Page 1 of 2
1.10 2011 jurva
Posted: 28 Sep 2011, 21:47
by markku
jurvaan olisi tarkoitus mennä päristelemään 1.10. ajetaan loputkin viat ulos autosta

.
onkos muita silloin liikenteessä

Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 29 Sep 2011, 08:08
by Johan Svahn
markku wrote:jurvaan olisi tarkoitus mennä päristelemään 1.10. ajetaan loputkin viat ulos autosta

.
onkos muita silloin liikenteessä

minä..

Kotimatkalla ohitan Jurvan risteyksen

Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 29 Sep 2011, 08:56
by tumpelo
Mjaah.
Maanantai tuli kyllä jo pöristeltyä Alastarolla. Renkaita olis kyllä vielä...
T
Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 29 Sep 2011, 11:10
by Mika Hirvonen
Jurva on liian kaukana
Perjantaina piti mennä Alastaroon, mutta rata ehdittiin varata. Torstaina ehkä Alastaroon, jos kelit suosii.
Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 29 Sep 2011, 12:47
by Jari Kauttonen
Jos luoja suo ja uusi kone saapuu niin tarkoitus olisi mennä ens viikolla Alastarolle rikkomaan se heti

Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 29 Sep 2011, 16:14
by markku
no juu alastaroon ja jurvaan on meiltä suunnilleen sama matka. jurvassa vaan on jotenkin kivempi käydä

. olisko mutkaset tiet kivempia tai jotain. nyt tosin on vietävä tavaraakin siihen suuntaan.
jokos jarin ekan koneen poksahduksen syy on selvinnyt

Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 29 Sep 2011, 22:00
by Jari Kauttonen
eipä ole kiinnostanut vaivata päätä sen kanssa, paskana mikä paskana. Veikkaisin että on saanut kipeää jo ennen kun tuli mulle. Paha sanoa kun konetta ei avattu silloin kun tuli.
Uuden kanssa mennään samalla setillä, eli kone kun tulee niin suoraan paikalle. Teen muutaman muutoksen voitelupuolelle, eli lauhduttajan linjat vetelen eri tavalla mitä ekassa setissä oli + lisään paine ja lämpömittarit. Sumpun pohjaa pitää sen verran tutkia että onko imupuolella jotain ahdistusta niin kuin Kake sanoi että hänellä oli.
Nyt uudessa koneessa on takuu ja tarkoitus olisi se saada takuun aikana vielä radalle.
Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 01 Oct 2011, 23:15
by markku
nyt täytyy sanoo että vituttaa. eipä tullut mieleenkään tarkistaa takalinkkejä jurvan rysäyksen jälkeen. etu tukivarren kyllä vaihdoin.
jurvaan mentiin ennen puolta päivää. vesa kävi heittämässä yhden löysän vedon heti saavuttuamme radalle.
kake lähti radalle seuraavaksi. ajo ei kauhean helpon näköistä ja kommentti radalta pois tulon jälkeen oli odotettu. "aivan hirveä ajettava". no kaiken muun ymmärsin paitsi sen että vaeltelee jarrutuksessa. aikaa tuntui kuitenkin pukkaavan ihan kivasti.
kapo lähti sitten radalle seuraavaksi. kommentit oli samanlaiset kun kakella.
siinä vaiheessa sentään vaivauduimme hieman katsomaan lokasuojan väliin. kolme neljästä nelilinkin kiinnityskorvasta vääntynyt poikki. onneksi pääsimme hiipakan jonin tallille hitsailemaan auton nippuun. laitoin tähän autoon taakse samat kellosalon korvat kun on tukivarsien kiinnitys edessä. taidan talven aikana laittaa pitkät kiinnikkeet taakse jos sitten pysyisi korissa kiinni.
kun auto saatiin hakattua lekalla suunnilleen oikealle kohdalle niin jatkoimme ajelua.
kaikki herrat kävivät uusinta ajelulla.
kaken kommentit olivat edelleen samat. kellosta tosin ei linkkien muutosta huomannut. kake ajoi 1.15.1 -1.15.2 väliin 6 kierrosta.
vesa taas näytti että meidän team:issa huoltomies on kuskia nopeampi
kapo työnti kanssa 1.20 alle
nyt auto saa levätä ensivuoden puolelle. katellaan sitten saako vanhasta rungosta vai vaihdetaanko romut uuteen runkoon.
kiitokset tuomolle auton lainasta muutamalle kierrokselle

nyt tietää ettei omalla kerkeä hyvien kyytiin

Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 02 Oct 2011, 09:16
by Tomi Jutila
menikö ny kakella vollen tekniikan vaihdoks? aikonaan kun annoin kippoon ajaa mopolla niin semmone ilmestyki sittemmin alle.

Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 02 Oct 2011, 09:19
by markku
no eiköhän zuzugi kortonkin kuitenkin ole nopeampi
tumpelon tojon tekniikka todettiin paljon järkevämmäksi locostiin kuin volvon. pelaa joka alueella tasaisen hyvin.
Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 02 Oct 2011, 09:24
by KakeK
joo sitte ku mopon koneella ei enää kerkee nii laitetaan volvo

keli oli aika optimi et ei tiedä mitä olis omalla menny.
vulvan paukut piisais varmaan 14.5 paikkeille.
Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 02 Oct 2011, 14:59
by tumpelo
Vähän harmittaa että mun pulkka oli mahdotonta saada kenttäoloissa KaKelle ajettavaksi. Vähän yritettiin mutta tämän pohjanmaan "paskamidaksen" jäljiltä oli heti alkukierroksilla 712:kin takalinkeistä vasemmalta ylhäältä ja oikealta alhaalta pultit poikki ja kardaani tunnelin pohjalla. No onneksi Midaksella on herkkä korva ja nopeat varpaat niin selvittiin uusilla pulteilla. Ja päästiin jatkamaan ajoa. Midas eikun Kake oli ilmeisesti jo tehnyt tarvittavat johtopäätökset eikä suostunut mun rakentamaan laitteeseen enää persettään laskemaan.
Tuli vaan mieleen että onko nää autonmoottoriset oikeesti niin pelottavia että ne pitää heti yrittää rikkoa
Markku lopulta rohkeni istua tojotan taakse melkeinpä päivän päätteeksi ja saatiin katsomon täydeltä hyvää mieltä. Kaikkia muita oikein ruinaamalla ruinasin antamaan raskasta kenkää ja lopultakin kuulin itsekin katsomossa miten piimmsi parkuu
Ohjaamossa näkyneiden käsien määrän perusteella laitoin videokameran valmiiksi kun Markku palasi 712 kanssa varikolle. Taisi vaan mies huomata että kuvataan, joten jäykin irronnut kommentti oli "kyllä tällä nyt jotenkin pääsee tiettyyn rajaan saakka"; Valtava pettymys kun olin ihan odottanut K-24 tason avautumista säädöistä.
Toisaalta huojensi ettei sillä muutkaan nyt heti vedelleet hirveän paljon lujempaa kuin itse olen päässyt, toisaalta hirvittää mitä kaikkea pitää saada muutettua, kuskin lisäksi, että pääsisi edes keskikastiin ensikaudella.
Ainut miinus (josta jo toivuin) oli se, että Markku on rakentanut autonsa kireitä urheilijanuorukaisia varten sellaisella hoikkis mitoituksella että meikäläisen siro persaus ei sopinut laskeutumaan edes penkkiin asti. Jäi hirviömoottori tälläerää testaamatta. Ehkäpä hyvä niin ettei ala harmittaa...
Kiitokset houkuttelusta Markulle ja hauskasta päivästä koko porukalle.
T
Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 02 Oct 2011, 15:25
by KakeK
Tuntuis olevan ettei mosterimoottoristen autontekniikka kestä 5 ringin settiä kauempaa kun oikein annetaan isän kädestä rankaisua
Muutaman ringin ajon jälkeen mietiskelin markun auton puikois että larssin tai eskortin perä olis jo paukkunut ensikäsittelys.
Tietysti jos ajellaan helliä 1.16++ aikoja niin tekniikka voi pysyä nipuskin hetken aikaa. Kyl toi mopotekniikka vaan kestääkin yllättävän hyvin väärinkäyttöä kevyemmällä varustuksellakin

Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 02 Oct 2011, 15:36
by markku
juu yletin tuomon auton polkimille hyvin

. kun laitettiin penkin taakse kaikenlaista ressunippuja yms

. kurveissa heilahdin n5cm sivuttain kun penkistä ei hirveästi tukea ollut sivuttain

. mutta savut tuli otettua renkaista ja kaasuakin yritettiin painaa hetkittäin

. erittäin helppo moottori ajaa

muistaa laittaa jonkin pykälän sisään ja painaa kaasua niin aina mennään.
Re: 1.10 2011 jurva
Posted: 02 Oct 2011, 16:22
by mäkkäri
Mäkin vähän olin suunnitellu että lähen testaan uusia jarruja ja voimansiirron kestävyyttä. Mutta perjantaina tuli käsky mennä firman radalle lauantaiks ku sinne tuli jotain jokkisfiiatteja ajeleen.. Kävin sitten niitten kans ajelemassa. Bongaa kuvista yks kilpa-auto
