Page 3 of 5

Re: VP 7?? FIN

Posted: 26 Nov 2011, 15:56
by VP Partanen
Jotain tapahtunut ei vaan puhuttu: http://kuvablogi.com/nayta/3351939/

Re: VP 7?? FIN

Posted: 20 Mar 2012, 10:03
by VP Partanen
Aika päivittää tilanne. Syyläri ja vesiputket valmiit. Kardaani tuli englannista ja sopi paikoilleen. Jaz tankki asennettu (suojapelti puuttuu). Matkahuollossa odottaa atspark sytkäboxi ja kuivasumppu pumppu ja öljysäiliö. Sitten olisi laturin jalan tekoa ja johtosarjaa jne. Ne kun ehtisi laittaa paikalleen niin pääsis savuja ottamaan. ehkä vielä valmistuu kesäks :)

Re: VP 7?? FIN

Posted: 18 Apr 2012, 21:18
by VP Partanen
Olin tuossa tallilla ja tuli ainakin pari ongelmaa.
1. Tein pakoputkea ja en keksinyt että miten se olis järkevintä kannakoida takapäästä?
2. Riittääkö vaimennus motonetin pöntössä se on ovaali 60mm reikä ja 400mm pitkä?
3. Sumppusäiliö ei meinaa mahtua konehuoneeseen koneen eteen eikä kyllä takakonttiin sen paremmin,juodun varmaan tekemään pienempi halkaisialtaan olevan säiliön.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 18 Apr 2012, 22:24
by pasi.t
pakoputken voit kannakoida vaikka renaultin pakoputken kannakkeella, olikohan lagunasta. se on sellainen lieriöeristin. 8mm pultit molemmissa päissä. mitat tais olla jotain 35*35 mm. se on hieman elastisempi kuin normaali samankokoinen lieriöeristin. pöntön ala ja yläpuolelta kiinni runkoon. ämyrin koon perusteella sen pitäisi kyllä riittää. itellä tais olla marteliuksen samankokoinen ja desipelit 104.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 20 Apr 2012, 07:06
by VP Partanen
Pitää laittaa semmoset lieriö kumityynyt niitä Pasi kai tarkotti? Ja öljypytty mahtuukin kun käännän sitä 45' auton menosuuntaan nähden.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 21 Apr 2012, 09:46
by pasi.t
:roll: juu niitä tarkoitin, sen virallinen nimi tosiaan on lieriöeristin, ja niitä on kahden laisia ainakin. toinen on suora reunainen ja toinen keskeltä kapeempi. se rellun pakoputken kannatin on kapeampaa mallia ja joustaa täten enempi.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 06 May 2012, 14:05
by VP Partanen
Nyt on ongelmana päävirtakytkin: kojetauluun sitä ei voi laittaa kun sinne ei yllä käsi. Kardaanitunnelin päälle se on saatava vaihdekepin taakse, mutta siinä on kardaani heti alla niin kaapelit ottaa kiinni ristikkoon. Onko kellään ollut isoa relettä päävirtakytkimenä? Laittas kaks vipukytkintä toinen sisään toinen ulos.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 06 May 2012, 16:53
by Tomi Jutila
VP Partanen wrote:Nyt on ongelmana päävirtakytkin: kojetauluun sitä ei voi laittaa kun sinne ei yllä käsi. Kardaanitunnelin päälle se on saatava vaihdekepin taakse, mutta siinä on kardaani heti alla niin kaapelit ottaa kiinni ristikkoon. Onko kellään ollut isoa relettä päävirtakytkimenä? Laittas kaks vipukytkintä toinen sisään toinen ulos.
mulla oli päävirta tavoittamattommissa viisvuotta,ongelma ratkaistiin kuparilangan pätkällä (20cm)mihin yltti vöistä asti,pianolangasta kolmiotuki että lanka sojotti oikeeseen suuntaan.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 06 May 2012, 18:18
by VP Partanen
Kiitti vinkistä Tomi! Senhän vois jättää vaikka kojetaulun alle ja vetää sieltä vaijerit kuskille ja ulos "tuulilasin" etupuolelle.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 06 May 2012, 19:37
by Tomi Jutila
en löytäny kuvaa mutta ton filmin viimesekunnilla sammutan virrat langasta,virran käänsin päälle käsin ennenkun vedin vyöt kireelle.
http://www.youtube.com/watch?v=0AiLRIDF ... ture=g-upl

Re: VP 7?? FIN

Posted: 06 May 2012, 21:12
by VP Partanen
Niin eli sulla oli kytkin tuotu ilmeisesti pulpetin läpi ja siitä vaijeri suoraan taaksepäin?

Sehän ois yks jos tekis sinne pulpetin alle petin sille ja pulpettiin riittävän suuri reikä kuppiterällä, että saa helposti pois tankatessa ja vetäs kiinteän vaijerin pulpetin alta kuskin käden ulottuville?

Vaikka ilmeisesti yksi käyttö ohjaamossa riittää(kö) kun se on helposti pelastus henkilökunnan havaittavissa?

Re: VP 7?? FIN

Posted: 07 May 2012, 05:47
by Tomi Jutila
jep,tai lanka pulpetin päällä rattiakselin suunnassa kuskia kohti.kytkimen runko jäis pedille pulpetin sisään ja "avain" veto ja tukilankoineen olis pulpetissa

Re: VP 7?? FIN

Posted: 07 May 2012, 07:20
by pasi.t
tuleeko sulle toinen penkki. jos ei tuu niin voithan tehdä ulokkeen vänkärin tilaan ja laittaa siihen.

Re: VP 7?? FIN

Posted: 07 May 2012, 09:03
by VP Partanen
Pasi ei tule toista penkkiä ainakaan vielä. Mielellään en laittas siihen kun se haittaa b-tankin suojapellin ja tunnelin sivupellin irrotusta.
Taitaa se sittenkin mahtua siihen tunnelin päälle kun sitä kävin vielä ihmettelemässä illalla.

Re: PP 735 FIN

Posted: 30 Jun 2012, 12:11
by VP Partanen
Pistäkääs akkiä kuvia omista niskatuista! nyt en siis puhu hanssista, vaan siitä mikä on autossa kiinni turvakaaren diakonaalissa.

Ja 735:sta sen verta että vielä puuttuu: tuo ko. niskatuki, lokarit, pahjapanssari, numerot, aurauskulmat, takavalot, bensatankin suojapelti ja jurvaan on 2 viikkoa, että kiirettä pitelee :D