Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
yleesä kisat la+su, botnian yhdistetyn avoimenkisan riesa/riemu
ylikoski,talvitie, partanen, finnääsit puuttuu listoilta??
rauli, sulla on pirunkomee transu, sopii ehdottoman hyvin mikan ex koppikärry "lookkiin"
ylikoski,talvitie, partanen, finnääsit puuttuu listoilta??
rauli, sulla on pirunkomee transu, sopii ehdottoman hyvin mikan ex koppikärry "lookkiin"
-
- Aktiivi
- Posts: 223
- Joined: 10 Mar 2012, 21:22
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
Kiitos, kyseessä on ultraharvinainen "maximum attack"-erikoismalli.
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
Eli meille ohjaajakokous vasta sunnuntaina. Saa nukkua lauantaina myöhäälle 

-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
Kalusto + varikkopimu pakattu, 8 tunnin päästä tarviis lähteä. Satoi tai paistoi sama se, pakussa nukutaan ilman kokkia. Syödään purkki ruokaa ja silleen... Miinuksia tulee kyllä aikataulusta. Lauantain voi vaikka sitten kiillottaa autoa tai jotain.
...tarviis varmaan mennä nukkumaan.
...tarviis varmaan mennä nukkumaan.
-
- Jäsen
- Posts: 54
- Joined: 29 Dec 2011, 01:42
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
Meidän Mikalla olisi nuorten luokan rataleima taskussa, mutta kun ei kelpaa Historic Race Finlandille niin ei voi mitään, kisa jää väliin.
Toivottavasti pääsee junnu sparraamaan jossain vaihessa jotakuta vastaan.
Endurancea on ilmeisesti Mikan alettava ajamaan.
Mä olen 721:llä 2-3 s/kierros junnua hitaampi, niin tuntuu aika tylsältä ettei nopeampi Ylikoski saa ajaa kisaa. No, jos näillä säännöillä mennään niin katotaan sitte uudestaan 2017. Itse odotin, että järki olisi voittanut, mutta kun ei niin ei. Kaveri siis saa ajaa radalla kisaa Formula fordia, Legendsiä, miniä ,V1600, BMW extremeä ja endurancea.
Mutta ei Locostia.
Toivottavasti pääsee junnu sparraamaan jossain vaihessa jotakuta vastaan.
Endurancea on ilmeisesti Mikan alettava ajamaan.
Mä olen 721:llä 2-3 s/kierros junnua hitaampi, niin tuntuu aika tylsältä ettei nopeampi Ylikoski saa ajaa kisaa. No, jos näillä säännöillä mennään niin katotaan sitte uudestaan 2017. Itse odotin, että järki olisi voittanut, mutta kun ei niin ei. Kaveri siis saa ajaa radalla kisaa Formula fordia, Legendsiä, miniä ,V1600, BMW extremeä ja endurancea.
Mutta ei Locostia.
-
- Ron Champion
- Posts: 651
- Joined: 31 Mar 2012, 22:35
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
Saako ajokortiton ajaa avoimissa, kun ei ole HRF säännöt?Jukka Ylikoski wrote:Meidän Mikalla olisi nuorten luokan rataleima taskussa, mutta kun ei kelpaa Historic Race Finlandille niin ei voi mitään, kisa jää väliin.
Toivottavasti pääsee junnu sparraamaan jossain vaihessa jotakuta vastaan.
Endurancea on ilmeisesti Mikan alettava ajamaan.
Mä olen 721:llä 2-3 s/kierros junnua hitaampi, niin tuntuu aika tylsältä ettei nopeampi Ylikoski saa ajaa kisaa. No, jos näillä säännöillä mennään niin katotaan sitte uudestaan 2017. Itse odotin, että järki olisi voittanut, mutta kun ei niin ei. Kaveri siis saa ajaa radalla kisaa Formula fordia, Legendsiä, miniä ,V1600, BMW extremeä ja endurancea.
Mutta ei Locostia.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
HETKINEN...kyl kait jos loco vaan kelpaa johonki lähtöön. muissa avoimis menee leegojen kans samassa miksei tääläkin kun ei ole niitten "tavaramerkki" suojattu cuppikisa??Tero Frondelius wrote:Saako ajokortiton ajaa avoimissa, kun ei ole HRF säännöt?Jukka Ylikoski wrote:Meidän Mikalla olisi nuorten luokan rataleima taskussa, mutta kun ei kelpaa Historic Race Finlandille niin ei voi mitään, kisa jää väliin.
Toivottavasti pääsee junnu sparraamaan jossain vaihessa jotakuta vastaan.
Endurancea on ilmeisesti Mikan alettava ajamaan.
Mä olen 721:llä 2-3 s/kierros junnua hitaampi, niin tuntuu aika tylsältä ettei nopeampi Ylikoski saa ajaa kisaa. No, jos näillä säännöillä mennään niin katotaan sitte uudestaan 2017. Itse odotin, että järki olisi voittanut, mutta kun ei niin ei. Kaveri siis saa ajaa radalla kisaa Formula fordia, Legendsiä, miniä ,V1600, BMW extremeä ja endurancea.
Mutta ei Locostia.
markku vissiin aikonaan koitti nuortenluokkaa läpi...eli ei ole meistä kiinni.
-
- Jäsen
- Posts: 54
- Joined: 29 Dec 2011, 01:42
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
No nyt näkyy valoa tunnelin päässä. Juttelin Epua Hautalan Juhan kanssa.
Kemoran avoimen luokan kisassa 1.6.2013 järjestetään oma Locost lähtö ja siinä Nuorten luokan rataleimalla ajo onnistuu.
Toivottavasti saadaan lähtöön rata Locosteja täyteen. Se varmaan toimisi indikaationa, että Locostille voisi tulevaisuudessakin olla omia lähtöjä.
Tää oli kevään paras uutinen....
Jukka
Kemoran avoimen luokan kisassa 1.6.2013 järjestetään oma Locost lähtö ja siinä Nuorten luokan rataleimalla ajo onnistuu.
Toivottavasti saadaan lähtöön rata Locosteja täyteen. Se varmaan toimisi indikaationa, että Locostille voisi tulevaisuudessakin olla omia lähtöjä.
Tää oli kevään paras uutinen....
Jukka
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
Jaaha se oli sitte semmonen reissu. Naurua ja hyvää seuraa riitti tekniikka murheista huolimatta! Kiitoksia kaikille mukana olleille!
Nöyrä anteeksi pyyntö typerästä auton parkeerauksesta keskeytyks(i)en yhteydessä! Vitutti, niin ettei järki näköjään juossu. Epäilemättä seuraavalla kerralla muistan hoitaa auton ja itteni pois radalta!!!
Nöyrä anteeksi pyyntö typerästä auton parkeerauksesta keskeytyks(i)en yhteydessä! Vitutti, niin ettei järki näköjään juossu. Epäilemättä seuraavalla kerralla muistan hoitaa auton ja itteni pois radalta!!!
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
että sellanen viikonloppu
.
lauantain harjoitus ajossa katkesi uusi unibal nelilinkistä. aika ajossa rupes hirvittämään kun autoja poistui edestä oikealle ja vasemmalle
. itellä ajo todella tahmeeta ja jarrut pehmeni. muiden epäonnen takia jouduin 3 ruutuun.
sunnuntai alkoi heti aamusta hyvin. käytin autoa hetken aamulla ja tuntu että kaikki ok. sitten kun olisi pitänyt lähteä warm up ajoon kokeilemaan vaihdettuja jarruja niin starttimoottori poltti sulakkeen. ei hätää yritetään työntämällä käyntiin. kolme miestä työntämään 3 vaihde sisään ja kytkin ylös. muuten hyvä mutta työntäjien voimat ei riittänyt kumoamaan diisselin puristusten voimaa. kone potkas takasin ja ilman suodatin sytty palamaan
. putsari irti niin mitään isompaa vauriota ei tullu. sulake vaihtoon niin saatiin kone käyntiin ja kerkesin ajaa muutaman kierroksen.
eka kisan ryssin monellakin tavalla totaalisesti. ensin sammutin lähtö ruutuun. kaikki meni ohi. sitten ajoin vielä uloskin kun yritin vitutuksen vallassa ajaa keskikastia kiinni. eka kierroksellakin ajoin 3 kurvissa ulos mutta se oli tietoinen valinta kun en halunnut ajaa jyrin auton kontista sisään kun jyrin autosta hajosi moottori. muita hiekalle lipsahduksia pyydän kilpailukumppaneilta anteeksi
. luokan 4 maalissa.
toiseen kisaan lähdin asenteella että ajelen keskellä rataa kuin kirkkoon olis menossa. ei tapahtumia hyvin tylsä kisa kun olin jo ennen lähtöä päättänyt etten yritä kolmen nopeimman perään. parikierrosta kovempaa ja sitten päästin pari diimeniä ohi. kattelin peilistä ettei kukaan pääse liian lähelle ja säätelin sen mukaan hidasta vauhtiani. luokan 4 maalissa.
kivaa oli kiitokset kaikille varikko seurasta. ehkä olisi pitänyt hannoa ajaa uusilla renkailla mutta köyhä säästi ja ajoi hyvin vanhoilla

lauantain harjoitus ajossa katkesi uusi unibal nelilinkistä. aika ajossa rupes hirvittämään kun autoja poistui edestä oikealle ja vasemmalle

sunnuntai alkoi heti aamusta hyvin. käytin autoa hetken aamulla ja tuntu että kaikki ok. sitten kun olisi pitänyt lähteä warm up ajoon kokeilemaan vaihdettuja jarruja niin starttimoottori poltti sulakkeen. ei hätää yritetään työntämällä käyntiin. kolme miestä työntämään 3 vaihde sisään ja kytkin ylös. muuten hyvä mutta työntäjien voimat ei riittänyt kumoamaan diisselin puristusten voimaa. kone potkas takasin ja ilman suodatin sytty palamaan

eka kisan ryssin monellakin tavalla totaalisesti. ensin sammutin lähtö ruutuun. kaikki meni ohi. sitten ajoin vielä uloskin kun yritin vitutuksen vallassa ajaa keskikastia kiinni. eka kierroksellakin ajoin 3 kurvissa ulos mutta se oli tietoinen valinta kun en halunnut ajaa jyrin auton kontista sisään kun jyrin autosta hajosi moottori. muita hiekalle lipsahduksia pyydän kilpailukumppaneilta anteeksi

toiseen kisaan lähdin asenteella että ajelen keskellä rataa kuin kirkkoon olis menossa. ei tapahtumia hyvin tylsä kisa kun olin jo ennen lähtöä päättänyt etten yritä kolmen nopeimman perään. parikierrosta kovempaa ja sitten päästin pari diimeniä ohi. kattelin peilistä ettei kukaan pääse liian lähelle ja säätelin sen mukaan hidasta vauhtiani. luokan 4 maalissa.
kivaa oli kiitokset kaikille varikko seurasta. ehkä olisi pitänyt hannoa ajaa uusilla renkailla mutta köyhä säästi ja ajoi hyvin vanhoilla

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
733 selitykset:
auto oli saatu huomattavasti paremmaksi testien jäliltä jossa ajettavuus oli suorastaan vaarallinen. no tietysti sitten aika-ajossa piti kokeilla mihinkä sillä pääsee ja kauashan sillä pääsi nimittäin radasta
onneks ajoin ekalla kierroksella jonkinlaisen ajan jolla joutui ruutuun 6 kun rengasrikko ulosajon jäliltä päätti aika-ajon lyhyeen.
startti ok ja pitkin svenssonin kylkiä jarkon ja kaken peesiin, sitte hyvää vääntöö ja sain ohitettua molemmat. loppu kisa pahimmassa paikassa kilpailullisesti eli takaa-ajettuna, kake hiillosti kovin eikä ajo ole helpoo kun joutuu katteleen peilejä ja ottaan sulkevia linjoja tarpeen mukaan, maalissa kuitenkin 1. kake jäi muutaman kymmenyksen.
toka erä lähestulkoon toisinto mutta vieläkin tiukempi ja vaikeempi, oli hilkulla ettei hermo petä painostuksen alla, maalissa taas 1. kake jäi 0.3s ja jarkko 0.9s eli varsin tasasta oli.
auto tuntui kieltämättä hyvältä ajaa, oli luotto kohdallaan. myös kaken tekemä uusi kisakone kiertää ja kulkee.
auto oli saatu huomattavasti paremmaksi testien jäliltä jossa ajettavuus oli suorastaan vaarallinen. no tietysti sitten aika-ajossa piti kokeilla mihinkä sillä pääsee ja kauashan sillä pääsi nimittäin radasta

startti ok ja pitkin svenssonin kylkiä jarkon ja kaken peesiin, sitte hyvää vääntöö ja sain ohitettua molemmat. loppu kisa pahimmassa paikassa kilpailullisesti eli takaa-ajettuna, kake hiillosti kovin eikä ajo ole helpoo kun joutuu katteleen peilejä ja ottaan sulkevia linjoja tarpeen mukaan, maalissa kuitenkin 1. kake jäi muutaman kymmenyksen.
toka erä lähestulkoon toisinto mutta vieläkin tiukempi ja vaikeempi, oli hilkulla ettei hermo petä painostuksen alla, maalissa taas 1. kake jäi 0.3s ja jarkko 0.9s eli varsin tasasta oli.
auto tuntui kieltämättä hyvältä ajaa, oli luotto kohdallaan. myös kaken tekemä uusi kisakone kiertää ja kulkee.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
710 tiedote:
Harjoituksissa ei tahtonut hommasta tulla mitään. Pomput hirvitti ja autokin teki mitä sattui. Auton ropaaminen kumminkin unohdettiin koska ensin tarviis oppia ajamaan ja sitten säätämään. Katottiin vaan rengaspaineet ja bensaa tankkiin. Katsottiin kisoja, juteltiin muiden kanssa ja otettiin rennosti
Aika-ajoissa jotain kumminkin naksahti ja homma rupes maistumaan. Pomputkaan eivät enää haitanneet niin paljon, autokin rauhottui ja oli kiva ajaa. Lähtöruutu 11.
Kisa 1. Kun ei ole odotuksia niin ei ole paineitakaan. Yllätyinkin ettei pahemmin edes jännittänyt. Lähdin rennolla asenteella katsotaan miten menee ja väistellään reilusti ettei tuu heti ekassa kisassa osumia. Teron kanssa oli vääntöä ja Markun päästin ihan suosiolla ohi kun olis mennyt kumminkin pääsuoralla heittämällä ohi, mitäs sitä estelee kun ei puristussuhteissa kumminkaan pärjää.
Sijoitus 7.
Kisaan 2. otin maltilliset pari astetta agressiivisemman asenteen. Teron kanssa jälleen vääntöä mutta kun Tero poistui taakaa niin pääsin ajamaan aika rauhassa. Bogeyracing hätyytteli ajoittain taustapeilissä. Pyrin vaan ajamaan joka kierroksen samalla lailla niin ei sieltä kukaan ohi tule, tuumasin.
Sijoitus 5.
Joka ajokerralla oppi uutta. Suurin ahaa elämys tuli jarruttamisesssa jossa siinäkin on tietty vielä petrattavaa. Mutkasta ulos pitäis kans päästä ripeemmin. Mukava reissu ainoo vaan että unen puute rassasi ecua
Harjoituksissa ei tahtonut hommasta tulla mitään. Pomput hirvitti ja autokin teki mitä sattui. Auton ropaaminen kumminkin unohdettiin koska ensin tarviis oppia ajamaan ja sitten säätämään. Katottiin vaan rengaspaineet ja bensaa tankkiin. Katsottiin kisoja, juteltiin muiden kanssa ja otettiin rennosti

Aika-ajoissa jotain kumminkin naksahti ja homma rupes maistumaan. Pomputkaan eivät enää haitanneet niin paljon, autokin rauhottui ja oli kiva ajaa. Lähtöruutu 11.
Kisa 1. Kun ei ole odotuksia niin ei ole paineitakaan. Yllätyinkin ettei pahemmin edes jännittänyt. Lähdin rennolla asenteella katsotaan miten menee ja väistellään reilusti ettei tuu heti ekassa kisassa osumia. Teron kanssa oli vääntöä ja Markun päästin ihan suosiolla ohi kun olis mennyt kumminkin pääsuoralla heittämällä ohi, mitäs sitä estelee kun ei puristussuhteissa kumminkaan pärjää.
Sijoitus 7.
Kisaan 2. otin maltilliset pari astetta agressiivisemman asenteen. Teron kanssa jälleen vääntöä mutta kun Tero poistui taakaa niin pääsin ajamaan aika rauhassa. Bogeyracing hätyytteli ajoittain taustapeilissä. Pyrin vaan ajamaan joka kierroksen samalla lailla niin ei sieltä kukaan ohi tule, tuumasin.
Sijoitus 5.
Joka ajokerralla oppi uutta. Suurin ahaa elämys tuli jarruttamisesssa jossa siinäkin on tietty vielä petrattavaa. Mutkasta ulos pitäis kans päästä ripeemmin. Mukava reissu ainoo vaan että unen puute rassasi ecua

Re: Historic Race - Botniaring 2013 (kauden avaus)
keskeytys jälkimmäisessä ei kauheen kaukana. koneenkorva poikki ja kone makasi laturinkorvasta alatukivarren takakiinnikkeen päällä. hyvin kesti alumiinikorva. hieman on käytetyn näköinen 
