Page 2 of 4

Re: TH 712 FIN

Posted: 11 Mar 2011, 16:59
by Jari Kauttonen
Johan Svahn wrote:Jos Rossi ajaisi meidän luokassa niin hänen autonsa oltava painavampi kun 85 kg kuskin autoa.. n. 31kg..
Saa painopisteen paremmin natsaamaan jos autonpainoa joutuu nostamaan, kuskin painoa on vaikeaa siirtää eri paikkoihin :lol:
Eipä mitään, itse saanut myös reilu 6kg painoa pois ja pitää todeta että vaikutus ihan yleiseen virkeyteenkin on ollut huomattava. Ja kuten edellä jo todettiin, painon pudotus kuskista on halpaa touhua. :wink:

Re: TH 712 FIN

Posted: 12 Mar 2011, 01:02
by markku
juu täytyy laittaa oma luokka:

auto reilusti yli 600kg ja kuski yli 100 kg :lol: saadaan ajaa peräpäässäkin palkinnoista :mrgreen:


eihän harraste vehkeillä kerkeä ammattilaisten kyytiin. sais nyt mahtumaan edes kaikki osat autoon :roll:. tulikohan tekniikan valinnassa virhe :evil:

Re: TH 712 FIN

Posted: 13 Mar 2011, 10:58
by pasi.t
:?: :?: jos auton viilaamisesta saa + painobonuksia, niin kyllä pitäis saaha myös kuskista :roll:

Re: TH 712 FIN

Posted: 14 Mar 2011, 12:33
by markku
jaa että pidetään ensimmäisessä kisassa kuntotesti ja parhaille lisää painoo autoon :lol:

käy mulle :mrgreen:

Re: TH 712 FIN

Posted: 15 Mar 2011, 18:34
by tumpelo
Toteamus valvontaryhmästä Loco kuntotestissä: "Ja hoikka poika siellä vetelee jo kolmatta tonnia rataa ympäri. Oliko niitä 40 kg lyijypuntteja kenellä kyydissä"

Ja ote koestusohjeesta: ...kuitenkin testattavan kuljettajan tarvitessa lisähappea jo edellisten kuljettajien urheilusuoritusten katsomisen aiheuttamaan ahdistukseen, voidaan todeta lisäpainot autossa tarpeettomiksi ja sallia ko. kuljettajille ko. kaudelle paitsi rajoittamaton moottorin viritys myös etu- ja takasiivekkeet F1 rajoituksin.

T

Re: TH 712 FIN

Posted: 17 Mar 2011, 18:39
by pasi.t
:lol: jos vaikka ei muuta hyvääääää, niin turbo vain...
eihän se kiikaa olis vaadittu.

Re: TH 712 FIN

Posted: 20 Mar 2011, 15:18
by markku
tai edes 250mm leveet sileet renkaat 8) hieman tasoitettaisiin nopeus eroa kaarteissa :twisted:

Re: TH 712 FIN

Posted: 10 Apr 2011, 21:22
by tumpelo
712 käydä röpötteli tallissa tänään. Ilmeisesti suurin osa moottorin palikoista on riittävän lähellä omia paikkojaan...

Oli ihan pakko pikakytkeä sähköt, öljyt bensat ja vesi kun alko muodostua hiontapölystä palleroita sieraimiin...

T

Re: TH 712 FIN

Posted: 11 Apr 2011, 00:25
by markku
hyvä että muuallakin röpöttää :lol: . saas nähdä milloin saa auton penkkiin ja käymään kunnolla 8)

Re: TH 712 FIN

Posted: 11 Apr 2011, 20:30
by tumpelo
Voi kissan pallit!

Uskollinen vetoauto päätti taas vaihteeksi keittää...
Viimekesänä halkesi kesken vetoreissun syyläri, josta sitten seurasi joulun jälkeen lopulta kansiremontti. Nyt tuo "saksan paska" päätti että on aika taas korkata: Ylävesiletkussa on ilmausta varten muoviproppu. Se on vissiin kiristetty kerran liikaa, koska korkkasi ajaessa itsekseen juuri sopivasti tiivisteen väärältä puolelta -> nesteet pikkureiästä paineella konetilaan. Ja tuotahan ei ajaessa huomaa mistään, ilma tulee aktiivihiilen läpi kabiinin, höyry sekoittuu katupölyyn ja lämpömittarin viisari oli tukevasti keskellä. Pihassa vasta huima höryryöppy paljasti tilanteen. Ja pellin alla taas kotoinen porina....

¤#%&@£$§

Onneksi autokaupat on kiinni aamuun asti niin ei pääse tekemään mitään pikatyperää... :evil:

T

Re: TH 712 FIN

Posted: 12 Apr 2011, 18:24
by pasi.t
:cry: otan osaa, mutten remonttiin.

Re: TH 712 FIN

Posted: 12 Apr 2011, 19:40
by Mika Hirvonen
Laita Beams baijerilaiseen niin alkaa pelittämään?

Re: TH 712 FIN

Posted: 12 Apr 2011, 20:04
by tumpelo
Mika, eipä kiroilla sieltä eturivistä. Saksan suurta ja mahtavaa ei häpäistä niponialaisela 3/4 moottorilla vaikka se olisikin tehokkaampi ja ehkä luotettavampikin... ynnä halvempi bokseineen kuin bemun tiivistesarja marmoritiskiltä.

Saattoi käydä ns tuuri kerrankin, öljyt ja vedet ei ole vieläkään sekaisin... Vuoto oli kuiteskin ylävesiletkussa eli kannen jälkeen niin ehkä se ei ollu kuivana vielä laisinkaan. Pitänee lotota...

T

Re: TH 712 FIN

Posted: 08 May 2011, 01:25
by tumpelo
Jiiiihaaa

Näpyttelin rohkeana miehenä BEAMSin keskutelupalstalle luvun 8500 ruutuun max rpm. Kone käyntiin, pikku lämmittely ja potikka kaakkoon. Kiekkamittari ei kerenny mukaan mutta röpötyksestä päätellen rajoitin toimii ja koska tempun pystyi toistamaan, päättelen että riittävä määrä mekaanisia osia on riittävän oikeassa järjestyksessä niin että nousuviikolla pääsis rullitteleen.

Tiedä vaikka 712 ehtis ekoihin kisoihin :shock:

T

Re: TH 712 FIN

Posted: 17 May 2011, 10:56
by tumpelo
Nonin, 712 kävi tehometrillä maanantaina. Kahden tunnin sijaan meni taas perinteisesti koko päivä. Kesti hiukan "keksiä" että kampiakselin asentoanturin paikan muuttaminen vaikuttaa myös nokka-akselin asentoon. Nooh, ainakin hihnanvaihtoa on nyt harjoiteltu riittävästi. :oops:

Hiukan muuten vaatii toipumista kun koneesta häviää yli 40 hevosta pelkällä pura ja kasaa opskulla.... Onneksi ne saatiin sitten iltapäivästä enimmäkseen takasin talliin. Ajanpuute taas iski niin keskityttiin käyttöalueen vääntöön ja unohdettiin huipputehot.

T

EDIT (numeroarvot poistettu, mitäpä niistä)