Page 2 of 3

Posted: 08 Dec 2006, 11:57
by markku
meillähän keula on ollut jäykkä ja perä lyyhistyy maata vasten :lol:. hyvä alusta mutta ei tajuttu ottaa lukkoo pois :cry:. täytyy koittaa kesällä molempia tapoja. ai niin ensin pitäs oppia ajamaan :oops: . olis kyllä hyvä koittaa formula tyyliäkin mopon koneella. joutuu vain ajotyyliä rauhoittamaan aika paljon :twisted:. taitaa joutua testaamaan niin paljon ettei kisoihin kerkeä :?. mutta eipä ole testattukaan aikaisemmin.

Posted: 08 Dec 2006, 13:58
by Johan Svahn
Tässä olisi toinen ratkaisu lukolle.. http://shop.cambridgemotorsport.com/men ... N=97094084

Hinta noin 370 euroa + rahti.. :!: (214*1,175*1,47)

Posted: 08 Dec 2006, 16:12
by markku
toivottavasti tuo ei ole niitä samoja paukkujia mitä saa volvonkin perään jenkeistä:?. voihan tietysti olla joku kehittyneempikin versio.

Posted: 08 Dec 2006, 20:23
by slugmika
Markku, tää on just se ameriikan haamu lukko. :(

Posted: 08 Dec 2006, 23:55
by Johan Svahn
kertokaa lisää siitä jenkki lukosta.. :idea:

Posted: 09 Dec 2006, 12:04
by pasi.t
just, kyllä meille tarvitaan 4,3 tai 4,4 ladan välityksiä jos jollain on tai tulee eteen niin ilmoitelkaa.

Posted: 09 Dec 2006, 20:24
by markku
volvo foorumilla oli juttua paukkuvasta lukosta joka kasattiin tavalliseen tasauspyörästöön. tilasivat niitä jostain porukalla enemmän. ainakin mitä keskusteluja seurasin niin valittivat että paukkuu, jumissa tai ei pidä. arvaamaton kun ei voi luottaa että pitää tai aukee kun kaasun nostaa.

Posted: 10 Dec 2006, 17:35
by asassi
markku wrote:volvo foorumilla oli juttua paukkuvasta lukosta joka kasattiin tavalliseen tasauspyörästöön. tilasivat niitä jostain porukalla enemmän. ainakin mitä keskusteluja seurasin niin valittivat että :arrow:paukkuu, jumissa tai ei pidä. arvaamaton kun ei voi luottaa että pitää tai aukee kun kaasun nostaa.
Moi!

Luin myös itse tuon ao. viestiketjun läpi ja sain semmosen käsityksen, että noi olivat ns. lokkereita, eli toiminnaltaan lähes on-off tyylisiä. Ajattelin itse tuollaista ajan mittaan hommata, mutta hyvä kun luin jutut läpi. Eli ei taida sopia kadulle, puhumattakaan ratakäytöstä. Nuo sopivat parhaiten off-road käyttöön. Joku käyttäjistä tosin mainitsi, että kadulla lokkeri toimii jotenkin, mutta tosiaan paukkuu. Paukkuminen ei viittaa pitkään käyttöikään. Eräs tuttu laittoi volvon 1031 perään danan lukon ja on ollut ilmeisen tyytyväinen.

t, Ari

Posted: 12 Dec 2006, 18:35
by markku
meinaapas olla kiven alla nuo välitykset. vasta seittemästä tehnyt kaupat ja muutama huti (4.1) joita on väitetty 3.9 välsäksi. näkemättä en onneksi osta kun tutuilta. joulun aikaan pitäisi tulla yhden tyypin mukana useampi kotia. pidetään haku päällä jatkossakin. näistä saadaan varmaan tarvitsijoille ensi hätään peräruuvit :lol:. tuntuu 90 luvun välitykset vain olevan hinnoissaan. kun laittavat katu autoihin näitä kanssa.

Posted: 05 Feb 2007, 12:38
by DeRolean
Mikäs Tuossa Ladan perässä on niin hyvää, että niitä pitäisi ruveta haalimaan? Jonkun verran Ladojakin aikoinaan korjanneena ei tule ainakaan laatu ensiksi mieleen... Onko se ratkaisevasti kevyempi kun muut, tai saako niihin hyvin jarruja istumaan vai jotain ihan muuta?

Posted: 05 Feb 2007, 12:43
by Mika Hirvonen
Eiköhän se hinta ole mikä Ladan osissa on houkuttelevaa. Hinnat on noin puolet siitä mitä vastaavat osat maksaa vaikka Fordiin.

Posted: 05 Feb 2007, 22:46
by markku
juu hinta ratkaisee :lol: . laatu on yhtä surkea kuin foordillakin. helpommalla pääsee kun ajaa foordin osilla ja jaolla(vanteet ynnä muu). lukko ja kisa välitys on halvempi ladaan.

Posted: 16 Apr 2007, 00:49
by markku
venäjältä tuli tietoo että ovat sekoittaneet välityksiä keskenään ja saaneet tulokseksi 3.72 :lol: . kuinkahan mahtaa vain pelata pitemmän päälle kun eivät ole välitys pareja alunperin. pitää varmaan koittaa kasata yksi (jos käyvät hampaille) niin saadaan jotain tietoa välitys ongelmaan.

jos joku tarttee osia perään niin nyt on kaveri tiedossa joka käy venäjällä 1-2 kertaa kuussa (joskus myös maassa). kulkee jkl töissä vaikka onkin itärajalta.

Posted: 16 Apr 2007, 11:02
by Mika Hirvonen
Mulla olis vielä tarvetta välityksiin molempiin periin. Toi 3.72 kuulostais mielenkiintoiselta, jos vaan kestää.

Posted: 06 May 2007, 15:26
by markku
kasasimme 3.72 välityksen. tekniikka kätilön tuomio oli että sinä et ainakaan aja tällä sekoituksella. keskeyttelen kuulemma muutenkin riittävästi :oops:. välitykset menee toisiinsa mutta hammaskosketus ei ole lähelläkään oikeeta. voihan se hiotua kohdalleen mutta todennäköisempää on että hampaat irtoo. kemoran testin jälkeen tiedetään enemmän välityksen riittävyydestä. jurvassa rajoitin tulee ehkä riittävän myöhään.