Tervehdys
Taitaa olla 13 tuumaisia olla enimmäkseen käytössä mutta onko ollut keskustelua 13/15 eroista +/-
Mikäli auto pidetään 15:lla yhtä matalana kuin 13:lla kannattaako/saako tukivarsien kiinnikkeiden paikkaa muuttaa(nostaa) samassa suhteessa
Alunperin piirustukset lienee tehty 13:lle?
ennen aikaan suurinero oli hinnassa mut nykyään hintaero on äpout 15€ renkaalta.
putte taitaa olla ainut joka on ajanut 15 tuumasella(markulla ollut takana -07)
lisäks ton 13" korkeempi profiili antaa anteeks alustan hmm..."epätarkuuksia"
15"vanteita löytyy paljon helpommin lähes ilmaiseksi,13" on hankalampi...rahalla saa kyllä compolta mitä haluaa,cxr 180€ kpl,aeron peltivanne 100€
juu eikä 15" anna mitään erioikeuksia korvakkeiden mitoituksen suhteen.
Olikin jäänyt erikokoisten renkaiden eri profiilit huomaamatta
Jos halkasijoiden ero on noin pieni ei kiinnikkeiden siirtämiselle ole edes tarvetta vaikka olis sallittuakin.
15 tuumaiset pitäisi olla matalamman profiilin myötä nopeammat kuin 13 tuumaiset, mutta ei kai tätä oo kukaan oikeesti testannut? 13 tuumaiset pitäisi korkeemman profiilin myötä vähän löysemmät, niin ne voi ehkä piilottaa virheet alustasäädöissä paremmin, eli rengas toimii auton jousituksena. Me valittiin 13 tuumaiset rallydesignin edullisten vanteiden ja rengaskustannusten takia.
Tiedä sitten kumpi oikeasti on nopeampi.
Halkaisijat tais olla 575mm ja 584mm, eli ero huippunopeudessa on prosentin luokkaa kuten Pasi sanoi.