Ladan perä
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Ron Champion
- Posts: 651
- Joined: 31 Mar 2012, 22:35
Re: Ladan perä
Minusta tuo näyttää emulsiolta. Onko perään päässyt vettä, tai varmasti ainakin kondensiovettä tulee, jos perään pääsee ulkoilmaa?
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Ladan perä
Vesi ja öljy saa aikaan tuollaista, mutta kondensio... melko substrooppisissa olosuhteissa olet luisunut jos kondensiolla saa tuollaisen aikaan
Mitä öljyä perässä oli? Paljonko öljyillä ajettu?

Mitä öljyä perässä oli? Paljonko öljyillä ajettu?
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Ladan perä
Mobilin lukkoperäöljyä tullut käytettyä.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: Ladan perä
Sulla on ollu Shellin öljyt
Kieltämättä erikoisen näköistä lientä...

- Tero Harju
- Jäsen
- Posts: 79
- Joined: 01 May 2007, 08:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Re: Ladan perä
Öljynä oli "aitoa" motonetin MAG1 -merkkistä lukkoperäöljyä. Hinnaltaan halpiksen ja kalliin välistä. Pitänee ottaa sitä mobilia tai redlinea seuraavaksi.
Lisäksi syypää voi kondessin puitteissa olla ahvenistolla väsäämäni kerääjäsäiliö, jossa ei tullut laitettua putkea niin että olisi nestepinnan alapuolella (kerääjässä) joten voi ilma päästä sitä kautta öljyn kanssa kosketuksiin. Otti vaan niin päähän se öljyn tulo huohottimesta että korvasin pikapäissäni sen letkulla ja säiliöllä, kun ei tehnyt mieli rasvata varikkoa.
EDIT: jos vain löydän kendallia niin taitaa mennä sitä seuraavaksi. Siinäpä saakin miettiä millä tuon kuran saa pois, pitänee ensin tyhjätä ja vetää halvat "huuhteluöljyt" hetkeksi sisään ja sitten vaihtaa vasta ne paremmat.
PS. jammun kone näytti olevan jo turun terminaalissa
Lisäksi syypää voi kondessin puitteissa olla ahvenistolla väsäämäni kerääjäsäiliö, jossa ei tullut laitettua putkea niin että olisi nestepinnan alapuolella (kerääjässä) joten voi ilma päästä sitä kautta öljyn kanssa kosketuksiin. Otti vaan niin päähän se öljyn tulo huohottimesta että korvasin pikapäissäni sen letkulla ja säiliöllä, kun ei tehnyt mieli rasvata varikkoa.
EDIT: jos vain löydän kendallia niin taitaa mennä sitä seuraavaksi. Siinäpä saakin miettiä millä tuon kuran saa pois, pitänee ensin tyhjätä ja vetää halvat "huuhteluöljyt" hetkeksi sisään ja sitten vaihtaa vasta ne paremmat.
PS. jammun kone näytti olevan jo turun terminaalissa

- Tero Harju
- Jäsen
- Posts: 79
- Joined: 01 May 2007, 08:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Re: Ladan perä
hämmennys oli melkoinen kun kaksi kertaa
motonetissä oikeaa öljypropun avainta haettuani tipautin öljyt pois, ja niissä väri ihan normi vihertävän kuultava.
olisko jotenkin ihmeellisesti kondensoitunut vettä akseliputkiin, tiedä sitten kun ei vastaavaa aiemmin sattunut.

olisko jotenkin ihmeellisesti kondensoitunut vettä akseliputkiin, tiedä sitten kun ei vastaavaa aiemmin sattunut.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Ladan perä
Onkos laakereihin laitettu jotain rasvaa tai vaseliinia asennuksen yhteydessä? Jos vaikka olisi tuollainen sekoitus tullut, kaikki rasvat ei aina sovi keskenään.
ps. Onnittelut!

ps. Onnittelut!
- Tero Harju
- Jäsen
- Posts: 79
- Joined: 01 May 2007, 08:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Re: Ladan perä
Kiitos
Ei laakereihin, ladan vetareissa käytetään näemmä tuollaista suljettua (kestorasvattu?) pakettilaakeria johon ei edes saa rasvaa laitettua vaikka yrittäisi.
Sen sijaan stefaan tulee laitettua vähäsen litium-rasvaa että vetari ei paikoilleen laitettaessa paina huullosta huonoon asentoon.
Niin ja yamazuikkelin kone saapui tänään komiasti TNT:n rekalla, eli oiva itsehankittu synttäripaketti tuli just ajallaan, vaikkakin tahattomasti

Ei laakereihin, ladan vetareissa käytetään näemmä tuollaista suljettua (kestorasvattu?) pakettilaakeria johon ei edes saa rasvaa laitettua vaikka yrittäisi.
Sen sijaan stefaan tulee laitettua vähäsen litium-rasvaa että vetari ei paikoilleen laitettaessa paina huullosta huonoon asentoon.
Niin ja yamazuikkelin kone saapui tänään komiasti TNT:n rekalla, eli oiva itsehankittu synttäripaketti tuli just ajallaan, vaikkakin tahattomasti

-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Ladan perä
Jaahas, nyt tallissa odottaa mielenkiintoinen setti joka pitäisi saada kasaan, eli Ladan banjo, siihen enkkuperän murikka, Ladan vetarit ja jos mahdollista vielä niin Fiatin lukolla
Eilen mittailin että murikka pitää saada n. 5mm syvemmälle, eli pitää jyrsiä adapteri jolla homman saa hoidettua kerralla. Lukosta pitäisi mittailla lautaspyörän jako, näyttäis olevan eri mitä enkkuperässä.
Voiko hommaa enää hankalammin tehdä?

Voiko hommaa enää hankalammin tehdä?

Re: Ladan perä
Mikäs välitys sulla tulee ku noin tarttee sekotella?
Tuolla muistelivat että tarttis välilaipan jos noin päin yhdistää.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 27&t=34842
Tuolla muistelivat että tarttis välilaipan jos noin päin yhdistää.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 27&t=34842
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Ladan perä
3.54 välitys tulossa nyt alkuun. Juu laippa pitää koneistaa ja hitsata banjoon, ei paha, vakio murikan saa paikalle korokerenkaalla modaamisen jälkeen. Tohon enkkuperään vaan löytyy niin paljon paremmin välityksiä mopokäyttöön ja kuten mainitsin, enkku banjoja ei ole paljon tarjoiltu. Ebayssä niitä on, mutta kaikille joille olen soittanut ei suostu niitä lähettämään suomeen edes etumaksua saatuaa.mäkkäri wrote:Mikäs välitys sulla tulee ku noin tarttee sekotella?
Tuolla muistelivat että tarttis välilaipan jos noin päin yhdistää.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 27&t=34842

No koitetaan nyt tätäkin viritystä...
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: Ladan perä
Niille kenellä on rahaa muttei aikaa: http://www.lada-sport.de/en-lada-sport-parts.html
Ilmoteltaa jos kiinnostaa, itelle suunnittelin joululahjaksi tilaavani, postitus varmaan vähän halvempi isommassa nipussa?
LAINAUS
Hello,Antti,
now,we can deliver the sizes 3,52 and 3,58.
The price were be EUR 246,15 /each NETTO.The set incl.the gear and the
axle.The est.delivery-time is 10 days.
The carrige/custom were be appr.EUR 80,-/set.
Regards
LADA sport GmbH
LAINAUS LOPPU
Ilmoteltaa jos kiinnostaa, itelle suunnittelin joululahjaksi tilaavani, postitus varmaan vähän halvempi isommassa nipussa?
LAINAUS
Hello,Antti,
now,we can deliver the sizes 3,52 and 3,58.
The price were be EUR 246,15 /each NETTO.The set incl.the gear and the
axle.The est.delivery-time is 10 days.
The carrige/custom were be appr.EUR 80,-/set.
Regards
LADA sport GmbH
LAINAUS LOPPU
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Ladan perä
Mukana tilauksessa 1kpl 3.52 välityksellä
Laittele postia kun ajankohtainen.
Laittele postia kun ajankohtainen.
Re: Ladan perä
Oho. Jos tohon hintaan saa niin mäkin otan yhen.
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: Ladan perä
Kuulemma löytyy lukkojaki. Huom. noi on sitte alv 0% hintoja eli saapi vissiin Saksassa kertoa 1,2:lla?
LAINAUS
Hello,Antti,
yes,it is OK,we can negotiate end of the year about you order!We have the
diff.locks,both constructions-LSD and torsen,with 0-35%and 35-100%
limitation.The 100% LSD cost EUR 388,53,and the torsen 0-35% cost EUR355,17
NETTO.
Regards
LADA Sport GmbH
LAINAUS LOPPU
LAINAUS
Hello,Antti,
yes,it is OK,we can negotiate end of the year about you order!We have the
diff.locks,both constructions-LSD and torsen,with 0-35%and 35-100%
limitation.The 100% LSD cost EUR 388,53,and the torsen 0-35% cost EUR355,17
NETTO.
Regards
LADA Sport GmbH
LAINAUS LOPPU
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.