Page 2 of 3

Re: MT 7XX FIN

Posted: 25 Aug 2011, 21:45
by Marko
Kaikennäköistä tullut tehtyä. Pari kuvaa lisätty todisteeksi. Vähitellen runko valmiina puhallukseen ja maalaukseen. Sen jälkeen pitäisi keskittyä moottoriin että saisi käyntikuntoon. Eiköhän ensi vuonna olla viivalla heti alusta lähtien.

Image

Re: MT 7XX FIN

Posted: 30 Aug 2011, 19:30
by VP Partanen
Hyvältä näyttää! Toivottavasti nähdään ainakin kaksi uutta autoa viivalla ens kaudella :D Vois tulla taas vakoilee joskus ja saa mun autoakin tulla katsomaan kun näin lähekkäin asutaan...

Re: MT 7XX FIN

Posted: 30 Aug 2011, 19:35
by Mika Hirvonen
Jees alkaa näyttää hyvätä. Hienoa, että uusia autoja valmistuu ensi kauden karkeloihin :!: .

Puolat kannattaa suojata hyvin, jos meinaa pitää niitä noin lähellä pakosarjaa. Viime aikoina aika monessa Yamahassa on puolat ylikuumenneet.
Jos jäähdyttimen laittaa moottorin eteen, niin pitää jotenkin huolehtia, että kuuma ilma pääsee pois konehuoneesta.

Re: MT 7XX FIN

Posted: 30 Aug 2011, 22:11
by pasi.t
8) jep. alkaa näyttää lupaavalta. toivottavasti sadaan ens vuonna ennätysmäärä autoja viivalle.

Re: MT 7XX FIN

Posted: 31 Aug 2011, 08:38
by Marko
Mika Hirvonen wrote:Puolat kannattaa suojata hyvin, jos meinaa pitää niitä noin lähellä pakosarjaa. Viime aikoina aika monessa Yamahassa on puolat ylikuumenneet.
Jos jäähdyttimen laittaa moottorin eteen, niin pitää jotenkin huolehtia, että kuuma ilma pääsee pois konehuoneesta.
Puolia ei vielä ole kiinnitetty. Kiinnityspaikkaa tullut kyllä mietittyä mutta ei johdot hirveästi vaihtoehtoja anna kun ovat niin lyhyet.
Tuli jätettyä tuo kylkien avaaminen myöhempään kohtaan kun ei saatu päätettyä miten se loppuen lopuksi tehdään.
VP Partanen wrote:Hyvältä näyttää! Toivottavasti nähdään ainakin kaksi uutta autoa viivalla ens kaudella :D Vois tulla taas vakoilee joskus ja saa mun autoakin tulla katsomaan kun näin lähekkäin asutaan...
Ei haittaisi vaikka olisi enemmänkin kuin kaksi.
Voi sitä vakoilemaan tulla. Nyt kun on tullut ja varmaankin myös tulee vietettyä aikaa tallilla melko usein. Tarvis ehtiä jossain välissä katsomaan kärsämäkeen. Eikö se auto siellä ollut? Onko moottori jo löytynyt?

Re: MT 7XX FIN

Posted: 31 Aug 2011, 14:29
by Mika Hirvonen
Puolanjohdot on mahdollista vaihtaa, mutta tärkeintä on, että puolat on viileässä paikassa.

Puolien asennussuunnallakin oli jotain väliä ainakin jos mr Jutilaa on uskominen... ja miksei olisi. Lusikka-asento ei ainakaan ollut hyvä... miten 69? :D

Re: MT 7XX FIN

Posted: 31 Aug 2011, 15:53
by VP Partanen
Ei haittaisi vaikka olisi enemmänkin kuin kaksi.
Voi sitä vakoilemaan tulla. Nyt kun on tullut ja varmaankin myös tulee vietettyä aikaa tallilla melko usein. Tarvis ehtiä jossain välissä katsomaan kärsämäkeen. Eikö se auto siellä ollut? Onko moottori jo löytynyt?[/quote]


Vois pistäytyy kun ajelen ilmarisissa päin.
Kärsämäessä leafin tiloissa on mulla talli. ei ole vielä mosaa löytyny, ei ole avk:llakaan ollu aikoihin Yamahoita.
Tein tässä kolmannen kerran kardaanitunnelin, koska päädyin taas urtsipenkkiin ja toivottavasti siinä nyt pysytään :D
Sulla kun näyttää tuo penkki jo löytyvän ja kokemusta niin voisit tulla käymään niin pidetään "valutalkoot".

Re: MT 7XX FIN

Posted: 31 Aug 2011, 15:56
by Tomi Jutila
niin käytin lomasta kolmepäivää ihmetellessä puolien kans ja ne ei toisiaan toimi jos ne laittaa päällekkäin esim. kahteen samaan kierretangon pätkään,käänsin ne pohjat vastakkain ja sit pelaa.vierekkäinkin varmastikin toimii.

Re: MT 7XX FIN

Posted: 01 Sep 2011, 22:34
by tumpelo
Ne vois toimia päällekkäin jos välissä olis millin peltilevy.... :idea:

Maailmassa on noin kolme asiaa, joita mies ei kykene ymmärtämään, Nainen, moottorisahan kaasutin ja mopedin sytytysjärjestelmä...

T

Re: MT 734 FIN

Posted: 23 Feb 2012, 00:27
by Marko
Edellisestä viestistä on mennyt jo jonkin aikaa joten jotain on tapahtunutkin mm. runko/kaaret maalattu ja osat alkavat vähitellen löytämään paikkojaan pysyvästi.

Tänään auto oli ensimmäistä kertaa käynnissä. Ei paria nestevuotoa suurempaa ongelmaa. Pitkä on ollut odotus mutta kai se oli sen arvoista.

Takajarrusatulat ja kardaani paikalleen niin auto olisi teoriassa ajettavissa. Kardaani tosin pitää saada ensin tasapainotukseen.

Muutaman kuvan tämän hetkisestä tilanteesta laitan myöhemmin esille.

Re: MT 734 FIN

Posted: 13 Apr 2012, 22:25
by Marko
Nyt löytyy muutama tänään otettu kuva autosta. Ensi tiistaina olisi ensi metrit radalla tiedossa jos keli on kuiva. Auto on nyt lähes testi kunnossa paitsi takalokasuojat ja vyöt puuttuu + muutamia kiristyksiä ja varmistuksia. Kisoja varten tekemistä vielä riittää reilusti.

Löytyisikö mitään suuntaa antavia vinkkejä rengaspaineisiin ja GAZin iskareiden säätöihin että olisi edes siellä päin kun radalle lähtee? Tai jotain muita hyviä yleisiä neuvoja...

Kuvia siis täällä.

Re: MT 734 FIN

Posted: 14 Apr 2012, 08:57
by Tomi Jutila
ratoja ajetaan myötäpäivään pl.motopark.tarkoitus on ajaa asfaltilla valkoisten viivojen välissä... :roll:

aloita rengaspaineet hakeminen enemmin 1 barista kun 2 barista,gazeista en tiedä,ruuvaa löysemmästä päästä vaikka 5-10 napsua tiukemmalle.jos on kylmää niin pito voi olla kehno,kylmällä renkaalla jokatapauksessa ennenkun lämpiävät.itteku ajoin ekankerran kylmällä kelillä vanhoilla mediumeilla hommasta ei tullu mitään,spinnasin 2krt per kierros.kun sai alle paremmat (lämpöset) gummit alkoi päästä juonenpäästäå kiinni.varovasti kannattaa alottaa vaikka intoa tietysti on valtavasti,jarrupalanssia kokeilla aluksi ja kattoo koneen lämpöjä.moponkoneella aluks vaikeeta tietää mikä vaihde on päällä ja paljonko niitä on saatikka mikä sopii mihinkin paikkaan

Re: MT 734 FIN

Posted: 14 Apr 2012, 20:21
by Marko
Se sentään oli jo tiedossa että radalla ajetaan viivojen välissä. Tai ainakin asfaltin puolella.

Onko rykkösessä sellainen ominaisuus että jos moottorissa on liikaa öljyä ylimääräiset tulee ulos?

Re: MT 734 FIN

Posted: 14 Apr 2012, 21:21
by Mika Hirvonen
En tiedä onko kukaan kokeillut laittaa liikaa öljyä. Ainakin kun on liian vähän niin tulee ylimääräiset veivin mukana ulos.

Laita ohjekirjan mukainen määrä ja sitten pari desiä ylitäyttöä lisää.

Re: MT 734 FIN

Posted: 15 Apr 2012, 07:53
by Tomi Jutila
omassa ollen laittanut öljyä niinpaljon että öljysilmä pysyy täytenä vaikka koneen laittaa käyntiin,jos laittaa liikaa se menee kerääjään.kahdella ulkoisella jäähdyttäjällä n.4 litraa on aika lähellä oikea määrä.ei liiallisen öljyn vatkauttaminen suositeltavakaan ole mutta tyhjän höriminen on vieläkin huonompi vaihtoehto.