R1 kytkin
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
R1 kytkin
Kovasti puhutaan kytkimen "vahvistuksesta". Miten tämä hoituu helpoiten kaasari R1 konessa?
r1 koneen kytkimen halpa vahvistus tapa on laittaa painelevyjä (kuppilevy)päällekkäin(2-3) kpl. toinen mahdollisuus on ostaa kisa pääty jolloin kytkin muuttuu kierrejousi kuormitteiseksi. kuppilevyillä pärjää ihan hyvin. vaihtaminen on mikä kytkimen särkee. ylösvaihtaminen ilman kytkintä niin kestää paljon paremmin.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
lautasjousen/kuppilevyn lisääminen on helppoa ei tarvitse jousen lisäksi kuin uuden tiivisteen,kuusiokoloavaimen ja 10mm lenkin.
itselläni kytkin on toiminut kahdella päädyllä moitteetta,käytän kytkintä molempiinsuuntiin vaihtaessa.
jurvassa moottorin vaihdon jälkeen varakoneen kytkin luisti kahdella päädyllä ilmeisesti levyjen kuivuuden/turpoamattomuuden takia. laitoin kisaan kolmannen päädyn jolloin luisto loppui mutta kytkin polkimen liike oli luonnoton.eräs mp mekaanikko sanoi että kolmas jousi päällekkäin tekee siitä kasattuna liian paksun jolloin jousi jo "nyrjähtänyt"???
eilen otin kytkimen auki ja huomasin etteivät päädyt olleet enää tarkasti päällekkäin vaan olivat pyörineet keskenään eri asentoihin. ilmeisesti kolmas/alin levy oli tehnyt jälkiä ja raapinut alumiiniä kytkimen runko osasta missä on kierre pultille mitkä aukaistaan ensimmäisenä pakettia purettaessa.
otan nyt kolmannen päädyn pois ja toivon että levyt on turvonnut ja kytkin pitää,toki vaihdan uudet öljyt+suodattimen...ja otan ahvenistolle varakoneen mukaan

itselläni kytkin on toiminut kahdella päädyllä moitteetta,käytän kytkintä molempiinsuuntiin vaihtaessa.
jurvassa moottorin vaihdon jälkeen varakoneen kytkin luisti kahdella päädyllä ilmeisesti levyjen kuivuuden/turpoamattomuuden takia. laitoin kisaan kolmannen päädyn jolloin luisto loppui mutta kytkin polkimen liike oli luonnoton.eräs mp mekaanikko sanoi että kolmas jousi päällekkäin tekee siitä kasattuna liian paksun jolloin jousi jo "nyrjähtänyt"???
eilen otin kytkimen auki ja huomasin etteivät päädyt olleet enää tarkasti päällekkäin vaan olivat pyörineet keskenään eri asentoihin. ilmeisesti kolmas/alin levy oli tehnyt jälkiä ja raapinut alumiiniä kytkimen runko osasta missä on kierre pultille mitkä aukaistaan ensimmäisenä pakettia purettaessa.
otan nyt kolmannen päädyn pois ja toivon että levyt on turvonnut ja kytkin pitää,toki vaihdan uudet öljyt+suodattimen...ja otan ahvenistolle varakoneen mukaan


-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: R1 kytkin
Onko se toi numero 14 mitä laitetaan päällekkäin? Vai joku muu,mikä
Montako niitä tarvii laittaa, riittääkö yks lisää vai useampi?
Aikaisemmin ollut vaan noita "perinteisiä" kierrejousillisia kykiä niin täytyy hieman kysellä.
https://windmillcycles.dealermind.com/b ... ge_id=5374

Aikaisemmin ollut vaan noita "perinteisiä" kierrejousillisia kykiä niin täytyy hieman kysellä.
https://windmillcycles.dealermind.com/b ... ge_id=5374
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: R1 kytkin
juu just se 2kpl päällekkäin,ne riittää älä laitä kolmea.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: R1 kytkin
Kiitos ja kumarrus 
