Page 2 of 5

Re: VP 7?? FIN

Posted: 06 May 2011, 15:52
by tumpelo
Eikös ne oo iät ja ajat pärjänny tippavoiteluilla? Siis ennenkuin on keksitty että öljyä muka pitäsi pitää umpiossa eikä kylvää matkalle voitelun sivutuotteena. Nykypäivän motorupilla tommonen perän voitelu ei voi muodostua ongelmaksi kun hankalin rataspari lisäksi puuttuu. Laakerit voi vaihtaa vaikka suljettuihin kestovoideltuihin ja itse tasauspyörästön sisuskalut ei suorilla pyöri.

Tohon Hegen ideaan on helppo yhtyä heti kun jäykän taka-akselin vaatimus ei kiusaa :)

T

Re: VP 7?? FIN

Posted: 07 May 2011, 00:41
by kippo
tumpelo wrote:Eikös ne oo iät ja ajat pärjänny tippavoiteluilla? Siis ennenkuin on keksitty että öljyä muka pitäsi pitää umpiossa eikä kylvää matkalle voitelun sivutuotteena. Nykypäivän motorupilla tommonen perän voitelu ei voi muodostua ongelmaksi kun hankalin rataspari lisäksi puuttuu. Laakerit voi vaihtaa vaikka suljettuihin kestovoideltuihin ja itse tasauspyörästön sisuskalut ei suorilla pyöri.

Tohon Hegen ideaan on helppo yhtyä heti kun jäykän taka-akselin vaatimus ei kiusaa :)

T
ja neliveto sallitaan

Re: VP 7?? FIN

Posted: 19 Jun 2011, 15:45
by VP Partanen
Turun kärsämäessä tapahtuu... nyt on etutukivarret paikoillaan samoin navat ja vanteet. nyt näyttää menevän siihen 1660mm sisälle leveys kun vaihdoin oikeanlaiset uniball´sit sinne sisäpäihin :) sais seuraavaksi rueta hammastangon asennukseen.
Näytti kovin pieneltä tuo caster kulma, onkohan mulla menny kaikki ihan oikein kun ylä/alapallo linja oli melkein pystysuora?
onko muuten porukka vetänyt ohjausakselin (sierra) mistä kohdin poikki kun on jatkanut sen? ja onko se vedetty niiden 25/25 putkien alta kun menee pulpetin alla poikittain? jää meinaan aika vähän tilaa tennareille vai jääkö?
taka akseli on myös paikoillaan ja törmäsin siihen samaan ongelmaan kun moni muukin täällä eli ottaa iskari kiinni tukivarren pulttiin?
Ja vetoakselit lähti sorvaamoon oottamaan 4x108 jakoa.

Siinä oli taas kysymyksiä kerrakseen toivottavasti saa selvää.


Pekka

Re: VP 7?? FIN

Posted: 19 Jun 2011, 15:57
by KakeK
Helppoo vetää rattiakseli 25 putken yläpuolelta niin ei tarvi tulipelliä niin kaivertaa ja jää tilaa tennareille.Alapallon pultin jos näet yläpuolelta kattoes niin on casterit pikkasen lähempänä oikeaa kuin että olis pystys ihan.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 19 Jun 2011, 16:25
by VP Partanen
KakeK wrote:Helppoo vetää rattiakseli 25 putken yläpuolelta niin ei tarvi tulipelliä niin kaivertaa ja jää tilaa tennareille.Alapallon pultin jos näet yläpuolelta kattoes niin on casterit pikkasen lähempänä oikeaa kuin että olis pystys ihan.
Niin onkoin viisainta ja koloaa sen pulpetin sit sopivaks sille akselille. ja sitä casteria on sitten helppo säätää prikoilla jos tuntuu ettei ratti palaudu.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 19 Jun 2011, 19:27
by Mika Hirvonen
Ulkomuistista sanoisin, että etutukivarsien ulompien nivelten offset noin 20mm casteria mitatessa. Ylemmät tukivarret siis taampana kuin alemmat. :)

Re: VP 7?? FIN

Posted: 19 Jun 2011, 21:37
by VP Partanen
Mika Hirvonen wrote:Ulkomuistista sanoisin, että etutukivarsien ulompien nivelten offset noin 20mm casteria mitatessa. Ylemmät tukivarret siis taampana kuin alemmat. :)
Mulla ei ole kun 10mm poskellaa keskilinjasta se yläpallonpaikka siinä ylätukivarressa mutta, niin kuin sanoin niin säätö mahdollisuuksia on...

Re: VP 7?? FIN

Posted: 17 Jul 2011, 21:09
by VP Partanen
Laitoin kuvia kuvablogiin : http://kuvablogi.com/nayta/3139399/
Kommenttia tulemaan mitä kannattaa korjata/muuttaa tässä vaiheessa :D
Lisää tulee kun meen ens kerran tallille kameren kans ja kun auto valmistuu

Re: VP 7?? FIN

Posted: 18 Jul 2011, 17:46
by VP Partanen

Re: VP 7?? FIN

Posted: 18 Jul 2011, 21:15
by VP Partanen
Näyttää siltä että meni vielä ratinpikalukon hankintaan, on se ratti nimittäin niin lähellä polvia kun tuossa istuskelin penkissä.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 30 Jul 2011, 10:07
by VP Partanen
Onko purukalla kokemusta kawa zx12r -02 koneesta ja sen sopivuusesta locostiin? näytti ruttutukussa olevan vaan semmonen myytävänä.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 30 Jul 2011, 10:17
by KakeK
Muuta tietoa ei oo kuin että on jumalattoman korkea ja ilmeisesti vaatii kuivasumpun. Norjassa joku ainakin joskus ajanu 12r koneella. Tehoa antaa putkiston kans ainakin paljon enemmän kuin vanhanmallin busa.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 31 Jul 2011, 07:51
by VP Partanen
Ja kone on raskaampi kun yammun kone mutta, lisäpainoa joutuu silti kaiketi laittamaan rutkasti? eikös kuivasumppu maksa yli 1500e? oispahan sitten vähän kirjoa tähän luokkaan jos semmosen pannun laittas.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 31 Jul 2011, 09:23
by KakeK
Ja sen verta vielä että ainakin oman airboxin käyttäminen on hankalaa kun on runkoa :)

Re: VP 7?? FIN

Posted: 11 Sep 2011, 13:23
by VP Partanen
Tuli penkin tekele väsättyä kuvamateriaalia siitä:
http://kuvablogi.com/nayta/3243213/