tuota noin säännöis olis tolleen:
Vaihdelaatikko asennetaan moottoriin. Adapteripaksuus maksimi 30mm. Kytkinkoteloa saa muuttaa tai erikoisvalmistaa mutta vaihdelaatikon kytkinakselia ei saa vakio-osasta pidentää. Vaihdelaatikkojen minimi valmistusmäärä on 5000 kpl.
pitää olla valmistettu 5000kpl muuta ei oikein rajoiteta. mutta mites sit kytkinakselin pituuden vakiomitta tarkastetaan. kisalaatikossahan se voi olla vaikka kuinka pitkä. mutta mitä erikoiskuorisia kisalaatikoita on varmasti valmistettu 500kpl?
tumpelo wrote: Ny se löyty. BMW S14B20 (E30M3/320iS). Harmi vaan että erillisiä läppärunkoja ei saanu käyttää vaikka ne olis vakiona, niinköhän se nyt sitten oli?
Eikös tuolla säännöissä juuri ole että alkuperäinen järjestelmä on säilytettävä tai sen saa korvata kaasuttimilla max läpän koko 38mm.
Eli jos tuossa on läppärungot niin ne saa pitää siinä? Onko näin??
mitkä perkeleen sään.... meillä on näkyvissä . ruiskussa imupuoli oltava vakio(norm1-2läppää). 4läppäset luetaan kisaruiskuksi ja ovat kiellettyjä. tää tarkennus tuli 2 vuoden takaiseen kokoukseen. eikä onneksi koske montaa moottoria. ja sitten niillä uusilla säännöillä nää lasketaan kisa ruiskuksi niin ettei konetta saa virittää jos näitä käyttää. JOS UUDET SÄÄNNÖT tulee voimaan 2009 alkuperäisen ajatuksen muodossa.
Juu, ymmärsin kyllä että erilliset originaalit läppärungot olisi erikseen kielletty. Näyttää siltä että säännöt ei ihan joka osaltaan ole viimeisimpiä päivityksiä vastaavat, Markkukin taisi moista toisessa threadissä todeta.
Mutta 45 webrut tuli jo varattua että tuokaan ei nyt ole ongelma.
Laatikosta: Tää ei nyt ole mulle rakentelussa mikään gynnyskysymys, uudet lootat on kovin kalliitakin mutta riittääkö että valmistaja ilmoittaa (luotettavan tuntuisesti) että ko. mallia on tehty yli 5000kpl (vai 500?), se on vaapaasti saatavilla ja laatikko ei ole oleellisesti taaempana kuin ns. vakiolaatikko?
Kyselen tästä tarkemmin sitten jos tuo vaihtoehto alkaa oikeasti näyttää parhaalta rakentelun edetessä. Toistaiseksi etsiskelen vielä ns. vakiolaatikkoa (240 getrua kellään?).
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Käsittääkseni ko. moottori (s14b20)on ollu vain jossain italian vientimallissa. Kannattaa selvittää ennen hankintaa että niitä on valmisttettu riittävä määrä. (5000 kpl)
"Italian M3", ainakin Italiaan, Portugaliin ja liekkö muuallekkin 320iS. Mutta siis toi kone kertakaikkiaan on niin korkea ja leveäkantinen että jätin tuonkin ajatuksen sikseen. Kone tullenee kenraalimoottorilta. Siihen noi webrut ainakin tuli tilattua...ja takomännät.
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
markku wrote:1.8 18v oli ainakin niin iso kone ettei mahtunut keulalle. sellaista joku sovitti aika pitkään. se on hyvä että joku jaksaa etsiä hyvää kone vaihtoehtoo. ei tää mikään yksityyppiluokka ole.
Kukas tuon kanssa on punnertanut? Kiinnostais kovin tietää mikä tuossa ahdisti
Veikkaan korkeutta kun tuo penarin imusarjahan tulee venakopan päälle, mutta onko jotain muuta?
Ei juuri ole tapahtunut. Nyt on kuitenkin talli ja ilmeisesti budjetissakin valoa tunnelin päässä. Pirkkahalliin pitäisi saada runko ja mahdollisesti jotain ripustuksia siihen kiinnitettynä näytille.
Eikun takas talliin..
Ainiin, tällähaavaa koneeksi olis tulossa Obelixin 2,0 OHC. Laatikoksi etsitään edelleen 240 Getrakkia, kellään nurkissa?
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Taka-akseli roikkuu ripustuksissa hepattuna, napoja ja jarruja sovitettu eteen ja kone on tilapäisillä moottorikiinnikkeillä rungossa että saa kardaanitunnelin sovitettua. Hammastangon kiinnikkeet vaatii hiukan säätelyä, näemmä.
Pitänee tehdä moottorikiinnikkeistä säädettävät ensialkuun, tosi vaikeeta hahmottaa moottorin optimaalista paikkaa pituussuunnassa. Kaipa sitä voisi aluksi yrittää niintaakse kuin säännöt sallii, tosin 20 mm eteen helpottaisi muuta sovitusta ilmeisen paljon.
Jestas miten painavat nuo tanarin navat vakiojarruilla onkaan....
Tuomo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Sattuipa "sopivasti" että tallissa oli juuri "alkamassa" kaarten sovitus ja hitsailu kun ulkomaan sukulainen tuli vierailulle. Sattuu hemmo olemaan ammatiltaan hitsari ja tekee porauslauttoja työkseen. Kumman helpoltahan tuo putkien sovitus ja hitsaus näytti harrastelijavermeilläkin.
Nyt on siis kaaret hitsattu. Ohjausakselin sovittelu käynnissä. Ja Jurvassa suoritetun vakoilun jäljiltä moottori siirtyy parikymmentä milliä eteen....
Kemora jäi väliin työmatkailun takia (kisaviikonloppuna vaihto Kiinasta Guyanaan...) Vaan kohta alkaa LOMA!
Tumpelo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.