
Syyskokous 2009
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Syyskokous 2009
Pohjoisespalla on kanssa yks semmoinen aika locost henkinen yöpymispaikka 

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Syyskokous 2009
täh...missä,jaa jollain epsalla,kuka se on...hesalaisten sisäpiiri hjuumoriaMika wrote:Pohjoisespalla on kanssa yks semmoinen aika locost henkinen yöpymispaikka

-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Syyskokous 2009
Mä ehdotan alueittaisia katsastajia. Suomi on kuitenkin "iso" maa eli vaikka läänikohtaiset "vastuu" henkilöt, silloin olisi periaatteessa aina kisoissa joku ketä voi katsastaa.
Pitäisi toimia, kun säännötkin on päivitetty viime vuonna hyvin tulkittaviksi
Täällä saataisiin 5 mannersuomen katsastajaa ja yksi ahvenanmaalle, mikäli sieltäkin joku innostuu rakentamaan autoa
En toki vastusta yhtä katsastajaa, vaan ajattelin että tällä tavalla taakkaa saataisiin hiukan jaettua? Voitaisiin vaikka nimetä sitten yksi pääkatsastaja joka viime kädessä sanoo miten asia on?
Pitäisi toimia, kun säännötkin on päivitetty viime vuonna hyvin tulkittaviksi

Täällä saataisiin 5 mannersuomen katsastajaa ja yksi ahvenanmaalle, mikäli sieltäkin joku innostuu rakentamaan autoa


En toki vastusta yhtä katsastajaa, vaan ajattelin että tällä tavalla taakkaa saataisiin hiukan jaettua? Voitaisiin vaikka nimetä sitten yksi pääkatsastaja joka viime kädessä sanoo miten asia on?
Re: Syyskokous 2009
ajatus useammasta katsastajasta on kyllä mielestäni hyvä, ei pelkästään yksi henkilö saa "mulkun" mainetta. ongelma on kuitenkin, että joku voi katsoa "väljemmin" runkoa kuin toinen. jos näille katsastajille sais vaikka koulutuksen esim. markun toimesta silleen, että linja pysyisi kaikilla samanlaisena, niin homma vois toimia. ja loppu katsastuksen ennen kisaa vois hoitaa vaikka kahden katsatajan toimesta siis kumpikin yhtäaikaa auton kimpussa. kaikkihan kuitenkin lähtee rakentajasta itsestään, kuinka huolella lukee säännöt. runkotarkastajan tulisi kuitenkin ymmärtää jotain hitsaamiseta, että huomaisi mahdolliset feikki saumat.
nyt mielipitetä kehiin, että asia saadaan hodettua kokouksessa.
pasi tervola
nyt mielipitetä kehiin, että asia saadaan hodettua kokouksessa.
pasi tervola
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Syyskokous 2009
Juu sillä on Hotel Kämp. Olisko Suomen kallein hotelli.Tomi wrote:täh...missä,jaa jollain epsalla,kuka se on...hesalaisten sisäpiiri hjuumoriaMika wrote:Pohjoisespalla on kanssa yks semmoinen aika locost henkinen yöpymispaikka

Mulla ei ole ollut mitään valitettavaa nykyistä katsastusmenetelmää vastaan... päinvastoin.
Useamman katsastajan systeemissä olisi vähemmän kuormitusta per katsastaja. Pasin ehdotus tuntuu ihan varteenotettavalta.
Voisin mahdollisesti tarjota apuani täällä etelässä, jos riittävä määrä konsultointia/koulutusta on saatavilla nykyisiltä alan osaajilta.
Re: Syyskokous 2009
Mäkin voin ilmottautua vapaaehtoseks.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Syyskokous 2009
Juurikin tuon takia olisi silti se yksi "mulkku" eli hän joka sitten sanois viimeisen sanan.
Tuo Pasin ehdotus kahdesta katsastajasta kisoissa on hyvä, silloin voidaan ainakin tulkinnoista keskustella.
Kuten sanoin, nykyinenkin on hyvä ajattelin vaan hiukan tän taakan jakamista ja sitä, että ei tarvisi aina puolen suomen läpi ajella katselemaan autoja.
Joo ja toi hitsaus homma on erityisen tärkeää!! Valitettavan usein näkee hienoa saumaa jota oikein kehutaan. Ja samalla valitettavan usein tulee todenneeksi että saumat on "hitsattu" alamäkeen, eli niillä ei ole rakenteellista lujuutta vajaan tunkeaman vuoksi niin kuin muissa asennoissa hitsatuissa saumoissa. Noiden löytäminen pitäisi ainakin "opettaa"
Tuo Pasin ehdotus kahdesta katsastajasta kisoissa on hyvä, silloin voidaan ainakin tulkinnoista keskustella.
Kuten sanoin, nykyinenkin on hyvä ajattelin vaan hiukan tän taakan jakamista ja sitä, että ei tarvisi aina puolen suomen läpi ajella katselemaan autoja.

Joo ja toi hitsaus homma on erityisen tärkeää!! Valitettavan usein näkee hienoa saumaa jota oikein kehutaan. Ja samalla valitettavan usein tulee todenneeksi että saumat on "hitsattu" alamäkeen, eli niillä ei ole rakenteellista lujuutta vajaan tunkeaman vuoksi niin kuin muissa asennoissa hitsatuissa saumoissa. Noiden löytäminen pitäisi ainakin "opettaa"
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: Syyskokous 2009
jos joka kunnassa on oma katsastaja niin tulisiko siitä mitään?? ihan oikeasti! Montako kokkia tarvitaan keittiössä?
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Re: Syyskokous 2009
Hoplaa,
Mulla ei ole pienintäkään valituksen aihetta nykysysteemistä mutta en jarruta jos kehitetään. Erityisesti jos Mr M ei ehdi/jaksa/halua koko rulettia hoitaa. Päämulqvistin tehtävät vois kai mennä Markullekko? Vai Pasille? Vai Toholammille? Lisää ehdokkaita? Vapaaehtoisia uusia katsastajia on jo ilmoittautunut (Mäkkäri olis meitsille sopivan lähellä vaivattavaksi
)
Löytyykö pohjoisemmastakin joku vapaaehtoinen? Syntyykö organisaatioksi 1+3. Riittääkö se 20 auton ja 2 vuosittaisen uuden projektin vauhtiin? Montako katsastajaa tarvitaan kisassa? Montako Locost runkokatsastusta / vuosi on nykyinen tahti?
Nyt vois heitellä faktuaalisia numeroita aiheesta asian arvioimiseksi ihan tuolta työmääränkin pohjalta. Kokonaan toinen juttu on sitten se osaaminen mitä katsurilta vaaditaan mutta eikös sitä olis hyvä harjoittaa niin että löytyy tarvittaessa bäck uppia?
Tumpelo
Mulla ei ole pienintäkään valituksen aihetta nykysysteemistä mutta en jarruta jos kehitetään. Erityisesti jos Mr M ei ehdi/jaksa/halua koko rulettia hoitaa. Päämulqvistin tehtävät vois kai mennä Markullekko? Vai Pasille? Vai Toholammille? Lisää ehdokkaita? Vapaaehtoisia uusia katsastajia on jo ilmoittautunut (Mäkkäri olis meitsille sopivan lähellä vaivattavaksi

Löytyykö pohjoisemmastakin joku vapaaehtoinen? Syntyykö organisaatioksi 1+3. Riittääkö se 20 auton ja 2 vuosittaisen uuden projektin vauhtiin? Montako katsastajaa tarvitaan kisassa? Montako Locost runkokatsastusta / vuosi on nykyinen tahti?
Nyt vois heitellä faktuaalisia numeroita aiheesta asian arvioimiseksi ihan tuolta työmääränkin pohjalta. Kokonaan toinen juttu on sitten se osaaminen mitä katsurilta vaaditaan mutta eikös sitä olis hyvä harjoittaa niin että löytyy tarvittaessa bäck uppia?
Tumpelo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Syyskokous 2009
Riippuen keittiön koosta, ehkä kokkeja tarvitaan useita, ehkä riittää yksi.Johan Svahn wrote:jos joka kunnassa on oma katsastaja niin tulisiko siitä mitään?? ihan oikeasti! Montako kokkia tarvitaan keittiössä?

Kuten sanoin, itselleni on oikeesti ihan sama kuinka monta niitä on, ajattelin vaan että voisi helpottaa hiukan taakkaa, mutta jos joku nyt sitten haluu vetää ympäri suomea ja olla paikalla jokaisessa kisassa niin antaa sitten yhden hoitaa asia!
Tuolla ehdottamallani systeemillä on toki huonot puolet juurikin tuo että toinen tulkitsee toisella tavalla kuin toinen, mutta Pasin ehdotus Markun järjestämästä koulutuksesta yhdistettynä yhteen pää piruun, joka viime kädessä sanoo miten asiat on, uskon että tämä jopa voisi toimia???
Tuo läänijako oli nyt vaan heitto, oikeestihan noita varmaan riittää jos olisi esim 2 tai 3 ketä katsastaisi autoja.
Re: Syyskokous 2009
jos kaikki huolehtisi että oma auto on sääntöjen mukainen niin ei tarvittaisi yhtään katsastajaa. jatkossa porukka voi kiivetä rahojen kanssa tuomari torniin ja tehdä protestin kilpakumppanin autosta kun niin varmoja ollaan joka toisen auton laittomuudesta. tai sit voi opetella säännöt
helpottaa kummasti.

-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: Syyskokous 2009
juu, tuntuu että sääntöjen lukeminen on vaikeata..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Re: Syyskokous 2009
jaa , ompa arpomista , miksi mun kalenteris on merkintä että sovittu edellises kokouksen että on tampereella 17.10.-09 kl 16.00 ????????????????????????????????????????????????????????????
mahtavaa.
mahtavaa.
putte 0400 690022
Re: Syyskokous 2009
Juu no olihan se päivä jollain muistis
. Sillä mä vähä sitä kyselinki ajois....

Re: Syyskokous 2009

tavalla tai toisella.
pasi tervola