Page 1 of 3

Syyläreistä

Posted: 27 Jan 2010, 18:16
by JLE racing
Tere!

Clion syyläriä taitaa olla jonkun verran käytössä??
Onko jäähdytysteho riittänyt mopokoneisissa??
koko ja hinta (uutenakin) olisivat kohdallaan :wink:
Oletteko käyttäneet paisuntasäiliön lisäksi muita välisäiliöitä (swirl pot/ catch tank):?: :roll:

Re: Syyläreistä

Posted: 27 Jan 2010, 18:33
by Tomi Jutila
joo ei r1 koneella lämpöongelmia kolmeen vuoteen clion syylärillä,hinta jotain 80€.joku volvon paisari ollu aina.

Re: Syyläreistä

Posted: 27 Jan 2010, 22:41
by TAI
Tomi wrote:joo ei r1 koneella lämpöongelmia kolmeen vuoteen clion syylärillä,hinta jotain 80€.joku volvon paisari ollu aina.
Mulla on kans volvon paisuntasäiliö ja R1 orginal syyläris on 1.1 lukemat eli pitäisi varmaan olla sellainen korkki paisaris. Volvon paisarin korkis on arvo jotain alle 1:den, joten oletteko vaihtaneet " tiukeman" korkin ?

TAI 718

Re: Syyläreistä

Posted: 28 Jan 2010, 14:48
by Tomi Jutila
ei mitään hajua volvolaisen korkin tiukkuudesta,hyvin on liemet pysyny korkin alla kun vaan muuten ei ole ollu reikiä missään.kun vaan kosanderipullon korkin saa auki niin hyvin menee.

Re: Syyläreistä

Posted: 28 Jan 2010, 15:36
by Mika Hirvonen
Mä olen vetänyt ilman paisuntasäiliötä. Tarkoitus olisi värkätä joku puteli ens kaudeksi.
Veden lämmöt on ollut ihan ok Clion tsyylarilla. Öljyn lämmöt tosin nousee koviksi jos kierättää 12 tonnin tuntumaan koko kisan.

Re: Syyläreistä

Posted: 28 Jan 2010, 19:55
by TAI
Mika wrote:Mä olen vetänyt ilman paisuntasäiliötä. Tarkoitus olisi värkätä joku puteli ens kaudeksi.
Veden lämmöt on ollut ihan ok Clion tsyylarilla. Öljyn lämmöt tosin nousee koviksi jos kierättää 12 tonnin tuntumaan koko kisan.
0,75 näytti olevan Volvon korkissa joten aika matala... verrattuna orginal 1.1 bar.


TAI 718

Re: Syyläreistä

Posted: 05 Feb 2010, 13:07
by JLE racing
Minkä kokoisen syylärin keulalle saa vielä mahtumaan :?:
Kallistamalla saa korkeuden puolesta tietysti jonkun verran pelivaraa mutta leveys taitaa olla rajoittavampi. Ei kehtaa laittaa kallistuksen lisäksi vielä vinottain :P

Re: Syyläreistä

Posted: 05 Feb 2010, 15:45
by Marko Leino
Korjatkaa jos olen väärässä, tämä Clion syyläri taitaa olla useammalla käytössä. Ohessa kennon mitat ja varaosanumeroa helpotukseksi. Itse meinaan laittaa tämän tai R1:sen orkkiksen.

Leveys: 377mm
Korkeus: 350mm
Paksuus: 23mm

Behr/Hella 8MK376720-021
Valeo 64-816656

Re: Syyläreistä

Posted: 05 Feb 2010, 19:31
by Tomi Jutila
mittasin oman cliolaisen: clio 1.2 vm -90 ettepäin

kork. 380 kennon pääty metalleista mitattuna
lev. 440 koko roska päätyineen päivineen
paks. 30 kennon ritilöistä.

näitä olemassa kahta eri paksuutta,varaosamailman kautta voipi tulla kumpi vaan.ohuempaa en suosittele,van diemenin väihdelaatikko seivästi sen kovin helposti...ei kestäny antaa vauhtia...jäähdytysteho sama.

Re: Syyläreistä

Posted: 07 Feb 2010, 04:30
by BATMAN
Onko kukaan kokeillut R1 omaa kennoa, riittääkö jäähdytysteho?

Re: Syyläreistä

Posted: 07 Feb 2010, 10:00
by Tomi Jutila
BATMAN wrote:Onko kukaan kokeillut R1 omaa kennoa, riittääkö jäähdytysteho?
en tiiä onks suomessa,mun mielestä ei kannata kokeilla kun clion syyläri on halpa,mahtuu juuri sopivasti nokkaan ja lämpöjen kans ei ongelmia ,85 astetta aina.

Re: Syyläreistä

Posted: 07 Feb 2010, 10:57
by KakeK
Gsxr toimii ainaki omalla. En tiedä olisko jammu sitte alimitoittanu oman. Uskoisin et toimii jos konehuoneen tuuletus on hyvä (ritilöity)/sivut auki.

Re: Syyläreistä

Posted: 07 Feb 2010, 14:27
by JLE racing
Kiitoksia infoista :D
Itellä kun ei vielä ole lasikuituosia niin piti varmistella :oops:

Re: Syyläreistä

Posted: 09 Feb 2010, 08:04
by BATMAN
Tomi wrote:
BATMAN wrote:Onko kukaan kokeillut R1 omaa kennoa, riittääkö jäähdytysteho?
en tiiä onks suomessa,mun mielestä ei kannata kokeilla kun clion syyläri on halpa,mahtuu juuri sopivasti nokkaan ja lämpöjen kans ei ongelmia ,85 astetta aina.
Lähinnä sen takia kyselen, kun tulee aika tyrkylle sinne keulaan "jos"
tulee vaikka jonkinlaista lähikontaktia?

Re: Syyläreistä

Posted: 09 Feb 2010, 16:43
by Tomi Jutila
Tomi wrote:.ohuempaa en suosittele,van diemenin väihdelaatikko seivästi sen kovin helposti...ei kestäny antaa vauhtia...jäähdytysteho sama.