Page 1 of 1

Komponettien painoja

Posted: 03 Nov 2010, 23:03
by tumpelo
Jos nyt jotakuta muutakin sattuu kiinnostamaan niin laitellaan tähän topikkiin komponettien ja osakokonaisuuksien painoja. Kukin ilmoitelkoon haluamallaan tarkkuudella. Lähteenä legendaarisen kevyt 704.

-Vaihteisto Toyota W50 ilman keppiä ja kytkinkoppaa kuivana pulteineen ja kumityynyineen (1,2 kg) 41,5 kg
-Kytkinkoppa edelliseen hydraylisella painelaakerilla (Tilton) letkuineen 5,2 kg
-Erikoisvalmistettu vauhtipyörä starttikehällä ja PO kytkimellä (180mm) levyineen + vauhtipyörän pultit 3S-GE isompi halkaisija 8,4 kg
-Laturi Toyota Corolla (pienin vakio) 3,2 kg hihnapyörällä
-kansi ilman nokkia kokonaisena venttiileineneen + ruisku ilman elektroniikkaa, plenumia ja läppärunkoa 20,6 kg
-nokat 2kpl yhteensä 3,6kg
-lohko kokonaisena sumppupumpulla, letkuilla ja hihnapyörillä 82 kg
-startti pultteineen 5kg

Moottori yhteensä noin 82+20,6+3,6+8,4+3,2+5=120 kg


Eli tässä mallia mopoilijoille, kampiakselin ja kardaaniyoken välissä rautaa 55,1 kg ..........

Moottorille ei henkilövaaka riittäny sumppupumpun kanssa :), palataan aiheeseen. Kuskille turvakengissä 131 kg, aivan saatanan painavat kengät.

Houkutteli tuossa amuliininen Volvon suorakytkentä, painonsäästö noin 215€/kg. Antaahan olla, W50 ei tartte kuin pääakselin laakerin ja nelosen synkron :) Laakeri siinä valitti jo kaksi kautta sitten mutta kuten silloin arvelin niin kyllä aikansa kestää...nytkin se vielä menis mutta kun joutuu ton synkron takia kuitenkin avaamaan :lol:

Edit lisätty painoja, alustavasti moottori ja vaihteisto 162 kg....

T

Re: Komponettien painoja

Posted: 04 Nov 2010, 12:56
by markku
laitellaampa painoja kanssa. kun nyt on romut irti korista.

- 35kg volvo 4v suorakytkentä kuivana sis keppin,kopan, hytraulisen painelaakerin ja kiinnikeet.
- 125kg volvon b200 kone ilman pakosarjaa ja polttoainepuolta. kuivana vauhtipyörineen/kytkimineen
- 35kg volvonperä öljyillä 3.9 välitys ja torsen lukko. ilman levyjä ja satuloita.
-yht 195kg

jotta kevyttä tästä ei tekemälläkään :lol:

-110 kg runko pohjapelteineen kaarineen kaikilla kiinnitys korvilla.
-5.8 kg syyläri puhaltimella

Re: Komponettien painoja

Posted: 13 Nov 2010, 16:33
by tumpelo
Näköjään tojo ja volvo tulee lopulta lähes saman painoisiksi. Mielenkiintoista.

T

Re: Komponettien painoja

Posted: 14 Nov 2010, 20:43
by markku
niin meillä on se ylipainoisten luokka :lol: . vai mites se meni :oops: .

Re: Komponettien painoja

Posted: 15 Nov 2010, 22:25
by tumpelo
Siis nimenomaan ylipainoisten autojen, kuskit on kesäksi siroja...
Muista myydä mulle salaatti seuraavalla ohituksella....


T

Re: Komponettien painoja

Posted: 15 Nov 2010, 23:04
by pasi.t
:twisted: ahaa, nää taitaa nyt sitte olla niitä pelättyjä monstereita :lol:

Re: Komponettien painoja

Posted: 16 Nov 2010, 13:04
by markku
pelätystä tiijä ne taitaa olla niitä 1.6 ne pelätyt :lol: . mutta ehkä painavimmat ja tehokkaimmat kuitenkin :twisted: .