jos et aja liian löysillä jousilla.
Noitten kiinnityksien puolesta pitäis päästä jo pytty vauhtia
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: IL 710 FIN
Kiitos jälleen avusta. Takapää ny laitettu ja sit etupään kimppuun
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: IL 710 FIN
Etuiskarit laitettu. Reilu vuosi meni et runko pyörillään
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Auto etenee ja kiire tulee, tavoitteena on että olisi ajokunnossa toukokuun lopussa.
Mitens ootte laittaneet turvavyön kiinnityksen kardaanitunnelin puolelle? 1.5mm pelti vai 3mm kolmiopalanen ja siihen sit FIA:n neliölätkä. Tuleeko FIA:n lätkä hitsaamalla kiinni?
Mitens ootte laittaneet turvavyön kiinnityksen kardaanitunnelin puolelle? 1.5mm pelti vai 3mm kolmiopalanen ja siihen sit FIA:n neliölätkä. Tuleeko FIA:n lätkä hitsaamalla kiinni?
Re: 710 FIN
3mm kolmiopala ja reikäläpi silmukka siihen
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Vaikka kesä olikin taukoa rakentelussa niin viime kuukausien illat on tiiviisti vietetty tallissa ja sama tahti jatkuu...
Kardaanitunnelin pellit asennettu ja runko maalattu. Kone ja kardaani paikoillaan. Sähkösarja purettu, releet ja ecu kiinnitetty ja osa ylimääräisiä johtoja poistettu toivottavasti ei vääriä
Pakkiakin tuli viikonloppuna testattua.
Blogiin pistin pienen tilanne päivityksen. http://locostalliance.blogspot.com/
Kardaanitunnelin pellit asennettu ja runko maalattu. Kone ja kardaani paikoillaan. Sähkösarja purettu, releet ja ecu kiinnitetty ja osa ylimääräisiä johtoja poistettu toivottavasti ei vääriä
Pakkiakin tuli viikonloppuna testattua.
Blogiin pistin pienen tilanne päivityksen. http://locostalliance.blogspot.com/
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Sähköt ok.
Jäähdytysjärjestelmä ok.
Pakari paikoillaan vaatii kylläkin vielä muokkaamista. Tarvii tehdä kaksi vaimennin vaihtoehtoa 110db ja alle 95db (ahvenisto hyshys päivät).
Kaasareiden purku/ puhdistus ja suutinsarjan asennus.
Pipercrossin asennus.
Öljyt koneeseen ja sitten starttamaan...
Minkäs kokoisella putken sisähalkaisialla teillä on vaimentaja R1:ssä että pysytään 110db rajoissa?
Jäähdytysjärjestelmä ok.
Pakari paikoillaan vaatii kylläkin vielä muokkaamista. Tarvii tehdä kaksi vaimennin vaihtoehtoa 110db ja alle 95db (ahvenisto hyshys päivät).
Kaasareiden purku/ puhdistus ja suutinsarjan asennus.
Pipercrossin asennus.
Öljyt koneeseen ja sitten starttamaan...
Minkäs kokoisella putken sisähalkaisialla teillä on vaimentaja R1:ssä että pysytään 110db rajoissa?