
XJR Kone ???
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Uusi jäsen
- Posts: 5
- Joined: 11 Sep 2009, 14:15
XJR Kone ???
Onko kukaan ajatellut tai onko sääntöjen mukaistakaan istuttaa "legendsin" mosa locostiin ? Tai onko toi kori sellanen, ettei jäähdy tms. ? Jotenkin ajatuksellisesti olisi mielenkiintoista tehdä "Legends yhteensopiva" Locosti. 

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: XJR Kone ???
en tunne tarkemmin xjr konetta mutta mieleen tuli ainoastaan miinuspuolia...
- teho(ton) eiks siinä ole vain 130hv
- jäähdytysongelmat,lämpenevät legendseissäkin saatikka umpinaisemmassa locossa
- hinta,kulkeva legends xjr n. 4000€ kuulemma, eikä kestosta mitään takeita.lisäksi kun koneet on legends käytöön niin hinnat ei varmaan edullisimmasta päästä.
-legendsit n.3 sekkaa locoja hitaampia ja jos laittaa saman tekniikan painavampaan locoon niin vauhti tuskin nousee yokohamoillakaan
+eihän mikään kait estä konetta laittaa jos haluaa...?
- teho(ton) eiks siinä ole vain 130hv
- jäähdytysongelmat,lämpenevät legendseissäkin saatikka umpinaisemmassa locossa
- hinta,kulkeva legends xjr n. 4000€ kuulemma, eikä kestosta mitään takeita.lisäksi kun koneet on legends käytöön niin hinnat ei varmaan edullisimmasta päästä.
-legendsit n.3 sekkaa locoja hitaampia ja jos laittaa saman tekniikan painavampaan locoon niin vauhti tuskin nousee yokohamoillakaan
+eihän mikään kait estä konetta laittaa jos haluaa...?
Last edited by Tomi Jutila on 15 Jan 2010, 08:50, edited 1 time in total.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: XJR Kone ???
Eikös tuo säännöt täytä? On ollut myynnissä euroopassa yli 2 vuotta, on ollut ennen vuotta 2008 markkinoilla ja tehokaan ei mene yli tuon laskennallisen 200 hv:n
Eikös se jotakuinkin mennyt niin että koneet jotka eivät ole "hyväksyttyjen" listalla, pitää erikseen hyväksyttää hallituksella?
Se että onko tuo kone kilpailukykyinen verrattuna R1 tai muihin, jääköön se sitten jokaisen omaksi mietittäväksi.
Eikös se jotakuinkin mennyt niin että koneet jotka eivät ole "hyväksyttyjen" listalla, pitää erikseen hyväksyttää hallituksella?


Se että onko tuo kone kilpailukykyinen verrattuna R1 tai muihin, jääköön se sitten jokaisen omaksi mietittäväksi.
-
- Uusi jäsen
- Posts: 5
- Joined: 11 Sep 2009, 14:15
Re: XJR Kone ???
Ai nää locot on niin paljon kulkevampia kun legendsit
. Joo ei kai sitte paljo kannata xjr:rää tyrkkää. Täytyy myöntää sekin, että en ole vielä nähny locoa livenä, mutta legendsejä kylläkin. Vähän olin alkuun ajattelemassa tota legendsiä kun ratakärpänen purasi, mutta hyvä tietää, että locolla pääsee "halvemmalla" kovempaa..
Tullaanpa katsomaan kisoja ensi kesänä ja haetaan rata-autotuntumaa "aikuis"kartilla alkuun

Tullaanpa katsomaan kisoja ensi kesänä ja haetaan rata-autotuntumaa "aikuis"kartilla alkuun

-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: XJR Kone ???
Taitaa Loco olla kuule yksi nopeimpia rata luokkia suomessa
Ainakin niitä missä ei ole siivet sallittuja

Re: XJR Kone ???
Xjr katkoo imunokkia ja ns. billet imunokka ei mun käsittääkseni oo laillinen muutos locostiin mitä legendsis käytetään. eli voit unohtaa ne koneet.
Re: XJR Kone ???
Jos prätkän koneessa on tehtaan ilmoittamaa tehoa alle 134hv niin se ei ole sääntöjen mukainen. Sääntöjen mukaan pitää laskennallista tehoa olla ainakin 140hv, eli MP moottorin kertoimien mukaan 134hv x 1,05 = 140,7hv.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: XJR Kone ???
Eikö minimiteho ole noin 126hp, jos käytössä on kaikki lisäprosentit?
126,2(hp) x 3 x 1,11 =~ 420(kg)
126,2(hp) x 3 x 1,11 =~ 420(kg)
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: XJR Kone ???
mutta toi 5% sekventaalista on ainut "pakollinen",ilman unipoltseja ja säädettäviä linkkienetupäätä voi ajaa.Mika wrote:Eikö minimiteho ole noin 126hp, jos käytössä on kaikki lisäprosentit?
126,2(hp) x 3 x 1,11 =~ 420(kg)
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: XJR Kone ???
Ok, mä ymmärrän säännöt niin että maksimi teho on 200hp ja maksimi paino 636kg. Se saadaan laskentakaavalla 200 x 3 x 1,06 = 636, eli molemmat lisäprosentit käytössä.
Minusta olisi loogista, että lisäprosentteja voisi käyttää myös laskettaessa pienintä sallittua tehoa minimipainon perusteella.
Minusta olisi loogista, että lisäprosentteja voisi käyttää myös laskettaessa pienintä sallittua tehoa minimipainon perusteella.
Re: XJR Kone ???
Mekö oikeasti luetaan sääntöjä niin että (painonlaskennasta tuleva) rajoitus koskee myös peinintä sallittua tehoa? Vaikka kiloina mainittu alin minimipaino olisi ok?
T
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: XJR Kone ???
no voitais vaikka ettei tuu liikaa kierroksella ohitettavia 

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: XJR Kone ???
Ei minunkaan mielestä säännöissä ole mitään viittausta minimitehoon.tumpelo wrote:Mekö oikeasti luetaan sääntöjä niin että (painonlaskennasta tuleva) rajoitus koskee myös peinintä sallittua tehoa? Vaikka kiloina mainittu alin minimipaino olisi ok?
T
Re: XJR Kone ???
Säännöissä kerrotaan selkeästi että minimipaino lasketaan tehosta, ja minimipaino on vähintään 420kg. Jos laskennallinen teho on alle 126,6hv (kiitos Mikalle korjauksesta) on minimipaino liian alhainen.
Tää on nyt vaan mun tulkinta asiasta, ja liikutaan hiukan harmaalla alueella koska harva on varmaan ajatellu tätä asiaa ennen tätä viestiketjua. Tuskin kellään olisi vastaan jos joku haluaa tuoda jonkun "alitehoisen" moottorin sarjaan. Hakemusta vaan kehiin hallitukselle uuden moottorin tuomisesta infolistalle niin saa selville onko kone oikeasti sallittu. Tän luokan on kuitenkin tarkoitus olla halpisluokka, niin tuskin on kenenkään etu että 125hv moottori kielletään "alitehoisena" jos tuota 420kg minimipaino pidetään yllä.
Billettinokat on sääntöjen puitteissa ok. MP-moottorin virittäminen on säännöissä kielletty. Moottoria saa kuitenkin muokata luotettavammaksi esim. loiskelevyillä, eri öljypohjalla, kuivasumpulla tai muokatuilla kytkinosilla. Jos osa on vastaava kuin valmistajan alkuperäinen niin tuskin on mitään ongelmia. MP-moottoria saa muokata aika paljon
Tää on nyt vaan mun tulkinta asiasta, ja liikutaan hiukan harmaalla alueella koska harva on varmaan ajatellu tätä asiaa ennen tätä viestiketjua. Tuskin kellään olisi vastaan jos joku haluaa tuoda jonkun "alitehoisen" moottorin sarjaan. Hakemusta vaan kehiin hallitukselle uuden moottorin tuomisesta infolistalle niin saa selville onko kone oikeasti sallittu. Tän luokan on kuitenkin tarkoitus olla halpisluokka, niin tuskin on kenenkään etu että 125hv moottori kielletään "alitehoisena" jos tuota 420kg minimipaino pidetään yllä.
Billettinokat on sääntöjen puitteissa ok. MP-moottorin virittäminen on säännöissä kielletty. Moottoria saa kuitenkin muokata luotettavammaksi esim. loiskelevyillä, eri öljypohjalla, kuivasumpulla tai muokatuilla kytkinosilla. Jos osa on vastaava kuin valmistajan alkuperäinen niin tuskin on mitään ongelmia. MP-moottoria saa muokata aika paljon
Re: XJR Kone ???
xjr kone nuhainen omilla imukurkuilla. Legenssiis fj1200 kurkut. Laita mieluummin fj nii pääset lujempaa
kurkut +12hp
