Honda 1,6 VTEC/ Toyota 4-AGE
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Honda 1,6 VTEC/ Toyota 4-AGE
Onko kenelläkään kokemusta Hondan 1,6 VTEC moottoteista Locosteissa? 4-AGE moottoria näyttää olevan useampia. Kuinka monella on vakio ruisku käytössä?
Ajatuksena olisi rakentaa Locost auton moottorilla vakio ruiskua hyödyntäen. Myös muita moottoreita saa ehdottaa.
Ajatuksena olisi rakentaa Locost auton moottorilla vakio ruiskua hyödyntäen. Myös muita moottoreita saa ehdottaa.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
"”Chip” viritys sallittu. Alkuperäinen järjestelmä ja järjestelmän tyyppi, sekä läpän halkaisija, jolla moottori on alunperin varustettu, on säilytettävä. 4-läppäinen ruiskutusjärjestelmä kielletty. Kanavia saadaan työstää. Putket/letkut, jotka yhdistävät ilmamäärän mittalaitteen läppäkoteloon ovat vapaita. Saa vaihtaa kahteen tuplakaasuttajaan. Kaasutinkurkun suurin halkaisija on 38mm. Käytettäesä kaasuttimia ilman kurkkuja, suurin läpän halkaisija on 38mm."
En nyt menisi ihan tulkitsemaan tuota että saat tehdä itse imusarjan? Viisaammat voi kommentoida aiheeseen!?
Ja vaikka saisit muuttaa niin luulen, vaan en tiedä että alkup. läppä tuossa hondassakin on se isoin pullonkaula? Niin se vaan tuntuu monessa olevan
En nyt menisi ihan tulkitsemaan tuota että saat tehdä itse imusarjan? Viisaammat voi kommentoida aiheeseen!?
Ja vaikka saisit muuttaa niin luulen, vaan en tiedä että alkup. läppä tuossa hondassakin on se isoin pullonkaula? Niin se vaan tuntuu monessa olevan

Juu, ja allekirjoittanut äänesti muiden mukana "väärin" koska eli luulossa että imusarjaa saa muokata. Tämä yksityiskohta jäi ainakin mulla kaiken muun sääntösäädön ja neliläppäisten tuoman virityspotentiaalin varjoon.
Tosta voitas tehdä joku "herrasmiespoikkeus" että alkuperäinen läppärunko riittää. Toi rajoitus pudottaa niin monta hyvää vaihtoehtoa ns. vakiomoottorista. Luullakseni kummoista tehoetua ei monestakaan myllystä pelkällä imusarjan muokkauksella saa. Siis orkkiksen läppärungon kanssa.
Mutta siis tuossa yllä tuli jo sääntöjen tulkinta. Kuivasumpulla saattaa joitakin saada sopimaan. Plus toi vakiomuotista tuleva "korkea" keulapala ei ainakaan mun rungossa nosta peltiä sallittuun maksimimittaan. Ja kun aikansa pataa pyörittää konetilassa niin huomaa että pellin alus on kuiteskin aika leveä. Sopiihan sinne ne kaasaritkin
Mutta kai se parisataa irtoo melkein mistä vaan kaasareillakin kun muu resepti on kunnossa. Ja onpahan soundit "seiskaan" sopivat.
Joihinkin Hondiinhan näyttää saavan ainakin G-forcelta suunnan vaihtavaa laatikkoa...Menneekö sitten sääntöön on toinen juttu. Oisko niitä jo 5000 tehty...
Tosta voitas tehdä joku "herrasmiespoikkeus" että alkuperäinen läppärunko riittää. Toi rajoitus pudottaa niin monta hyvää vaihtoehtoa ns. vakiomoottorista. Luullakseni kummoista tehoetua ei monestakaan myllystä pelkällä imusarjan muokkauksella saa. Siis orkkiksen läppärungon kanssa.
Mutta siis tuossa yllä tuli jo sääntöjen tulkinta. Kuivasumpulla saattaa joitakin saada sopimaan. Plus toi vakiomuotista tuleva "korkea" keulapala ei ainakaan mun rungossa nosta peltiä sallittuun maksimimittaan. Ja kun aikansa pataa pyörittää konetilassa niin huomaa että pellin alus on kuiteskin aika leveä. Sopiihan sinne ne kaasaritkin

Mutta kai se parisataa irtoo melkein mistä vaan kaasareillakin kun muu resepti on kunnossa. Ja onpahan soundit "seiskaan" sopivat.
Joihinkin Hondiinhan näyttää saavan ainakin G-forcelta suunnan vaihtavaa laatikkoa...Menneekö sitten sääntöön on toinen juttu. Oisko niitä jo 5000 tehty...
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Antaako luanto periksi laittaa ne tuluvivat kaasarit ?
Muutama tehokas vapaasti hengittävä vakio moottori.
BMW E36 Engine(s) 3.0L 286 hp (213 kW) I6
3.2L 321 hp
BMW E46 Engine(s) 3.2L 343 PS
E60 M5 5.0 L - V10 - 507 hv
Litratehot n. 100 hv/litra
Mutta Locosti miehet saa kaks litrasesta vakio moottorista pelkillä läppärungoilla 250 hv-> vai miten se oli

Muutama tehokas vapaasti hengittävä vakio moottori.
BMW E36 Engine(s) 3.0L 286 hp (213 kW) I6
3.2L 321 hp
BMW E46 Engine(s) 3.2L 343 PS
E60 M5 5.0 L - V10 - 507 hv
Litratehot n. 100 hv/litra
Mutta Locosti miehet saa kaks litrasesta vakio moottorista pelkillä läppärungoilla 250 hv-> vai miten se oli


Pete
0405883436
0405883436
Mähän en näistä hirveesti tiie, mut ne suorakytkentälaatikoiden rattaat mitä mä oon nähny on näyttänyt siltä ettei oo mitään väliä kumpaan suuntaan laatikkoa pyörittää. Taka-akselin kun kääntää ylösalas niin vaihteita on oikea määrä eteenpäin.
Moottoriahan saa laskea rungon alle, ja sen alle saa tehdä pohjapanssarin. PM-autoissa moottorit on melko matalalla... Esim. Linkki.
Moottoriahan saa laskea rungon alle, ja sen alle saa tehdä pohjapanssarin. PM-autoissa moottorit on melko matalalla... Esim. Linkki.
Niin, ja autoillehan ei ole määrätty maksimimaavaraa... 
Kaasareihin palataan vasta kun muut tunkiot on tongittu. Nyt näyttää siltä että täyskorkeilla muoveilla ei tullu edes tiukkaa. Tosin kone on nyt ilman öljypohjaa. Mutta eikös se pelaa noinkin pari kisaa kun laittaa jotain motoruppia öljyyn? Tai slick fiftiota vai mitä RVSsiä ne nyt oli. Ja sadekisassa ainakin jäähtyy hyvin.
Dochi on kaivellu tonne tommosia löysiä perusmoottoreita esimerkeiksi...Tosin toi 3,2l M moottori on joissain versioissaan jo sinneppäin. Z:ssa äänetkin kohdallaan.
Ja toi 250 on sitten takapyöräteho
ja ilman läppärunkoja. Pitäsköhän kalibroida juttuja hiukan...
Tuomo

Kaasareihin palataan vasta kun muut tunkiot on tongittu. Nyt näyttää siltä että täyskorkeilla muoveilla ei tullu edes tiukkaa. Tosin kone on nyt ilman öljypohjaa. Mutta eikös se pelaa noinkin pari kisaa kun laittaa jotain motoruppia öljyyn? Tai slick fiftiota vai mitä RVSsiä ne nyt oli. Ja sadekisassa ainakin jäähtyy hyvin.
Dochi on kaivellu tonne tommosia löysiä perusmoottoreita esimerkeiksi...Tosin toi 3,2l M moottori on joissain versioissaan jo sinneppäin. Z:ssa äänetkin kohdallaan.
Ja toi 250 on sitten takapyöräteho

Tuomo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Joo noi moottorit tuli netis vastaan ku kattelin rouvalle kauppakassia.
Ite siirryn suosiolla kaasareihin ,kun yksin rimpuilu ruiskuvehkeitten puolesta ei tuottanu tulosta
Mutta ny sitä moottoria joutuu sitte vähä virittämään
Voiskohan läppärungon 38 kuristimella luokitella kaasariksi, jollaki herrasmiäs sopparilla
38 kuristin rajoittaa ilmamäärän samaksi ku kaasaria käytettäessä, tehoa ei saisi yhtään enempää vaikka bensan annostelis kuinka hianolla elektroniikka purkilla.
Ite siirryn suosiolla kaasareihin ,kun yksin rimpuilu ruiskuvehkeitten puolesta ei tuottanu tulosta

Mutta ny sitä moottoria joutuu sitte vähä virittämään

Voiskohan läppärungon 38 kuristimella luokitella kaasariksi, jollaki herrasmiäs sopparilla

38 kuristin rajoittaa ilmamäärän samaksi ku kaasaria käytettäessä, tehoa ei saisi yhtään enempää vaikka bensan annostelis kuinka hianolla elektroniikka purkilla.
Pete
0405883436
0405883436