Historic Race Botniaring 2014
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: Historic Race Botniaring 2014
Hoidatko sä marko?
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: Historic Race Botniaring 2014
Asia taitaa olla jo hoidettu.Mika Lindqvist wrote:Hoidatko sä marko?
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: Historic Race Botniaring 2014
Ok.
Loma anomus peerjantaille hyväksyttiin joten käväsin vaihtaa palat eteen ja otin katkenneen vaihekepin mukaan ni voi hitsaa töis ennen ku lähtee ajeleen jurvaan huomenna
Loma anomus peerjantaille hyväksyttiin joten käväsin vaihtaa palat eteen ja otin katkenneen vaihekepin mukaan ni voi hitsaa töis ennen ku lähtee ajeleen jurvaan huomenna
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Race Botniaring 2014
733 fiilikset Jurvasta:
perjantaina ajoin 80l pensaa, oli hyvä keli ja tatsi niin annoin mennä...pitkin ja poikin, etu ja välillä takaperinkin
lauantaina aika-ajossa paalu vaatimattomalla ajalla 1.49.7, sekunti tai toinen oli hukassa mutta muutkin valitteli pidon puutetta ja helteinen keli vie toki kulkua.
eka erä paalulta piikkiin mut heti ekassa kurvissa outo sladi...sladit senkun paheni kunnes tajusin et rengas on tyhjä, ei saatana. periks en anna enneku on pakko, kolmella renkaalla pitelin porukkaa parikierrosta ja päästin melekeen 190kmh lasissa
. sitte renkaan runko petti ja rupes myttyämään akselille niin oli pakko keskeyttää. rengasta kun tutkittiin niin ilmeisesti lähtö rivuutuksessa jotain terävää pyöriny radan ja renkaan välissä?
toka erä 10 ruudusta viimevuoden affesta jotain oppineena järkipäässä mutta vauhdilla kisaan, puoli kierrosta ja olin antin ja markon kontissa kolmantena. markolla vähä nakkeli niin pääsin ohitte ja antista vauhtikurvissa/jarrutuksessa ohi piikkiin. sitte kisa seis punasilla subben takii joka oli sorastanu radan ja oli mahastaan kiinni takalenkillä. uusinta lähöstä piikkiin ja kaikki ok kun tokavika kiekka alkoi, nykii niin perkeleesti torninkurvis, vielä vetoja kuitenkii löyty kunnes viimeseen kurviin pelit kuolee totaalisesti. pikku spurtti löyty ennen maaliviivaa joka riitti voittoon sekunnin erolla anttiin. auto pysähty jäähdyttely ringille oletettavasti pensan loputtua en ole vielä kattonu tankkiin?
vähäisestä osallistujamäärästä huolimatta oli lystiä, mieleen jäi Antin paha ulosajo ja sitten jotain aivan käsittämätöntä....Hirvonen sai mustavalkosen vormulalla radan ulkopuolella ajamisesta...sen ny vielä käsittää kun vormulasta hirtti kaasu mut tää toinen on jo jotain atmosfääristä: Kippoolla on älypuhelin
perjantaina ajoin 80l pensaa, oli hyvä keli ja tatsi niin annoin mennä...pitkin ja poikin, etu ja välillä takaperinkin

lauantaina aika-ajossa paalu vaatimattomalla ajalla 1.49.7, sekunti tai toinen oli hukassa mutta muutkin valitteli pidon puutetta ja helteinen keli vie toki kulkua.
eka erä paalulta piikkiin mut heti ekassa kurvissa outo sladi...sladit senkun paheni kunnes tajusin et rengas on tyhjä, ei saatana. periks en anna enneku on pakko, kolmella renkaalla pitelin porukkaa parikierrosta ja päästin melekeen 190kmh lasissa

toka erä 10 ruudusta viimevuoden affesta jotain oppineena järkipäässä mutta vauhdilla kisaan, puoli kierrosta ja olin antin ja markon kontissa kolmantena. markolla vähä nakkeli niin pääsin ohitte ja antista vauhtikurvissa/jarrutuksessa ohi piikkiin. sitte kisa seis punasilla subben takii joka oli sorastanu radan ja oli mahastaan kiinni takalenkillä. uusinta lähöstä piikkiin ja kaikki ok kun tokavika kiekka alkoi, nykii niin perkeleesti torninkurvis, vielä vetoja kuitenkii löyty kunnes viimeseen kurviin pelit kuolee totaalisesti. pikku spurtti löyty ennen maaliviivaa joka riitti voittoon sekunnin erolla anttiin. auto pysähty jäähdyttely ringille oletettavasti pensan loputtua en ole vielä kattonu tankkiin?
vähäisestä osallistujamäärästä huolimatta oli lystiä, mieleen jäi Antin paha ulosajo ja sitten jotain aivan käsittämätöntä....Hirvonen sai mustavalkosen vormulalla radan ulkopuolella ajamisesta...sen ny vielä käsittää kun vormulasta hirtti kaasu mut tää toinen on jo jotain atmosfääristä: Kippoolla on älypuhelin

Re: Historic Race Botniaring 2014
Joo eikös ookkin ihme juttu ja nyt meneeki kaikki aika tämänkans temppuillessa että jää työtkin tekemättä harrastuksista puhumattakaan 

-
- Aktiivi
- Posts: 173
- Joined: 22 Dec 2012, 18:27
Re: Historic Race Botniaring 2014
Kippo, olis asiaa botniaring jutusta?
soittele 0405003882
soittele 0405003882
-
- Aktiivi
- Posts: 173
- Joined: 22 Dec 2012, 18:27
Re: Historic Race Botniaring 2014
Tomi, onko näin; ..." kolmella renkaalla pitelin porukkaa parikierrosta"
Mitä säännöt sanoo?
Mitä säännöt sanoo?
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Race Botniaring 2014
ei hätää, vasta kahdella renkaalla pitää päästää yksi auto ohitse.Juha Lindqvist wrote:Tomi, onko näin; ..." kolmella renkaalla pitelin porukkaa parikierrosta"
Mitä säännöt sanoo?
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: Historic Race Botniaring 2014
Joo kyllähän säännöt sallii teknisen vian kanssa ajelun (esim tyhjällä renkaalla), kunnes kilpailunjohto toisin toteaa ja liputtaa tekniikkalipulla pois. Yleinen linjaus on kai ollu että liputetaan pois jos/kun on oleellista varaa muille kuskeille irtoavien osien muodossa, esim. auon perässä valtoimenaan heiluva melkein irronnu takapuskuri tms.
Mitä ajotapaan tulee, niin säännöthän sanoo että edellä menevä saa päättää ajolinjansa, kunhan ei montaa kertaa yhden suoran aikana vaihda mielipidettään. Ja se mitä itse ehdin nähdä, niin ei oo Tomin ajamisesta mitään moitittivaa päin vastoin. Se ken on nopeempi niin kiertäköön ohi. Taisin jo varikolla mainita ja olen selvinpäin edelleen samaa mieltä: se että oliko siinä mitään järkeä, selviää vasta Alastarolla viimeisen kisan maalintulon jälkeen....sarjapisteiden kannalta saattoi olla hyvinkin merkittävä pari kierrosta, kun toi meidän pisteytys on noin loiva.
Oisko ollu perjantaina kun jossain porukassa kerrattiin terminologian haastavuutta. Kun puhutaan peittelemisestä, vaikka termi kuulostaa pahalta, niin yleensä tarkoitetaan täysin sääntöjen sallimaa ajolinjan valintaa tilanteessa kun nopeampi auto on yrittämässä ohi, mutta on vielä kokonaisuudessaan takana. Tämä on täysin sallittua, sääntöjen mukaista, mielestäni jopa jossain määrin kuuluu lajiin mukavana lisämausteena. Toki jossain menee hyvän maun rajat. Kokonaan toinen tilanne on sitten estäminen jossa autot on jo miltään osin rinnakkain ja silti ajolinjaa pyritään valitsemaan vapaasti, sillä seurauksella että autot osuvat yhteen, tämä on selkeesti sääntöjen vastaista ja mielestäni kuuluu täysin toiseen lajiin.
Mitä ajotapaan tulee, niin säännöthän sanoo että edellä menevä saa päättää ajolinjansa, kunhan ei montaa kertaa yhden suoran aikana vaihda mielipidettään. Ja se mitä itse ehdin nähdä, niin ei oo Tomin ajamisesta mitään moitittivaa päin vastoin. Se ken on nopeempi niin kiertäköön ohi. Taisin jo varikolla mainita ja olen selvinpäin edelleen samaa mieltä: se että oliko siinä mitään järkeä, selviää vasta Alastarolla viimeisen kisan maalintulon jälkeen....sarjapisteiden kannalta saattoi olla hyvinkin merkittävä pari kierrosta, kun toi meidän pisteytys on noin loiva.
Oisko ollu perjantaina kun jossain porukassa kerrattiin terminologian haastavuutta. Kun puhutaan peittelemisestä, vaikka termi kuulostaa pahalta, niin yleensä tarkoitetaan täysin sääntöjen sallimaa ajolinjan valintaa tilanteessa kun nopeampi auto on yrittämässä ohi, mutta on vielä kokonaisuudessaan takana. Tämä on täysin sallittua, sääntöjen mukaista, mielestäni jopa jossain määrin kuuluu lajiin mukavana lisämausteena. Toki jossain menee hyvän maun rajat. Kokonaan toinen tilanne on sitten estäminen jossa autot on jo miltään osin rinnakkain ja silti ajolinjaa pyritään valitsemaan vapaasti, sillä seurauksella että autot osuvat yhteen, tämä on selkeesti sääntöjen vastaista ja mielestäni kuuluu täysin toiseen lajiin.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: Historic Race Botniaring 2014
Renkaista kun päästiin puhumaan niin tein havaintoja että yhdessä/kahdessa autossa ei ollut kulutuspintaa nimeksikään, hyvä et kuviosta sai edes selvää.
Säännöissä: Minimi kuvion syvyys ennen lähtöä on 1,6 mm. Meneekö säästäminen/ välinpitämättömyys jo turvallisuuden edelle? Ajaa renkaat lopppuun kun käy yksin treenaamassa mut kisaan kunnon kumit alle.
Säännöissä: Minimi kuvion syvyys ennen lähtöä on 1,6 mm. Meneekö säästäminen/ välinpitämättömyys jo turvallisuuden edelle? Ajaa renkaat lopppuun kun käy yksin treenaamassa mut kisaan kunnon kumit alle.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Race Botniaring 2014
Tähän huomiona heille jotka eivät olleet paikalla että mulla rikkoutunut rengas oli lähes uusi. Markon kommentista samaa mieltä.Marko Leino wrote:Renkaista kun päästiin puhumaan niin tein havaintoja että yhdessä/kahdessa autossa ei ollut kulutuspintaa nimeksikään, hyvä et kuviosta sai edes selvää.
Säännöissä: Minimi kuvion syvyys ennen lähtöä on 1,6 mm. Meneekö säästäminen/ välinpitämättömyys jo turvallisuuden edelle? Ajaa renkaat lopppuun kun käy yksin treenaamassa mut kisaan kunnon kumit alle.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: Historic Race Botniaring 2014
Juu kommentti ei kohdistu Tomiin. Tomilla renkaat ok.Tomi Jutila wrote:Tähän huomiona heille jotka eivät olleet paikalla että mulla rikkoutunut rengas oli lähes uusi. Markon kommentista samaa mieltä.Marko Leino wrote:Renkaista kun päästiin puhumaan niin tein havaintoja että yhdessä/kahdessa autossa ei ollut kulutuspintaa nimeksikään, hyvä et kuviosta sai edes selvää.
Säännöissä: Minimi kuvion syvyys ennen lähtöä on 1,6 mm. Meneekö säästäminen/ välinpitämättömyys jo turvallisuuden edelle? Ajaa renkaat lopppuun kun käy yksin treenaamassa mut kisaan kunnon kumit alle.
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: Historic Race Botniaring 2014
Joo marko viittas mun renkaisii... vasen takarenkaasta kaikki kuviot keskeltä kulunu. Oudosti kuluu vasen takapyörä huomattavasti enemmän ku oikea...?
Kaikissa kolmessa muussa renkaassa pinnat vielä ajettavissa kunnossa..
Oli muuten outoja viiltoja meilläkin siinä slicksissä pyörässa. Faija ajo jo toisilla takarenkailla sunnuntaina.
Kaikissa kolmessa muussa renkaassa pinnat vielä ajettavissa kunnossa..
Oli muuten outoja viiltoja meilläkin siinä slicksissä pyörässa. Faija ajo jo toisilla takarenkailla sunnuntaina.
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: Historic Race Botniaring 2014
Hyvin tomista ohi pääs ja hienosti anto tilaaki.
Kivaa oli
Kivaa oli
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: Historic Race Botniaring 2014
Oli siellä toinenkin, etufillarit ihan finaalissa. Ketään sen enempää osoittaen kunhan toin havainnon esille.Mika Lindqvist wrote:Joo marko viittas mun renkaisii... vasen takarenkaasta kaikki kuviot keskeltä kulunu. Oudosti kuluu vasen takapyörä huomattavasti enemmän ku oikea...?
Kaikissa kolmessa muussa renkaassa pinnat vielä ajettavissa kunnossa..
Oli muuten outoja viiltoja meilläkin siinä slicksissä pyörässa. Faija ajo jo toisilla takarenkailla sunnuntaina.
Kuskin puolen takakumi kuluu mullakin nopeammin.