kippo wrote:Harmillisen nopee autonkoneinen auto näillä säännöillä niinku mopomiehet sanoo siirtyi ullakolle ootteleen parempia aikoja. Tai ootteleen potenttiaalista ostajaa
tuollaisenaan voipi ostajaa joutua ootteleen jonniinaikaa. eiks ajokelpoisena ois helpompi myyvä
nettiautoos vaiha kilpa ajoneuvojen puolelta osioon kunnostettavat ajoneuvot/ei ajokunnossa
12000€ laitan kyllä ihan samanlaiseen kilpailukuntoon kuin se oli virtasalmellakin ja perävälityksen ja lukon tiukkuuden voi vielä ostaja ihan itse valita.
ompi tässä talvi aika ostajien mietiskellä ei tuo hinta ole mikään syystarjous vaan toimivana myytävä kilpaauto
Ei pääse yamaha cuppiin mutta säåhän ihan julkisesti kerroit kesällä lopettavasi ja kalustokin on ollut pitkään myynnissä niin ei se haittaa.. onko autoa kyselty, olen parillekkin kiinnostuneelle sitä kaupannut osaavissa käsissä mopojen kaatajaksi.
Joo kalusto on myyty ja locost harrastaminen lopetetaan kuhan päästään kaikista osista irti joo tuo kone mistä kuva oli 2.0l16v turbo 242hv ainaki tehot riittäs kärkeen vakionaki
Tomi Jutila wrote: säåhän ihan julkisesti kerroit kesällä lopettavasi.
Jaa säikähitkö että meinaan vielä ajaa.turha pelko en aijo näillänäkymin paljo enää kilpaa ajella jos joskus ihan milen virkeydeksi käy ajelemassa ratalla
nonniin. tällä kippon kilpurilla olis sitten tarkoitus jahtaa ens kauden mestaruutta.
olin sen vertta kippoa hitaampi joten muutamat päivitykset autoon piti tehdä jotta mäkin sillä kerkeäisin...
sääntömuutoksen takia ns. "laiton" tojotan tekniikka vaihtuu cosvortin täys kevyt metalliseen 2 litraseen ns. "vakio" mottiin minkä jatkona japanilais valmistajan ns. h-kaaviollinen monivaihteinen kevytmetalli kuorinen ns. vakio vaihteisto? tavoitteena saada auto balanssiin sopivalla painon jaottelulla huomioiden minimipainon.
koska joudumme käyttämään vaihteistossa synkronointia niin en tiedä miten hyvin kestää korkeita kierroksia mutta se selviää testeissä...
Tomi Jutila wrote:Kippon auton tekniikassa ei ollut mitään laitonta. Olis ollut valmis kilpailukykyinen auto toyotankin tekniikalla suoraan motoparkin kisasta.
joopajoo....meillä on jo yks auto jolla ei voi voittaa....
Mika Lindqvist wrote:Sitä paitti ei jarkko halunnu myydä toyotan tekniikalla kun sille oli sanottu että se on laiton/liian ylivoimainen moottori tähän sarjaan...
Jarkko Kipon Locost 706 ei ole ollut missään vaiheessa sääntöjen vastainen, ei vanhojen eikä uusien sääntöjen. Autolla ajettu kaudet 2013-2015 hallituksen myöntämällä erivapaudella. 2016 voimaantulleisiin sääntöihin auto olisi soveltunut sellaisenaan ilman erivapauksia tai teknisiä muutoksia.
Locost säännöissä on lause "Jos moottori osoittautuu ylivoimaiseksi muihin verrattuna, voidaan se kieltää" ei ole toistaiseksi käytetty mihinkään autoon eikä ole ollut edes harkinnassa.
Edit; lisäpainoja ei katsota tekniseksi muutokseksi.