Juu mutta 2k uretaania on saatavissa myös pulloissa ja kovettuu vaikka avaruudessa eli normi urtsu 5€ potti 2k 15€ potti. sitä vain kyselin että olisko kanavaa tääläpääs 2k tavaralle pöteissä
aika kallista 2k pullourtsu...muistaakseni 2L tavaraa meni per penkki eli 4x15e per penkki.
ittellä meni ainaskin kolme satsia ennenkuin tuli mieleinen jakkara.
Voi olla hankala saada uretaania ulos pullosta riittävän nopeasti?
Meidän penkkiin meni muistaakseni noin 3 kg tavaraa. Penkki tehtiin kahdessa osassa ja sitten vielä paikkailtiin huonoja kohtia erikseen.
PMC wrote:Koitin poltella penkeistä leikeltyjä 2K uretaanin paloja. Ohuet siivut/jauho leimahti, mutta sammuivat itsestään ja isoja kappaleita en saanut palamaan sytkärillä.
Ei kannata paljon poltella - muodostavat palaessaan syanidikaasua ! Tästä syystä myös kuumalankaleikkuria ei kannata käyttää vaikka olisi muuten siistimipi työkalu tuohon hommaan.
Onko penkin korottaminen paisuntavaiheessa helposti toteutattivissa vai laitanko korokkeen suosista alle ennen penkin valamista. Tarve korottaa noin 5cm että näkee molo gsxr:N koneen takaa.
itte nostin ruhoani kaariputkesta että urtsua pääsi perseen allekkin,osa porukasta on antanut penkin mennä puhki itselleni annoin urtsun mennä vähän pallien turvaksi persausten alle.
Sainpa ongelman muodostettua niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin penkin tekoon käytettävän jätesäkin koko. Jätesäkkejä löytyi äkkiseltään kolmea leveyttä: 750mm (200L), 900mm (240L) ja 1150mm (240 ja 250L).
Onkos kelleen jäänyt mieleen minkälevyinen säkki on hyvä vai käyneekö kaikki? Koeistuin kylmiltään 750mm leveän päälle ja tuntui hieman kaposelta.
Ite tein 200l säkistä muotoutui hyvin sivuillekkin tukea. 4.s valu onnistui kerralla lähes täydellisesti peten avustuksella. lasikuidut vaan pintaan sen jälkeen. 2 litraa kertaheitolla säkkiin ja asentoon samantien. säkeissä eroa paljon vahvuudessa et kantsii ottaa kunnon säkkejä ettei oo mitää kierrätysversioita. laitettiin teipillä säkki etureunasta pohjapeltiin kiinni ennen valua.
Mä leikkasin yhden säkin eka auki ja teippasin sen autoon kiinni suojaksi.
En muista tota varsinaisen säkin kokoa.
Suurin ongelma mitä meillä ilmeni oli noi säkissä olevat laskokset jotka jäi valasessa penkin sisälle. Niitä oli ihävä repiä pois valmiista penkistä.
KakeK wrote:juu kyllä se pari koekappaletta vaatii
mullakin tais onnistua vasta kolmas valos.tosiaan jos pussin laskos jää urtsun sisälle niin penkki on poikki siltäkohtaa mutta kun lammaa kerroksen lasikuitua päälle niin penkki tukevoituu täysin.
Meillä onnistui ekalla kerralla. Noita ongelmakohtia paikkailtiin urtsulla ja loputa pohja kuidutettiin kestävyyden takaamiseksi. Yläpinnassa on vaan liimat ja kangas.
FIA penkkiä tarvitaan vaan jos autoon laitetaan erillinen penkki. Locosteissa penkki on samaa rakennetta kuin runko. Tämä on yleinen ja sallittu käytäntö kaikissa formula ja prototyyppiautoissa. Muut turvavarusteet on pakollisia.