HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: bogeyautot blogi

Post by hege »

Image
Etujousitus alkaa olla valmis että voidaan pudottaa auto pyörilleen.

Image
Alotettiin vaihdekepin vivuston tekeminen.
Tällä kertaa vaihteensiirtojärjestelmään on panostettu vähän enemmän. Keinuvipu on laakeroitu skeittilaudan laakereilla ja putkien päissä on uniball nivelet.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: bogeyautot blogi

Post by hege »

Image

Vaihdevivusto on kiinni autossa. Vaihdekepin alapää ja keinuvipu ovat kuulalaakeroituja, niin tuntuma on vähän eri kuin viimevuonna.

Tilattiin myös jouset ja iskarit. Eteen tulee 450lbs jouset ja taakse 400lbs jouset. Etupäätä jäykistetään myös kallistuksenvakaajalla.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: bogeyautot blogi

Post by hege »

Alettiin muokata ekan auton runkoa sääntöjen mukaiseksi. Alotettiin vaikeimmalta tuntuvalla työllä, eli kylkipaneelien irrotuksella. Muistettiin Mikan kanssa että oltaisiin liimattu kylkipaneelit koriliimalla, mutta onneksi ne oli kiinni ihan tavallisella ikkunatiivisteaineella.

Image

Työntämällä teräksistä viivotinta liimapintojen väliin liimapinnat ratkesivat melko kätevästi. Ajattelin että liima olisi paljon sitkeämpää, niin varasin operaatiota varten pianolankaa.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: bogeyautot blogi

Post by Mika Hirvonen »

Vaihteensiirto näyttää nyt hyvätä. Mullakin on rullalautojen kuulalaakerit käytössä kytkin ja vaihteensiirrossa. Ne on käteviä ja edukkaita.
Nivelinä mulla on kulmanivelet (DIN 71802). Etuna niissä on se että ne lähtee kätevästi irti kun varmistussokan poistaa. Helpottaa huoltoa, jos tanko on vedetty pulpetin läpi niinkuin mulla. Uniball taitaa tosin olla pitkäikäisempi.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: bogeyautot blogi

Post by hege »

Tossa ylläolevassa kuvassa vanha vaijeri vielä kummittelee. :)

Noi kulmanivelet on käteviä ja taitavat olla halvempiakin kuin uniball nivelet. Oon vaan ottanu talteen jonkinverran noita vanhoja väljiä niin ne ei meille maksa mitään. En noiden kulmanivelten kestoa tiedä, mutta nää 6mm nivelet pitäis olla meidän käytössä ikuisia. Pienellä välyksellä ei oo näköjään mitään merkitystä vaihteensiirrossa.

Ja niinkuin tuolla toisaalla mainittiin, oon mokannu joustenlaskukaavoja. Korjatut takajouset on 250lbs, eli pitää jossain vaiheessa tilata uudet.
slugmika
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 262
Joined: 28 Sep 2006, 10:37
Location: m
Contact:

Re: bogeyautot blogi

Post by slugmika »

Älä tunnusta mitään henkka, nyt ei enää muuteta suunnitelmaa, ajetaan niillä mitkä tilasit eikä valiteta :D
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: bogeyautot blogi

Post by hege »

Image
"Ponttooni" alkaa olla valmis. Edellisessä lasikuituisessa oli tosi iso kuoppa päällä, ja samalla muutettiin sen muotoa vähän sulavammaksi.

Image
Kylkipeltien asennus on myös melko pitkällä. Tehtiin kylkeen ilmanpoistoaukko.

Blogia päivitetty näiden osalta: http://bogeyracinglocost.blogspot.com
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: bogeyautot blogi

Post by pasi.t »

:shock: mikäs toi nyt sitte taas on??? tiedän että toimii varmasti mutta...
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: bogeyautot blogi

Post by hege »

Kumpi, kojelauta vai ilmanpoistoaukko? :?
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: bogeyautot blogi

Post by pasi.t »

:roll: no toi aukko :oops:
slugmika
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 262
Joined: 28 Sep 2006, 10:37
Location: m
Contact:

Re: bogeyautot blogi

Post by slugmika »

mutta mitä :?:
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: bogeyautot blogi

Post by pasi.t »

:shock: näinkö säääännöissä luvataan tehdä. ite ymmärsin aikoinaan, että pellin voi jättää takareunasta avoimeksi, mikäli haluaa, silleen kun mikalla on ja / tai norjalaisilla. tästä "pullistuksesta" en oikein tiiä. onhan tilanne kuitenkin niin että tuo on oikeastaan ainut ja toimivin tapa, ehkäistä lämpöongelmia, ku niitä ainakin autonmottorisissa piisaa. ei sillä, että henkilökohtaisella tasolla laitan tuota pullistusta vastaan, jos se on sallittu niin mulle ainakin tulee samanlainen. vois kenties säästää yhden ylimääräisen "syylärin" painon ylipainoisessa autossa.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: bogeyautot blogi

Post by Mika Hirvonen »

Jännän näköinen lerpake. Lieneekö sillä väliä kuinka pitkältä matkalta peltiä irroitetaan takareunasta.
Omaan autoon ei ole mitään tarvetta tuollaista laittaa, mutta mullahan on jäähdyttäjä vakio paikalla.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: bogeyautot blogi

Post by hege »

Mika wrote:Jännän näköinen lerpake. Lieneekö sillä väliä kuinka pitkältä matkalta peltiä irroitetaan takareunasta.
Mä ajattelin niin että auton pitää olla sevenin näköinen. Eli järki peliin kun ilmanpoistoaukkoja tekee. Jos kylkipelti on takareunasta 40cm irti niin en näkis että se on sääntöjen hengen mukainen.

Meillä oli vaihtoehtoina että joko tehdään yks iso tai pari pienempää ilmanpoistoaukkoa, yks oli helpompi tehdä kuin monta.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: bogeyautot blogi

Post by Tomi Jutila »

eiks teron autossa ollut aika siisti ja "näkymätön" ilmanpoisto,kylkipelti tais olla koko takareunaltaan irti rungosta muutaman sentin.
Last edited by Tomi Jutila on 27 Feb 2009, 20:36, edited 1 time in total.
Post Reply