mistä pieni ratti neppikseen??? sais olla varmaan alle 300 mm. mikä on markku sun ratin halkasija. ei oikein näytä olevan kaupan pieniä, jotka sopisi keskiöön suoraan.
Karting ratit on noin 300mm ja uusien hinnat pyörii varmaan jossain viidenkympin ja satasen välissä. kartingissa ohjaus on selvästi raskaampi kuin locostissa.
monelta merkiltä löytyy ratteja väliin 250-350mm monen muotoista ja mallista. momon jotain mallia sai 25mm välein alkaen 250mm. mikroautojen ratit vaatii pikkusen erillaisen kiinnityksen.
onnistuuks tuommosella "sahatulla" ratilla ohjauspyörän kelaus kuinka nopeesti.......
i know,eipä rata ajossa pitäis tarvia kelata mutta erikoistilanne miehenä mullakin olis viimekesänä jorpakko kutsunut useasti jos ei olis kelannut.
nyt ratin halkaisia 300mm ja ohjaus on nopea eli yksi ote riittää normi ajossa mutta jos/kun luiston kulma kasvaa suureksi pitää ratin kansa olla SALAMAN nopee,muuten alkaa nakkeleen/hiekka kutsuu.
ei kuivalla kelillä kelaaminen tietenkään toivottavaa ole mutta kun yritystä on riittävästi niin kyllä tarvetta joskus tulee....
alastaron kisan jälkeen kun ajelin hupia pikku tihkusateessa vedin tarkoituksella driftinkiä,autoa pysty viemään tosi jyrkässä kulmassa pitkiä matkoja.sateella ratin pyörittely on tosi hidasta verrattuna kuivankelin sladiin,tietysti mitä kovempi vauhti sitä nopeempi pitää kelaamisessa olla.
Meillä rallydesignin 2.9 kierrosta laidasta laitaan.
Jenkkistandardien mukaan se on 5 tuumaa laidasta laitaan ja liikkuu 1,72 tuumaa per kierros.
Uus tulee varmaan golfautosta. Se mitä ollaan kateltu ois 2,88 tuumaa per kierros ja liikkuu 4,25 tuumaa laidasta laitaan (1.5 kierrosta). Nopeuttimen asentaminen ei oo halpiksessa järkevää, mielummin myy vanhat pois.
Näitä hammastankoja mietittiin sillon kun alettiin pari vuotta sitten tehdä locostia, mutta ois vaatinut niin paljon koneistusta että hammastangon saa tuettua ettei viitsitty. Ne vaan tuettu keskeltä niin menee varmaan rikki locostkäytössä ellei tue päitä.