MH 721 FIN
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Itsellä hommat vaiheessa, ei paljon mutta kuitenkin. Nyt myös kostautuu viime vuoden 14 tuntiset talonrakennuspäivät, ei ole ollut riittävästi voimia harrastustoimintaan. Rakennushommia on riittänyt vielä täksi kesäksikin. Enkä ole halunnut pilata innostusta auton tekemisestä tekemällä sitä "pakkotyönä". Testaamaan tullaan ahvenistolle vielä tässä syksyn mittaan, Alastaroa katsotaan sen mukaan toimiiko auto.
Terveisin,
Jani
Terveisin,
Jani
--==http://www.pmc-motorsport.com==--
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Kiitos Markulle vierailusta 
Eiliset testit oli paljon paremmat kuin ekat, joten Ahvenistolle yritetään tulla kisaamaan. Vähän viime tippaan on kaikki jäänyt, mutta jos kaikki menee putkeen niin mukana ollaan.
Moottori ongelmista sen verran, että kuten Markku ja Tomi veikkailivat niin ilman exuppia kone ei pelitä. Väsäsin exup servo huijaus systeemi jutun ja sen kanssa koneesta hävisi virhekoodi ja alkoi kulkemaan normaalisti.
Suuttimia testattiin lambdalla ja yllättäen 170 on aika hyvä koko
Sen verran tietoja Fazerista, että ainakin mun koneessa rajoitin on tasan 11000 rpm ja katoin koneelta, että suoran päässä mentiin jonkun matkaa rajoittajalla 3.9 välityksellä.
Koneen lämmöt oli 75-85 välissä koko ajan, joten jäähdytys on ok ainakin normaali olosuhteissa.

Eiliset testit oli paljon paremmat kuin ekat, joten Ahvenistolle yritetään tulla kisaamaan. Vähän viime tippaan on kaikki jäänyt, mutta jos kaikki menee putkeen niin mukana ollaan.
Moottori ongelmista sen verran, että kuten Markku ja Tomi veikkailivat niin ilman exuppia kone ei pelitä. Väsäsin exup servo huijaus systeemi jutun ja sen kanssa koneesta hävisi virhekoodi ja alkoi kulkemaan normaalisti.
Suuttimia testattiin lambdalla ja yllättäen 170 on aika hyvä koko

Sen verran tietoja Fazerista, että ainakin mun koneessa rajoitin on tasan 11000 rpm ja katoin koneelta, että suoran päässä mentiin jonkun matkaa rajoittajalla 3.9 välityksellä.
Koneen lämmöt oli 75-85 välissä koko ajan, joten jäähdytys on ok ainakin normaali olosuhteissa.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
kyllä noi mopon koneet on pelannut kun säädöt on kerran saanut oikealle hehtaarille,hienosäätö on sitten haettava ajan kanssa.mutta tolla perus setupilla pääsee jo täysin hommaan mukaan.
lämmöt on sulla ihan normi luvuissa,mulla clion syylärillä lämmöt on ollut aina 80 oli keli mikä hyvänsä.
hyvinhän sulla nyt kulkee,välityshän kuullostaisi ihan sopivalta,kyllä rajoitin saa tulla vastaan vähän ennen jarrutusta.ihmettelempä vaan miks mulla ei rajoitin kerkiä ahvenistolla tulla vastaan...ihan tavallinen uudemmanmallinen r1 cdi eli kierroksia luultavasti 11500rpm 3,89 välityksellä???
nyt vaan äkkiä ilmoittautumaan ahvenistolle

lämmöt on sulla ihan normi luvuissa,mulla clion syylärillä lämmöt on ollut aina 80 oli keli mikä hyvänsä.
hyvinhän sulla nyt kulkee,välityshän kuullostaisi ihan sopivalta,kyllä rajoitin saa tulla vastaan vähän ennen jarrutusta.ihmettelempä vaan miks mulla ei rajoitin kerkiä ahvenistolla tulla vastaan...ihan tavallinen uudemmanmallinen r1 cdi eli kierroksia luultavasti 11500rpm 3,89 välityksellä???
nyt vaan äkkiä ilmoittautumaan ahvenistolle


-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Ahveniston kisat ohi ja ihan hyvä testikisa oli. Perjantaina autosa meni vesiletku rikki ja ajot jäi viiteen kierrokseen. Muuten ei mitään suurempaa haikkää koko viikonloppuna. Koko ajan pystyin parantamaan omaa ajoa ja autostakin opittiin uutta joka vedolla.
Kiitiksia kaikille hyvistä vinkeistä ja avusta. Alastarolla toivottavasti nähdään.
Kiitiksia kaikille hyvistä vinkeistä ja avusta. Alastarolla toivottavasti nähdään.

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Pientä päivitystä/tarkennusta ketjun ekaan viestiin.
Autoonkin tehttin pari pientä päivitystä Alastaron kisaan. Vatkanneet etujarrulevyt vaihdettiin uusiin ja samalla päivitettiin etunavat kevyempiin yksilöihin. Kytkinjouset on nyt 10% jäykemmät ja Ahvenistolla esiintyneet kytkimen luistot katosi kokonaan. Öljynä kokeiltiin Castolia ja ainakin kytkin toimi sillä paremmin kuin Yamahan omallla race öljyllä. Yamahan öljyllä ykkönen meni rusahtaen sisään ja Castrolilla menee sukkana.
Autoonkin tehttin pari pientä päivitystä Alastaron kisaan. Vatkanneet etujarrulevyt vaihdettiin uusiin ja samalla päivitettiin etunavat kevyempiin yksilöihin. Kytkinjouset on nyt 10% jäykemmät ja Ahvenistolla esiintyneet kytkimen luistot katosi kokonaan. Öljynä kokeiltiin Castolia ja ainakin kytkin toimi sillä paremmin kuin Yamahan omallla race öljyllä. Yamahan öljyllä ykkönen meni rusahtaen sisään ja Castrolilla menee sukkana.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Lisäilin muutaman uuden kuvan mun 721 projekti galleriaan -> click
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: MH 721 FIN
Olen viimeisen viikon aikana yrittänyt kirjata rakennusprojektin kulkua blogiin osoiteessa http://mhlocost.blogspot.com
Kunhan saan suurinpiirtein kaikki 2006-2008 asiat kerrottua, niin tarkoitus olisi lisätä jotain tulevista muutoksista. En meinaa mitään päiväkirjaa pitää, mutta jotain perus juttua tuolta pitäisi löytyä.
Kunhan saan suurinpiirtein kaikki 2006-2008 asiat kerrottua, niin tarkoitus olisi lisätä jotain tulevista muutoksista. En meinaa mitään päiväkirjaa pitää, mutta jotain perus juttua tuolta pitäisi löytyä.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact: