Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Herranjestas... Onks tää oikeesti näin vaikeeta?KakeK wrote:mutta panssari joka suojaa tukivarsia ja etuosaa sai olla hieman leveämpi joku 450x450. en nyt tarkkaan muista. sitä lähinnä tarkoitin että 1.5mm teräs+3mm alu etuosaan sallittu ilmeisesti?

15. Vapaasti asennettavia varusteita
Seuraavat varusteet voi vapaasti asentaa: Peilit, mittaristo, matkustajan istuin (sama vaatimus kuin kuljettajan istuimelle), pakoputkiston suojapelti ja valojen suoja.
Keulan alle saa asentaa pohjapanssarin joka ulottuu enintään 50 mm rungon eteen, maksimimitat 50x50cm. Tämän on tarkoitus suojata alatukivarsien kiinnikeitä ulosajon sattuessa ja se ulottuu moottorin etureunaan asti. Pellin on oltava enintään 3 mm alumiiniä tai 10 mm vaneria. Pellin voi reittää paremman jäähdytyksen saamiseksi.
Öljypohjan, vauhtipyörän ja vaihdelaatikon alle saa laittaa 20 cm leveän peltilevyn suojaksi.
Sääntöpalvelu kiittää. Alan kohta velottamaan minuuttitaksaa.

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
mitä siellä etuosassa on suojattavaa??KakeK wrote:mutta panssari joka suojaa tukivarsia ja etuosaa sai olla hieman leveämpi joku 450x450. en nyt tarkkaan muista. sitä lähinnä tarkoitin että 1.5mm teräs+3mm alu etuosaan sallittu ilmeisesti?
kyllä välillä on menty NIIN pitkällä jurvan radan kannikossa ja ainut mikä tarvii suojaa on öljypohja.
mulla on koneen alla panssaroivalta osalta 200mm levee suksi joka ulottuu koneen edestä kardaanitunneliin asti.panssari kandee luiskata etuosasta muuten se haukkoo ne kannot konehuoneen puolelle.(niin paitsi jos aiot ajaa vain rataa pitkin

siitä 200mm max leveydestä on sitten pidetty kiinni,tietämättömyyttään liian leveäksi tehtyä alkuperäistä jouduin kaventamaan.
Tää ei oo sääntöasia, vaan infolista-asia. Ja vastasin tohon sun kysymykseen jo aiemmin.KakeK wrote:Päiviteltäiskö mopokone infolistaa ens kesälle vai ajetaanko mututuntuma ec tehoilla?. Ens kaudella mahdollisesti ainakin kaksi moottoria mikkä ei listalla ole jos saa ajaa.
Jos kaikki ei oo ymmärtänyt, niin locostfinlandin tarkotus ei oo olla joka kilpailijan tiedustelupalvelu. Ollaan vaan harrastajia jotka haluaa ajaa kovaa radalla eikä meidän aika riitä kaikkeen. Jos haluaa että jotain tapahtuu niin se pitää tehdä itse. Ois ollu kiva että tää infolista-asia ois tuotu esille vuosikokouksessa, sillon ois ollu helpompi saada sitä eteenpäin.hege wrote:Turha kirjottaa tollasta foorumeille ja sitten vaan odottaa että jotain tapahtuu. Kannattaa ottaa yhteys virallisia teitä.
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
BATMAN wrote:Saattais olla uuden jammun V-Maxin kone aika muikeeMika wrote:Yksi homma tuli mieleen MP-moottoreista. Pitääkö myös MP-koneen olla 4 sylinterinen rivimoottori, vai sallitaanko V koneet?
En tiedä onko edes olemassa mitään kilpailukykyisiä V-koneita, mutta periaatteessa kiinostaisi tietää.
homma menee niin että kaikki alle 190hv koneet on sallittu. mutta kone pitää esittää hallitukselle katittoman tehon kanssa joka sitten laittaa koneen infolistalle. tällähetkellä listalle on lisättävänä vain yamaha fazer jossa ei ole teho murheita kun kyseessä on kaasari kone.
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Sama koskee Norjaa. Siellä pitää esitää koneen hallitukselle ja he lisäävät sen infolistaan.markku wrote:BATMAN wrote:Saattais olla uuden jammun V-Maxin kone aika muikeeMika wrote:Yksi homma tuli mieleen MP-moottoreista. Pitääkö myös MP-koneen olla 4 sylinterinen rivimoottori, vai sallitaanko V koneet?
En tiedä onko edes olemassa mitään kilpailukykyisiä V-koneita, mutta periaatteessa kiinostaisi tietää.
homma menee niin että kaikki alle 190hv koneet on sallittu. mutta kone pitää esittää hallitukselle katittoman tehon kanssa joka sitten laittaa koneen infolistalle. tällähetkellä listalle on lisättävänä vain yamaha fazer jossa ei ole teho murheita kun kyseessä on kaasari kone.

Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer