Page 9 of 10

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 19 Sep 2015, 17:35
by kippo
Ota nyt vähän lisää aikaa ja muutat sitä painopistettä putken joudut kuitenkin muuttaan

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 20 Sep 2015, 07:24
by Tomi Jutila
niin näemmä joutuukin pakosarjan uusimaan mut emmää sitä konetta ala hilaamaan ettepäin, painopiste muuttuu kuitenkin kun auton minimipaino nousee 15kg,ja eipä taida riittääkkään kaikilla romppeilla mitä tossa joutuu laittaan

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 11 Dec 2015, 20:50
by Tomi Jutila
muutostyö R1 - FZ1 edistyy. pakosarja lopullista hitsausta vailla valmis. apulaitteet muuten olleet jo valmiit kuukauden joten nyt pakosarjan valmistuttua auton voi viedä sähköjen tekijälle/dynoon

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 21 Dec 2015, 21:45
by Tomi Jutila
FZ1 saatu tänään käyntiin vakiosähköillä, tästä suurkiitos #702 Tuomainen.
vähän pensalinjojen siistimistä ja takajarrujen asennus niin auton voi viedä varsinaisten sähköjen tekijälle ja dynoon.

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 08 Feb 2016, 17:59
by Tomi Jutila
Fz1 proggis etenee. näyttäs hyvinpitkälti että siirrytään tehoissa uusille kymmenlukemille.

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 09 Feb 2016, 11:24
by Mika Lindqvist
Tomi Jutila wrote:Fz1 proggis etenee. näyttäs hyvinpitkälti että siirrytään tehoissa uusille kymmenlukemille.
tarkottaako se 170 vai 150 lukua?

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 14 Feb 2016, 12:08
by Antti Tuomainen
Taitaa puhua 2010 luvusta.

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 18 Feb 2016, 16:06
by Jari Perälä
Tomi Jutila wrote:poljinpaketti asennettu ja vaijerointi viittävailla valmis.käytin paljon vaivaa että vaijerointi ja polkimien topparit ois oikeesti hyvin ettei tulis mitään vaijerigiljotiinia :?
Mitä / minkä vaijereita / läpivientejä käytit? Miten teit vaijeroinnin?

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 18 Feb 2016, 17:04
by Tomi Jutila
Jari Perälä wrote:
Tomi Jutila wrote:poljinpaketti asennettu ja vaijerointi viittävailla valmis.käytin paljon vaivaa että vaijerointi ja polkimien topparit ois oikeesti hyvin ettei tulis mitään vaijerigiljotiinia :?
Mitä / minkä vaijereita / läpivientejä käytit? Miten teit vaijeroinnin?
kytkin lyhennetty R1 prätkä kytkinvaijeri
kaasu polkupyörän jarruvaijeri yleismalli
läpivienti 6-kolo m8 pultti mihin porattu 2mm reikä vaijerin läpimenolle

kaasuvaijeri p-pyörän valmis T-pää kaasupolkimen juureen ja kaasareille sopeva vastakkain kiristettävä pää mikä menee kaasuvivun koloon (lyhennys kaasareitten päästä)

kytkin orggis yamaha polkimen juureen ja lyhennys kytkinkopan päästä kytkinvivun sisään mahtuvalla päätteellä.

säätöosat kannattaa laittaa moottorinpäähän vaikka nuo m8 6-kolot periaatteessa vois toimia niinäkin mutta ovat pahassa paikassa

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 28 Mar 2016, 11:43
by Tomi Jutila
Fz1 poikuus käyty poistamassa ihan varovasti tottakai, huiput jäi alle 190km/h

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 28 Mar 2016, 16:24
by asassi
Moi!

Vau mikä rata laskea menemään. Ei riskin häivää. Täällä päin ei tahdo saada lupaa ajamiseen minkään järven jäälle. Onko tuo dynopaikka salaisuus? Jos olisi joskus vaikka tarvetta. Onnistuuko tuolla myös joidenkin purkkien säätäminen, vaiko vain mittauspalvelu?

t, Ari

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 28 Mar 2016, 17:11
by Tomi Jutila
asassi wrote:Moi!

Vau mikä rata laskea menemään. Ei riskin häivää. Täällä päin ei tahdo saada lupaa ajamiseen minkään järven jäälle. Onko tuo dynopaikka salaisuus? Jos olisi joskus vaikka tarvetta. Onnistuuko tuolla myös joidenkin purkkien säätäminen, vaiko vain mittauspalvelu?

t, Ari
Tämä rata on ihan pienen piirin priva paikka. täälläpäin ajamiseen ei lupia ole ollut tapana kysyä, ajetaan vaan.

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 28 Mar 2016, 17:52
by Tomi Jutila

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 29 Mar 2016, 08:58
by Tomi Jutila
Niin dynopaikka oli motest ja siellä onnistuu ihan kaikki mm mun FZ1 kittisähköt kokonaisuudessaan on tehty siellä

Re: SS 702 --> TJ 733 FIN

Posted: 06 May 2016, 19:09
by Tomi Jutila
Fz1 ensi koeajo suoritettu Jurvassa. Hyvin pelasi mutta yksi homma tarvii parannusta. jonkinlainen kerääjäsäiliö pensalle on tehtävä. ulkoinen bosch pumppu hörii tyhjää kun tankista 1/3 jäljellä. tarkoittaa sitä että kisa pituutta ei pääse ongelmitta.
muuten ajo samanlaista kun kaasari R1.llä. tonnin ylävireisempi moottori menee samalla vaihderytmillä kun koneessa tiuhemmat rattaat eli sama perävälsä sopii.