TH 712 FIN
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
TH 712 FIN
Tuleva 712 on pyörillään voimalinja paikoillaan.
Muutama pääkomponentti vielä ja peli on ajokunnossa....
(sähköt, jarrut, polttoaineet ja pellit)
!!! Ostetaan Volvon taka-aksula. Ja torsen tyyppinen lukko edelliseen (DANA 30).
Runko: IL-Met
Kaaret: Kellosalo
Moottori: Toyota 3SGE by Tuomo
Vauhtipyörä ja kytkin: PO / Alcon
Vaihteisto: Toyota W50 by Lampola
Kardaani: Sorvaamo Sunila
Perä: Volvo/Truetrac by SSF Pyörä
Akseli&Napa: modaukset by Karpiola
Jarrut: Wilwood&Volvo&Ford
Tuomo
050 406 9691
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: TH 712 FIN
saadaan tuomo varmaan oma luokka .
reilusti ylipainoiset ööööö autot
reilusti ylipainoiset ööööö autot
Re: TH 712 FIN
Locost heavy, minipainot kuljettajille ja autoille selvästi perusmalleja suuremmat!
Toisaalta BEAMSISTA lähti monta kiloa kaikkea luullakseni turhaa härpäkettä irti tuoreimmassa remontissa. Nokkahihnastakin sai melkein 100g kun vaihto 40 hammasta lyhyempään ja sentin kapeempaan. Niin ja selästä selvästi ohuempaan sekä hihnapyörät ohuemmat ja pienemmällä halkaisijalla (kampiakselin pyörä naurettavan painava teräsmurkula, kaipa tuo komposiitti kestää. Nokka-akselit on porattu ontoiksi ja nokat kavennettu alle puoleen entisestä. 1870g pois. Kampurasta kilotolkulla ja kiertokangista noin kolmannes leveydestä. Mäntiä en uskaltanu ohentaa laesta. Männätapit on porattu 3,2 milliä pois sisäreiästä. Nyt kun jaksais vielä purkaa laturista turhat käämit pois, kupari painaa.
Nyt etsitään vielä ohuempia öljy- ja vesiletkuja, sitten vois tehdä vielä ohuemman johtosarjan ilman releitä ja pudottaa sulakkeiden ja katkaisijoiden määrän puoleen. Mittaritkin lienee tarpeettomat, rajoitin töppää kun rundeja on riittävästi suuremmalle pykälälle ja korkeat lämmöt tai matalat paineet kyllä huomaa kun kone sammuu. Öljyä ei tartte 8 litraa, 3 pitäs piisata kyllä ja kunnon öljyillä saa lämmöt nousta-> öljynjäähdytin veks. Perästä pystyy kans pienentään öljytilavuutta ja vaihteissa riittää kokolailla puolet orkkismäärästä. Eiköhän se roiski.
10mm alumiinipultit ja mutterit hakusassa ripustuksiin. Titaaniselle pakosarjalle löytyi jo toimittaja mutta niillä ei ollu valikoimassa sopivaa vaimenninta. Ykköskappaleen hinta oli vähän suolainen.
Jarrulevyjä pysty sorvaamaan aika paljon ja palojen puolitus paksuudessa antaa kanssa melkein 600g kierros ympäri. Jarrusatuloiden kevennyskoneistuksella oli vähän pahaa karmaa, pitänee tilata uusia satuloita. Sama tilata nyt kevyempiä sitten. Sanotaankos säännössä että iskarin pitää olla vakio vai saako sisuskaluja muokata vapaasti? Siellä oli paitti turhaa painoa myös kummallisia osia optimaalista toimintaa ajatellen.
Jouset on vapaat mutta niiden vaihto kevyempiin ei ollutkaan ihan niin edullista kuin ensin näytti. Siinä kyllä sais hyvin grammoja pois eurolla.
Oliko niin että vetarit ei saa olla titaanista tai hiilikuidusta? Entä rattiakseli?
T
Toisaalta BEAMSISTA lähti monta kiloa kaikkea luullakseni turhaa härpäkettä irti tuoreimmassa remontissa. Nokkahihnastakin sai melkein 100g kun vaihto 40 hammasta lyhyempään ja sentin kapeempaan. Niin ja selästä selvästi ohuempaan sekä hihnapyörät ohuemmat ja pienemmällä halkaisijalla (kampiakselin pyörä naurettavan painava teräsmurkula, kaipa tuo komposiitti kestää. Nokka-akselit on porattu ontoiksi ja nokat kavennettu alle puoleen entisestä. 1870g pois. Kampurasta kilotolkulla ja kiertokangista noin kolmannes leveydestä. Mäntiä en uskaltanu ohentaa laesta. Männätapit on porattu 3,2 milliä pois sisäreiästä. Nyt kun jaksais vielä purkaa laturista turhat käämit pois, kupari painaa.
Nyt etsitään vielä ohuempia öljy- ja vesiletkuja, sitten vois tehdä vielä ohuemman johtosarjan ilman releitä ja pudottaa sulakkeiden ja katkaisijoiden määrän puoleen. Mittaritkin lienee tarpeettomat, rajoitin töppää kun rundeja on riittävästi suuremmalle pykälälle ja korkeat lämmöt tai matalat paineet kyllä huomaa kun kone sammuu. Öljyä ei tartte 8 litraa, 3 pitäs piisata kyllä ja kunnon öljyillä saa lämmöt nousta-> öljynjäähdytin veks. Perästä pystyy kans pienentään öljytilavuutta ja vaihteissa riittää kokolailla puolet orkkismäärästä. Eiköhän se roiski.
10mm alumiinipultit ja mutterit hakusassa ripustuksiin. Titaaniselle pakosarjalle löytyi jo toimittaja mutta niillä ei ollu valikoimassa sopivaa vaimenninta. Ykköskappaleen hinta oli vähän suolainen.
Jarrulevyjä pysty sorvaamaan aika paljon ja palojen puolitus paksuudessa antaa kanssa melkein 600g kierros ympäri. Jarrusatuloiden kevennyskoneistuksella oli vähän pahaa karmaa, pitänee tilata uusia satuloita. Sama tilata nyt kevyempiä sitten. Sanotaankos säännössä että iskarin pitää olla vakio vai saako sisuskaluja muokata vapaasti? Siellä oli paitti turhaa painoa myös kummallisia osia optimaalista toimintaa ajatellen.
Jouset on vapaat mutta niiden vaihto kevyempiin ei ollutkaan ihan niin edullista kuin ensin näytti. Siinä kyllä sais hyvin grammoja pois eurolla.
Oliko niin että vetarit ei saa olla titaanista tai hiilikuidusta? Entä rattiakseli?
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: TH 712 FIN
meinaatko ajaa tyhjällä akulla ja tyhjillä renkailla?
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: TH 712 FIN
Ylipaino on ylivoimaa.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: TH 712 FIN
Olisko halvempaa aloittaa vaikka ostamalla Atkinsin dieetti kirja?
Sais syödä paljon rasvaa, eikä menis rahat kaikenmaailman komposiitteihin ja titaaneihin.
Sais syödä paljon rasvaa, eikä menis rahat kaikenmaailman komposiitteihin ja titaaneihin.
Re: TH 712 FIN
Joo mutta jari eiks eksoottisten hitech osien näpräily ja asentaminen oo kaikista mukavinta
Kukin valikkoon tekeekö romuraudasta vai titaanista
Kukin valikkoon tekeekö romuraudasta vai titaanista
Re: TH 712 FIN
Joo, kyllä mekin vaihdetaan kaikki yli m8 pultit titaanisiin, on ne vaan niin paljon kevyempiä.
Noi pienemmäthän meillä onkin jo alumiinia.
Ajattelin kans että toisesta kädestä tai jalasta vois ihan hyvin luopua, painaa ihan pirusti ja kyllä yhelläkin pitäisi selvitä.
Onneksi toi tukka lähtee ihan itekseen, sille ei tarvi tehdä mitään.
Me muuten kevennettiin kaikki kondenssi vesi runkoputkien sisältä poraamalla reiät putkien alaosaan, keveni varmaan ainakin puoli kiloa.
Mika
Noi pienemmäthän meillä onkin jo alumiinia.
Ajattelin kans että toisesta kädestä tai jalasta vois ihan hyvin luopua, painaa ihan pirusti ja kyllä yhelläkin pitäisi selvitä.
Onneksi toi tukka lähtee ihan itekseen, sille ei tarvi tehdä mitään.
Me muuten kevennettiin kaikki kondenssi vesi runkoputkien sisältä poraamalla reiät putkien alaosaan, keveni varmaan ainakin puoli kiloa.
Mika
0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: TH 712 FIN
Vai hoitaako kropan siihen hanttiin kuin mäkihyppääjillä ja muilla oikeilla urheilojoilla? Esim. Rossi 182cm ja 54kg on pojalla painoindeksi kohdallaan
Joo kukin edetköön tavallaan minimi painoon, itse lähdin siitä että kuskilla on 20kg liikaa painoa ja se on halvinta poistaa. Onneksi ei ole kiirettä sille pudotukselle.
Joo kukin edetköön tavallaan minimi painoon, itse lähdin siitä että kuskilla on 20kg liikaa painoa ja se on halvinta poistaa. Onneksi ei ole kiirettä sille pudotukselle.
Re: TH 712 FIN
Jari wrote:Vai hoitaako kropan siihen hanttiin kuin mäkihyppääjillä ja muilla oikeilla urheilojoilla? Esim. Rossi 182cm ja 54kg on pojalla painoindeksi kohdallaan
Joo kukin edetköön tavallaan minimi painoon, itse lähdin siitä että kuskilla on 20kg liikaa painoa ja se on halvinta poistaa. Onneksi ei ole kiirettä sille pudotukselle.
ite lähin hakemaan kilpailupainoa kun autoa ei pysty enää laihduttaan kun periaatteessa kaariakin tuli lisää niin täytyy ottaa pois itestä se on kuitenki halvinta ja näyttää lähtevän suht. nopeesti niin mikä ettei
joulukuun alusta paino tippunut jo -6kg vielä on kisakauteen aikaa
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: TH 712 FIN
Jos Rossi ajaisi meidän luokassa niin hänen autonsa oltava painavampi kun 85 kg kuskin autoa.. n. 31kg..Jari wrote: Esim. Rossi 182cm ja 54kg on pojalla painoindeksi kohdallaan
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Re: TH 712 FIN
Hei kumppanit, muistetaanpas nyt että Locost nimenomaan HARRASTEluokka. Ammattiurheilijat laihduttelee, joten se ei sovi meille.
Pekoninakin viekoitteleva laulu kuuluukin juuri mikrosta...
T
Pekoninakin viekoitteleva laulu kuuluukin juuri mikrosta...
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: TH 712 FIN
Täällä ilmoittautuu yksi mukaan, järjestetään epävirallinen Locost-luokan sisäinen Kilocup.markku wrote:saadaan tuomo varmaan oma luokka .
reilusti ylipainoiset ööööö autot
Pääsyvaatimuksena vähintään 10% minimipainoa raskaampi auto ja kuskin painoindeksi yli 30
Eniten pistetä kerännyt palkitaan kauden lopussa "syö niin paljon kuin jaksat"-ravintolan lahjakortilla.
Roadsport luokassakinhan on oma hyvin epävirallinen Taunus-cup Fordin sukuisilla laitteilla ajaville.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: TH 712 FIN
osta tumpelo ne kevyemmät ajokengät kun viimeks meni +130kg kenkien kans