Komponettien painoja
Posted: 03 Nov 2010, 23:03
Jos nyt jotakuta muutakin sattuu kiinnostamaan niin laitellaan tähän topikkiin komponettien ja osakokonaisuuksien painoja. Kukin ilmoitelkoon haluamallaan tarkkuudella. Lähteenä legendaarisen kevyt 704.
-Vaihteisto Toyota W50 ilman keppiä ja kytkinkoppaa kuivana pulteineen ja kumityynyineen (1,2 kg) 41,5 kg
-Kytkinkoppa edelliseen hydraylisella painelaakerilla (Tilton) letkuineen 5,2 kg
-Erikoisvalmistettu vauhtipyörä starttikehällä ja PO kytkimellä (180mm) levyineen + vauhtipyörän pultit 3S-GE isompi halkaisija 8,4 kg
-Laturi Toyota Corolla (pienin vakio) 3,2 kg hihnapyörällä
-kansi ilman nokkia kokonaisena venttiileineneen + ruisku ilman elektroniikkaa, plenumia ja läppärunkoa 20,6 kg
-nokat 2kpl yhteensä 3,6kg
-lohko kokonaisena sumppupumpulla, letkuilla ja hihnapyörillä 82 kg
-startti pultteineen 5kg
Moottori yhteensä noin 82+20,6+3,6+8,4+3,2+5=120 kg
Eli tässä mallia mopoilijoille, kampiakselin ja kardaaniyoken välissä rautaa 55,1 kg ..........
Moottorille ei henkilövaaka riittäny sumppupumpun kanssa
, palataan aiheeseen. Kuskille turvakengissä 131 kg, aivan saatanan painavat kengät.
Houkutteli tuossa amuliininen Volvon suorakytkentä, painonsäästö noin 215€/kg. Antaahan olla, W50 ei tartte kuin pääakselin laakerin ja nelosen synkron
Laakeri siinä valitti jo kaksi kautta sitten mutta kuten silloin arvelin niin kyllä aikansa kestää...nytkin se vielä menis mutta kun joutuu ton synkron takia kuitenkin avaamaan
Edit lisätty painoja, alustavasti moottori ja vaihteisto 162 kg....
T
-Vaihteisto Toyota W50 ilman keppiä ja kytkinkoppaa kuivana pulteineen ja kumityynyineen (1,2 kg) 41,5 kg
-Kytkinkoppa edelliseen hydraylisella painelaakerilla (Tilton) letkuineen 5,2 kg
-Erikoisvalmistettu vauhtipyörä starttikehällä ja PO kytkimellä (180mm) levyineen + vauhtipyörän pultit 3S-GE isompi halkaisija 8,4 kg
-Laturi Toyota Corolla (pienin vakio) 3,2 kg hihnapyörällä
-kansi ilman nokkia kokonaisena venttiileineneen + ruisku ilman elektroniikkaa, plenumia ja läppärunkoa 20,6 kg
-nokat 2kpl yhteensä 3,6kg
-lohko kokonaisena sumppupumpulla, letkuilla ja hihnapyörillä 82 kg
-startti pultteineen 5kg
Moottori yhteensä noin 82+20,6+3,6+8,4+3,2+5=120 kg
Eli tässä mallia mopoilijoille, kampiakselin ja kardaaniyoken välissä rautaa 55,1 kg ..........
Moottorille ei henkilövaaka riittäny sumppupumpun kanssa

Houkutteli tuossa amuliininen Volvon suorakytkentä, painonsäästö noin 215€/kg. Antaahan olla, W50 ei tartte kuin pääakselin laakerin ja nelosen synkron


Edit lisätty painoja, alustavasti moottori ja vaihteisto 162 kg....
T