Ajattelin laitella 3mm pellit n. 20cm istuinkaukalon takaseinästä molemmin puolin. Toinen tulisi siis kardaanitunnelin alaputkeen, pystyputken risteykseen. 9x9cm neliön puolikas-kolmiot.
Yläkiinnitykseksi ajattelin hitsata 12mm jatkomutterit niskan takana kulkevaan putkeen pystyyn...
Mutta minnekäs nuo haararemmien kiinnitykset tulee? Jos sillä on merkitystä niin tarkoitus on laittaa uretaanipenkki ja makaava ajoasento (rajoittavana tekijänä on näköjään että kuljettajan silmät olisi hyvä sijoittua pulpetin reunan yläpuolelle...)
Turvavöiden kiinnityspisteet
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Tuliskohan kohtuutonta kilpailullista etua jos laittaisi yhden 20x20mm poikittaispalkin tuohon? Kiinnityslevyn yksi reuna siihen kiinni ja muut reunat pohjalevyyn - tulis aika hyvä.
Mihin kohtaan ne kiinnitykset pitäisi noin suurin piirtein laittaa (mm. etäisyys toisistaan)? Tuleeko ne pituusuunnassa kuljettajan ahterista vielä taaemma?
Mihin kohtaan ne kiinnitykset pitäisi noin suurin piirtein laittaa (mm. etäisyys toisistaan)? Tuleeko ne pituusuunnassa kuljettajan ahterista vielä taaemma?
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
jos poikkipalkin kiinnityksen tekee pulttiliitoksella niin täytäisikö se sääntöpykälän....?
ymmärtääkseni hitsaamalla kiinnitetyt lisäputket ovat kiellettyjä.
munavöitten silmukoitten leveys tulee kun vöitä roikottaa ja mittaa suunnilleen niitten välin.itselläni muistaakseen sääntöpykälän täyttävät aluslevyt/mutterit ovat rinnakkain.
pituus suuntainen sijainti riippuu tietysti kuinka suuret munat sattuu olemaan
itse laitoin silmukoita hieman persauksien allepäin jotta vöitten veto/kiristys suunta tulee takapuolen altapäin.urtsupenkkkiin tehty reikä on tietysti myös muotoiltu sinnepäin.
kun teet penkkiin kolon vöitävarten älä tee siitä liian ahdasta,omassanikin sais reikä olla pikkusen isompi kun kiristys soljet ja niitten käyttäminen vaatii hieman tilaa.varsinkin jos teet ajoasennosta makaavan/polvet koukussa niin penkiin tulee aika paksu kohta takapuolen jälkeen reisitueksi.
ymmärtääkseni hitsaamalla kiinnitetyt lisäputket ovat kiellettyjä.
munavöitten silmukoitten leveys tulee kun vöitä roikottaa ja mittaa suunnilleen niitten välin.itselläni muistaakseen sääntöpykälän täyttävät aluslevyt/mutterit ovat rinnakkain.
pituus suuntainen sijainti riippuu tietysti kuinka suuret munat sattuu olemaan


kun teet penkkiin kolon vöitävarten älä tee siitä liian ahdasta,omassanikin sais reikä olla pikkusen isompi kun kiristys soljet ja niitten käyttäminen vaatii hieman tilaa.varsinkin jos teet ajoasennosta makaavan/polvet koukussa niin penkiin tulee aika paksu kohta takapuolen jälkeen reisitueksi.
Pari havaintoa vielä turvavöiden kiinnityksestä:
- turvavöiden kiinnitykseen standardikierre on 7/16" UNF (en ihan ehtinyt hitsata M12 kierteitä paikalleen...)
- uretaanipenkin kanssa voisi ajatella käytettävän myös "formula" eli "F"-tyyppisiä turvavöitä. Näissä istutaan tavallaan haaravöiden päällä, jotka ovatkin tämän takia soljettomat. Haaravyöt kiinnitetään lähelle lantiovyön kiinnityspisteitä eli paremmin saa kiinni kuin peltipohjaan. Vaikka ei noihin kyllä isoja voimia tule, lähinnä kai estävät ettei kuski karkaa isojen vöiden ali.
Ajattelin laittaa omaan tämmöset F-vyöt, sitten joskus.
EDIT: Tässä paljon tietoa turvavöiden ja HANS-systeemin asennuksesta, ulkomaankielellä tosin: http://www.schroth.com/installation-ins ... index.html
- turvavöiden kiinnitykseen standardikierre on 7/16" UNF (en ihan ehtinyt hitsata M12 kierteitä paikalleen...)
- uretaanipenkin kanssa voisi ajatella käytettävän myös "formula" eli "F"-tyyppisiä turvavöitä. Näissä istutaan tavallaan haaravöiden päällä, jotka ovatkin tämän takia soljettomat. Haaravyöt kiinnitetään lähelle lantiovyön kiinnityspisteitä eli paremmin saa kiinni kuin peltipohjaan. Vaikka ei noihin kyllä isoja voimia tule, lähinnä kai estävät ettei kuski karkaa isojen vöiden ali.
Ajattelin laittaa omaan tämmöset F-vyöt, sitten joskus.
EDIT: Tässä paljon tietoa turvavöiden ja HANS-systeemin asennuksesta, ulkomaankielellä tosin: http://www.schroth.com/installation-ins ... index.html
Oon nähny ratkaisuja joissa haaravyöt kiinnitetään samoihin lenksuihin kuin lantiovyötkin. Ei välttämättä mukavin tapa kun haaravyöt pyrkivät levittämään jalkoja.
Mun mielestä kannattaa hitsata persuksen alle ylimääräinen putki jos alkaa haaravöiden kiinnityspiste arvelluttamaan. Penkkiä varten saa tehdä ylimääräisiä vahvistuksia.
Mun mielestä kannattaa hitsata persuksen alle ylimääräinen putki jos alkaa haaravöiden kiinnityspiste arvelluttamaan. Penkkiä varten saa tehdä ylimääräisiä vahvistuksia.