
Varokaa rallydesign
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Varokaa rallydesign
Myy locost käyttöön susia mutta halpoja yläpalloniveliä
. Nivelen liikevara loppuu jo jouston puolivälin jälkeen. Mika tais kesällä mainita joistain susista mutta meni ohi mistä nivelestä oli kyse.

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Varokaa rallydesign
Joo mulla sama ongelma. Piti vaihtaa vanhat nivelet takaisin (nekin Rallydesgnistä mutta vuodelta 2008)
Re: Varokaa rallydesign
Kaiu te olette antaneet Rallydesignille palautetta asiasta jo?
Tuliko vastinetta?
Tumpelo
Tuliko vastinetta?
Tumpelo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Varokaa rallydesign
Täytyy myöntää, että tosta jäi noottia antamatta. Pari kertaa ovat toimittaneet vääriä osia ja ainakin niissä tapauksissa ovat korjanneet ongelmat nopeasti ja asiallisesti.
Osahan on varmaan ihan OK siinä käytössä mihin se on tarkoitettu ja ilmeisesti nivelien liikerata riittäisi, jos auto ei olisi ihan niin tontissa kuin meidän autot.
Muistaankseni ajoin noilla uusilla nivelillä Botniaringillä. Kemoraan mennessä ongelma oli huomattu ja autoon vaihdettiin vanhat nivelet kiinni.
Kävin juuri Motonetistä hakemassa yhden Transitin nivelen. Silmämääräisesti näyttäisi siinäkin olevan aika lyhyt liikerata. Täytyy vielä verrata vanhoihin osiin kunhan pääsen käymään mökillä.
Osahan on varmaan ihan OK siinä käytössä mihin se on tarkoitettu ja ilmeisesti nivelien liikerata riittäisi, jos auto ei olisi ihan niin tontissa kuin meidän autot.
Muistaankseni ajoin noilla uusilla nivelillä Botniaringillä. Kemoraan mennessä ongelma oli huomattu ja autoon vaihdettiin vanhat nivelet kiinni.
Kävin juuri Motonetistä hakemassa yhden Transitin nivelen. Silmämääräisesti näyttäisi siinäkin olevan aika lyhyt liikerata. Täytyy vielä verrata vanhoihin osiin kunhan pääsen käymään mökillä.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Varokaa rallydesign
Googlettamalla löytyi lista eri valmistajien koodeista locostin yläpallonivelelle. Täytyy verrata noita koodeja omiin hyviin niveliin.
Motonetin version on "Redaelli Part Number F35"
Motonetin version on "Redaelli Part Number F35"
Code: Select all
Locost Top Ball Joint -- Transit 1965 to 84 Drag Link End Right Hand Thread
Ford Part Number :17996516
QH (Quinton Hazel) Part Number QD1117RHT
AP (Automotive Products) Part Number TA298
Moprod Part number MDL1117R
Heyd Part Number F22.73
Lemforder Part Number 000.111.017.536
Redaelli Part Number F35
TRW Part Number 15ES0874
TVA Part Number F7.1
Unipart Part Number GSJ112
Frap Part Number 168
Ehreneich Part Number 022-8146-134-291
Re: Varokaa rallydesign
Voin antaa palautetta. Tietävät varmaan että locosteilla ajetaan tontis kisaa.
Re: Varokaa rallydesign
Aamuja!
Onko kukaan käyttäny yläpallona 20mm varrella olevaa niveltä? Millähän numeroilla se löytyy ja onkohan sekin transitin osa? Motonetissä on jokin 20mm nivel transitissa, olisko se oikea? Eräässä toisessa putkirunkovehkeessä on käytetty tuollaisia.
t, Ari
Onko kukaan käyttäny yläpallona 20mm varrella olevaa niveltä? Millähän numeroilla se löytyy ja onkohan sekin transitin osa? Motonetissä on jokin 20mm nivel transitissa, olisko se oikea? Eräässä toisessa putkirunkovehkeessä on käytetty tuollaisia.
t, Ari
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Varokaa rallydesign
M20 kierteellä oleva nivel on todennäköisesti Transitin raidetangon pää. En tiedä onko sen kartio sopivan kokoinen Taunuksen olka-akseliin.
Oikea Locostin ja Westfieldin yläpallo on Transitin vm 65-85 oikeankätinen vetotangon pään nivel (M18x1,5 kierre).
Oikea Locostin ja Westfieldin yläpallo on Transitin vm 65-85 oikeankätinen vetotangon pään nivel (M18x1,5 kierre).
Re: Varokaa rallydesign
Just, no täytyy käydä hakemassa toi transit M20 raidetangon pää ja kokeilla tanen olka-akseliin. Tiger Avonin kirjan mukaan 20mm yläpallona käytetty nivel on transitista, joten kyllä se varmaan juuri tuo raidetangon pää on.Mika wrote:M20 kierteellä oleva nivel on todennäköisesti Transitin raidetangon pää. En tiedä onko sen kartio sopivan kokoinen Taunuksen olka-akseliin. Oikea Locostin ja Westfieldin yläpallo on Transitin vm 65-85 oikeankätinen vetotangon pään nivel (M18x1,5 kierre).
t, Ari
Re: Varokaa rallydesign
Ylätukivarsi kannattaisi ehkä tehdä tälleen, kuten "Haynes Roadsterissa":
- Attachments
-
- tukivarsi.jpg (4.72 KiB) Viewed 3318 times
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Varokaa rallydesign
Silloin ei käy sama tukivarsi oikealle ja vasemmalle puolelle.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Varokaa rallydesign
Eikä taida olla sääntöjenkään mukainen 

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Varokaa rallydesign
""""Etuolka-akselien kiinnitykset tukivarsiin ovat vapaat, mutta konstruktio muutoksia ei saa tehdä tukivarsiin. """"Jari wrote:Eikä taida olla sääntöjenkään mukainen
niin mitä nyt toi konstruktio muutos sitten tarkottaa???
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Varokaa rallydesign
En mä henkilökohtaisesti tossa mitään sääntöjenvastaista näe. Tukivarren rakenne pysyy toimintaperiaatteeltaan ihan alkuperäisenä.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Varokaa rallydesign
Niinpä taitaa olla sääntöjen sallima, ei tuosta tosiaan varmaan mitään etua muihin verrattuna saa?