Muutama kysymys ennenkuin aloitetaan ko. osien tekeminen.
Pitääkö tukivarsien olla juuri, kirjan mukaisesti, 19mm putkesta vai voiko käyttää 20mm putkea? 20 millistä löytyisi varaston nurkasta, kun taas 19 millistä pitäisi mennä hakemaan kaupasta.
Toinen kysymys koskee etutukivarsien kiinnitys korvakkeita. Kirjassa kiinnikkeiden leveys on 48mm. Voiko kinnikkeitä leventää, joka mahdollistaisi castor kulman hienosäädön.
Kiitos jo etukäteen.
Mika
Tukivarsien materiaali ja kiinnikkeet
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
tukivarsien kiinnikkeet 48-50mm. 50mm tulee siitä että talli vehkeillä korvakkeet on helpoin tehdä 50mm u profiilista. pätkii vain sopivia paloja ja poraa reijät. korvakkeen paikkakin pitäisi olla kirjan mukaan. tukivarsia on nyt käännelty mieleisten kulmien saamiseksi. muutamassa autossa on uniball säädettävät tukivarret. jos tekee tukivarret puslalle niin tekee sen verran lyhyemmän (alle42mm) että saa siitä rikottamalla säädön
.
jos tukivarret on 19-20mm putkesta niin asiaan ei ole puututtu. yli20mm tehtyjä tukivarsia ei tulla hyväksymään. tietysti seinämä vahvuuksilla voi jotkut leikkiä. mutta muistakaa se että törmäys tilanteissa tukivarren pitäisi olla sulake. jos tukivarret ei hajoa niin hajoaa runko. tukivarsia on paljon kivempi vaihtaa kuin runkoa. minun omassa autossa on ollut jo kaksi vuotta samat tukivarret. ja olen ajanut vaikka kuinka monesti pihalle(en kaiteeseen) ja ollut mukana kolmessa kylkikontaktissa. eikä tukivarsien kanssa ole ollut murheita. kellosalon jarkolle tuli kaide kontakti ahvenistolla(kulma edellä renkaisiin) eikä ymmärtääkseni juuri muuta särkynyt kuin tukivarret.
ps. omastakin mielestä sekavasti selitetty
toivottavasti on edes jotain apua.

jos tukivarret on 19-20mm putkesta niin asiaan ei ole puututtu. yli20mm tehtyjä tukivarsia ei tulla hyväksymään. tietysti seinämä vahvuuksilla voi jotkut leikkiä. mutta muistakaa se että törmäys tilanteissa tukivarren pitäisi olla sulake. jos tukivarret ei hajoa niin hajoaa runko. tukivarsia on paljon kivempi vaihtaa kuin runkoa. minun omassa autossa on ollut jo kaksi vuotta samat tukivarret. ja olen ajanut vaikka kuinka monesti pihalle(en kaiteeseen) ja ollut mukana kolmessa kylkikontaktissa. eikä tukivarsien kanssa ole ollut murheita. kellosalon jarkolle tuli kaide kontakti ahvenistolla(kulma edellä renkaisiin) eikä ymmärtääkseni juuri muuta särkynyt kuin tukivarret.
ps. omastakin mielestä sekavasti selitetty

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact: