PK 722 FIN

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: PK 722 FIN

Post by Mika Lindqvist »

mä niin toivon jotta tästä ei jäis niin paljoo ylimääräsiä osia ku yleensä....
Attachments
20150324_210012.jpg
20150324_210012.jpg (1.83 MiB) Viewed 3722 times
Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: PK 722 FIN

Post by Mika Lindqvist »

tommone amppari
Attachments
20150329_143237.jpg
20150329_143237.jpg (2.31 MiB) Viewed 3685 times
Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: PK 722 FIN

Post by Mika Lindqvist »

nonni. vaihteisto nipussa. ei jääny yhtään ylimäärästä osaa.
Attachments
20150410_200903.jpg
20150410_200903.jpg (2.24 MiB) Viewed 3629 times
Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: PK 722 FIN

Post by Mika Lindqvist »

nokatkin tuli joten nytky saa viellä romppeet nippuun niin kerkiää viellä ennen kauden alkua rueta kasaa päivityspakettia jollei viellä alusta muutoksilla kerkee..
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Re: PK 722 FIN

Post by Dohc4x4 »

Kannattaa kokeilla että kaikki viis vaihdetta löytyy ennen ku laittaa laatikon paikalleen.
Joku teki joskus laatikkojumppaa yötä myöten ku oli yks osa väärin päin. :)
Pete
0405883436
Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: PK 722 FIN

Post by Mika Lindqvist »

ja uutta rojektia terassilla...
Attachments
1429031670564118222963.jpg
1429031670564118222963.jpg (1.98 MiB) Viewed 3588 times
asassi
Jäsen
Jäsen
Posts: 91
Joined: 10 Jun 2006, 20:23
Location: Lahti

Re: PK 722 FIN

Post by asassi »

Moi!

Hommasitko Englannista kytkinkopan? Onko nokista nostoja tai asteita tiedossa, nokan muotoa? Koville / hydraulisille nostajille?

t, Ari
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: PK 722 FIN

Post by Mika Hirvonen »

Pahvista tehty laakeripukki on ainakin locostia!
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: PK 722 FIN

Post by Mika Lindqvist »

tossa on locost mittalaitteet...

nokka on kovalla profiililla varsin mietoon viritykseen tarkoituksena vähän koklata miten toimii..
vasemmalla orkkisnokka siis 0välyksellä ja oikealla uus nokka .4 välyksellä ku oli sellaseen sopiva ruuvi eli .2- .25 on hieman enempi mut ei paljoo. eli asteet millin välein. max nosto 10.6
mutta missään tapauksessa ei kannata mallia ottaa ☺
pete on sen kopan hankkinu ja varmaan juu englannista..
Attachments
20150415_193512.jpg
20150415_193512.jpg (1.47 MiB) Viewed 3538 times
asassi
Jäsen
Jäsen
Posts: 91
Joined: 10 Jun 2006, 20:23
Location: Lahti

Re: PK 722 FIN

Post by asassi »

Vakionokissa nosto yläkuolokohdassa ~1.5-1.6mm, tuossa 2-3mm. Jos ajotetaan yläkuolokohdassa 2.5mm ja nokkien välinen kulma 106 astetta, niin keskialueelle tulee jotakin lisää, muttei paljoa, kun nosto lähes vakio. Pitäisi kiertää nopeammin ja kaasuvaste herkempi, kun vielä kovat nostajat. Sopii hyvin vakiomäntien kanssa. Nyt sitte vielä säädettävä hukkakipinäsytkä. Täytyy tulla ahvenistolle kuuntelemaan.

t, Ari
Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: PK 722 FIN

Post by Mika Lindqvist »

mitä tarkotat nokkienvälisellä kulmalla?
asassi
Jäsen
Jäsen
Posts: 91
Joined: 10 Jun 2006, 20:23
Location: Lahti

Re: PK 722 FIN

Post by asassi »

Imuventtilin huippunoston ja pakoventtiilin huippunoston välistä kulmaa. Se on välillä 103-112 astetta. Mitä pienempi tuo kulma on, sitä vähemmän aikaa venttiilit ovat samanaikaisesti auki ja kone vaatii kierroksia, jotta päästään tehoalueelle. Jos kulma on esim. 112 astetta, on tehoalue alhaalla. Nokan tekijä päättää tuon kulman. Nokan muoto vaikuttaa kanssa tähän asiaan. Nykynokissa imuventtiili usein halutaan avata nopeasti suureen nostoon ja sulkea nopeasti mahdollisimman myöhään. Saadaan parempi täytös.

t, Ari
Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: PK 722 FIN

Post by Mika Lindqvist »

no mutta nyt siitä päätän mä itte ku ne sijaitsee eri akseleilla ;)

on vähän kinkkistä kikkailla vakio puristusten kans mut eessä olis vielä orkkisimun tarkka sulkukohoran mittaus ja sitte pittää kattoo paljo pittää ottaa männistä vekka vai vaihanko ne toisiin.
pieni nosto on sen takia että muu venakoneisto tulee jäämään orkkikseksi ja profiili muuttuu kovaksi kun haluan testata toimiiko paremmin kuin hydrot 130asteisella litkuöljyllä
asassi
Jäsen
Jäsen
Posts: 91
Joined: 10 Jun 2006, 20:23
Location: Lahti

Re: PK 722 FIN

Post by asassi »

XE-koneessa kulman voi tosiaan asetella haluamakseen säädettävillä nokkapyörillä. Tässä on kuitenkin semmonen ketjureaktio, et kun muuttaa nokkien välistä kulmaa ja vaihtaa nokat sekä nostajat, ei vakiosytkällä pääse oikein eteenpäin. Sytkän ennakkokäyrä olisi myös oltava säädettävä. Seuraavaksi alkaakin miettiä kaasareitten korvaamista ruiskulla, jotta säätäminen onnistuisi silläkin saralla. Seuraavaksi olisikin vuorossa kuivasumppuvoitelu ...

t, Ari
Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: PK 722 FIN

Post by Mika Lindqvist »

nyt tallille purkaa kone taas pois edestä. petehän tuossa muistuttelikin että kannattaa pykälät käyä lävitse ennenku niputtaa....
pykälät kyllä löytyy mutta kytkin ei pelaa joten ei muutaku jumppaamaan...
Post Reply