Nyt lyhyesti ihan julkista tietoa. Eli työni puolesta minulla on melko hyvät suhteet aasiaan ja ameriikan ihmemaahan, eli kummallakin suunnalla on ihan suomalaisia kavereita joiden kanssa olen päivittäin melkein tekemisissä. No tietysti käytän näitä aina hyväkseni jos tulee tarvetta ja toi black topin hommaushan oli melko selvää että se hoidetaan aasiasta.
Oma koneeni on matkalla suomeen ja ETA on noin tammikuun ½ välissä, toki voi mennä tammikuun loppuunkin, mutta eipä minulla mitään kiirettä olekkaan

Tällä hetkellä nopeasti selviteltynä tuolla olisi 3 konetta ilmeisesti tarjolla suhteellisen nopeastikkin, eli mikäli joku noita haluaa tänne niin kättä ylös ja tietoa minulle. Pasi tuossa jo heti ilmoitti kiinnostuksen, mutta paras tapa on nyt edetä vielä niin, että kun tuo minun kone saapuu niin tiedetään suurinpiirtein nuo tulli yms maksut. Eli kannattaa odotella vielä että saan koneen suomeen.
Hinta taso pyörii alle puolessa mitä vastaavat esim suomessa maksaa. (Japan moottorituonti 1650€ viimeksi) Toki sitten päälle tulee rahti yms kulut. Nyt 1m3 laatikon rahti on reilut 200€ eli kannattaa varmaan pareittain tilata jatkossa.
Kaverit ketä näitä hommailee EI ole mitään tekniikan ihmelapsia, mutta toisaalta he on tuolla niin kauan asunut että tietävät kyllä paikallisten metkut. Esim minun kone on koekäytetty ennen ostoa. Firma joka näitä myy rakentaa mm. paikalliseen toyota ja honda sarjaan kilpa autoja ja trokaa kaikkea kivaa nippeliä.
Eli nyt kartoitan kiinnostusta muilta tähän koneeseen tai muuhun eksoottiseen koneeseen jota ei välttämättä suomesta saa. Kaverit ottaa tuolla sitten jonkun nimellisen korvauksen vaivoistaan joka myös jää nähtäväksi mikä se lopulta on. Itse en tästä halua hyötyä mitään muuta kuin mielihyvän jos lajia voin jollain tavoin auttaa.
Nyt siis minulle tietoa kiinnostuksesta, niin kaverit voi valmiiksi katsella koneita, kunnes saadaan tuo eka tänne pohjolaan ja nähdään miten tuo lopulta menee.
T: Jari 040 552 8829