jos puhutte racing autoista niin saa ainoastaan käyttää E98 (AKK:n mukaan). V-Poweria ei saa käyttää..
http://www.autourheilu.fi/tiedotteet/27146.aspx
3 Tekniikka
3.1 Tärkeimpiä sääntömuutoksia 2011
Polttoaine
Kaikki lajit siirtyvät käyttämään ensi vuoden alusta huoltamoiden 98 polttoainetta. Poikkeuksena on rallicrossin kansainvälinen divisioona 1, formula offroad, pienoisautoilun polttomoottoriluokat ja drag racing.
252.9. Polttoaine
Kansallinen lisäys (ei koske rallicrossin kv-divisioonaa 1):
1.1 Polttoaineella tarkoitetaan ja sen tulee olla kaupallista Suomessa huoltoasemapumpulta myytävää lyijytöntä 98-oktaanista bensiiniä. Polttoaineeseen ei saa lisätä muita lisäaineita (esim. tehoa lisääviä lisäaineita) kuin normaalimyynnissä olevaa voiteluainetta. Polttoaineen tulee täyttää eurooppalaisen standardoimisjärjestön (CEN) laatima moottoribensiinin EN228 standardi. Standardi EN228 määrittelee Euroopassa markkinoilla olevalle lyijyttömälle moottoribensiinille laatuvaatimukset ja testimenetelmät. Standardista käytetään sen viimeisintä voimassa oleva kansallista SFS-EN228 versiota seuraavin poikkeuksin:
1. RON Oktaaniluku saa olla vähintään 98,0 RON ja enintään 100 RON
2. MON oktaaniluku saa olla vähintään 87,0 MON ja enintään 89,0 MON
3. Hapen määrä saa olla enintään 2,7 paino -%.
4. Polttoaineeseen ei saa lisätä muita lisäaineita (esim. tehoa lisääviä lisäaineita) kuin normaalimyynnissä olevaa voiteluainetta.
1.2. Polttoaineen hyväksymis-/hylkäyskriteerit tehdään EN ISO 4259 mukaisesti 95 % varmuustasolla.
1.3 Dieselpolttoaineen tulee täyttää eurooppalaisen standardoimisjärjestön (CEN) laatiman Dieselpolttoainestandardin EN590 laatuvaatimukset. Dieselpolttoaineeseen ei saa lisätä lisäaineita. Dieselpolttoainestandardista käytetään sen viimeisintä voimassa oleva kansallista SFS-EN590 versiota seuraavin poikkeuksin:
1. Setaaniluvun tulee olla vähintään 51,0 ja enintään 60,0.
2. Polttoaineeseen ei saa lisätä lisäaineita.
1.4 Palamisprosessissa sallittuun polttoaineeseen saadaan lisätä ainoastaan ilmaa palamisprosessin hapettajaksi.
1.5. Venttiilien/istukoiden voitelua varten saadaan käyttää vain tähän tarkoitukseen soveltuvia lisäaineita, jotka ovat natrium, fosfori, kalium ja mangaani. Niitä tulee käyttää valmistan ohjeiden mukaisesti, mutta missään tapauksessa ei niiden määrä saa ylittää 0.005 g/l.