Page 1 of 1

keulapala

Posted: 01 Apr 2011, 00:53
by markku
hallitus pohtii keulapalaa. edelleenkään palan alta ei ilmaa saa ottaa vaan ilma pitää tulla keulapalan aukosta.
ilmeisesti kipon autossa ainakin otettu lattian läpi ja olisiko tämä aiheuttanut käsityksen että otetaan palan alta?

Re: keulapala

Posted: 06 Apr 2011, 15:51
by Mika Hirvonen
Locost Finlandin hallitus on käynyt keskustelua autojen keupalaa koskevista säännöistä. Sääntöjen todettiin noudattavan sitä linjaa mitä aikoinaan vuosikokouksessa päätettiin. Mahdollisten epäselvyyksien välttämiseksi:

Sarjassa saa käyttää vain locost sarjassa yleisiä nokkakappaleita. Vaihtoehtoja on kaksi kappaletta, korkea ja matala. Nokkakappale tulee asentaa niin että se sopii runkoon. Nokkakappaleen alta ei saa ohjata jäähdytysilmaa. Nokkakappaleen ja rungon väliin saa jäädä maksimissaan 20mm rako, joka pitää peittää (esim. venyttämällä nokkakappaleen alareuna kiinni runkoputkeen tai lisäämällä alumiinisoiro). Nokkakappaleen takareunan korkeutta saa säädellä korkeudella 200-260mm edellyttäen että se tehdään järkevästi. Matala nokkakappale sopii korkeuksille 200-230mm ja korkea 230-260mm