HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by hege »

Eivät tarjoa erikoisshimmityksiä, mutta jousen painon mukaan mennään ihan niinkuin rallydesign tilauksissakin. Tarvitaan varaosia rikkinäisiin iskareihin niin otin yhteyttä tehtaalle suoraan.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by hege »

Lähetin Avollekin kyselyä. Tekevät myyntimiehen mukaan iskarit mun käppyröiden mukaan, mutta veikkaus on että samanlaisella tyylillä kuin GAZ, eli niillä on tietyt shimmitykset ja männät ja ne laitetaan sen mukaan mitä jousia käyttää.

Positiivista kuitenkin oli että sain sen käsityksen että AVO myyntimies ymmärsi mun lähettämiä käppyröitä ja reagoi niihin jollakin tavalla. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin GAZ myyntimies sanoi että eivät voi tehdä mun käppyröiden mukaisia, vaan ne tekee aina tietyn jousen mukaan.
slugmika
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 262
Joined: 28 Sep 2006, 10:37
Location: m
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by slugmika »

Älä hämmennä jätkä, kohta nää kiinnostuu meidän KERS järjestelmästä joka on kytketty starttiin!

Perinteisemmällä puolella ollaan edistytty pikkuaskelin.
http://bogeyracinglocost.blogspot.com/

Sitäpaitsi, noista Henkan laskelmistahan on kaikille hyötyä (siis siinä tapauksessa että uskoo niihin, eheheheh)

Mika
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by hege »

Älä sä hei nyt rupee. Mul on hallituksen jäsenenä velvollisuus ajaa tätä lajia eteenpäin ja opastan muita harrastajia. Saa nähdä ens kesän jälkeen jos näissä laskelmoinneissa oli mitään perää... Toivottavasti autot toimii ja keretään testaamaan paljon.

Mut tosissaan ollaan niin ei tää oo niin totista harrastusta että pitäis salailla. KERS tulee olemaan AKK sääntöjen sallima 1kW max 200kJ ja se toimii hydraulisesti. Turvakaaren päällä syttyy keltainen hälytysvalo aina kun KERS on käytössä ja KERS toimintaa seurataan tiedonkeruun välityksellä ettei vaan tehoraja ylity.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by Tomi Jutila »

toi teidän KERS on oldskool roinaa,itte kehittelin FART järjestelmää joka perustuu jarrutuksessa kuljettajasta vapautuvien metaanikaasujen muuntamiseen kilowateiksi :roll:
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by Johan Svahn »

jaahass! Kun kuorma-autot ovat radalla on diesel sumua ja hajua.. Locost radalla niin on pierunhajua ja kaasua ilmoissa :lol:
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by markku »

riittää että pääsee keulaan ja sitten otetaan bioaseet käyttöön :shock: kannattaa olla startissa sitten hidas :lol: kerkeää tainnuttavat aineet kulkeutua tuulenmukana pois :mrgreen:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by hege »

Sain puhelun tallilta ja nyt oon hihitelly itsekseni kaksi tuntia.

719 auton väärät putket vaihdettu vääriin... Takarungon neliöputket irroitettu ja samanlaiset neliöputket hitsattu tilalle. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by kippo »

kyllä se siitä se etenee 8)

itellä työ kiireet painaa jotta rojekti etenee samallatahdilla kun teilläkin mutta onneksi ei ole kukaan kuitenankaan ole laittamassa vääriä osia väärään paikkaan josei ite sitä tee :wink:
slugmika
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 262
Joined: 28 Sep 2006, 10:37
Location: m
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by slugmika »

Jep,
se on niin vaikeeta saada hyvää ilmasta työvoimaa nykyään:-)

Itse olin kuumeessa vielä eilen ja Erno lähti vaihtamaan putket.
Valitteli että oli niska kipeä kun oli liukastunut, mutta noiden vaihdettujen putkien perusteella tais
kyllä loukata päänsäkin:-) No onneksi niitä oli vaan 2kpl ja putkea riittää, tänään noiden vaihto ja
loput putket paikoilleen. Sitten päästäänkin toivottavasti illalla jo puhaltamaan ja maalaamaan 719.

Mika
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by hege »

Mul on muuten vääntösauvat etuvakaajaa varten.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by tumpelo »

Hitto mitä kouhotusta. Markku ihmetteli eilen kevyesti grillattuja 704 takasatuloita ja arveli että loppuuko säätövarat jarrubalanssista. Sanoin etten ole kahteen kesään säädellyt kun se ruuvi on niin hankalasti jalkatilassa ja jarrtu toimii kohtuuhyvin. Nyt vois tietty harkita kun pedaalit on vielä näkösällä ilman sivupeltejä ja kojelautaa. Tosin kovin joutuu kumartumaan... Ja varmaan jokku tuumaset avaimetkin tarttis... Kai se menee kun laittaa uudet palat.

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
slugmika
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 262
Joined: 28 Sep 2006, 10:37
Location: m
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by slugmika »

Nyt en kyllä ymmärtänyt että mikä on kouhotusta?
Jos tarkoitat koko locost touhua, niin olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä, Hitto mitä kouhotusta!

Eilen saatiin puhallettua 719 runko, kilpavarustelun hengessä tietenkin puhallettiin tosi ohkaseksi ja täytettiin putket heliumilla :D
Samalla mitattiin että runko on mitoissa, edelleen oli toleranssien mukaan suomen radoille hieman toispuoleiseksi säädetty. Eli kaikki mahdolliset porsaanreiät käytetty, tietenkin sääntöjen hengessä.

Sain illalla ruiskutettua myös pohjan erikoispinnoitteen, nyt on sooligeelipohjainen pinta jossa ilma liikkuu helposti ja lika ei tartu, tähän ei keksitty mitään tän kouhottavampaa.
Valitettavasti rupesi satamaan lunta, ja jäi muun rungon ruiskuttaminen vaiheeseen.
Jos tänään illalla olisi kuivempi keli niin saataisiin loput maalattua.
Kunhan saadaan runkohommat valmiiksi, ruvetaan tekemään huijaus diffuusoria tonne kontin alle, ainiin, myös eteenpäin suunnattu pakoputken ulostulo täytyy viimeistellä, jos noilla ei voittoja heru niin jo on kumma:-)

Image
Mika
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by markku »

oliskohan menny tuomolla väärään osioon. kävin siellä lauantaina ja tuomo esitteli uutta fedoro 3000 mallia joka varisee jauheena maahan. ainakin takana on ollut jarrut :lol: .
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi

Post by hege »

slugmika wrote:ainiin, myös eteenpäin suunnattu pakoputken ulostulo täytyy viimeistellä, jos noilla ei voittoja heru niin jo on kumma:-)
Perhana, laitoit meidän viimeisenkin valttikortin pöydälle. Suunnittelukuvat julkaistu blogissa.

Image

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Post Reply