norjalaisten sääntömuutos rumpa tällä hetkellä
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
norjalaisten sääntömuutos rumpa tällä hetkellä
suomessa ajetaan vuoden 2008 loppuun nyt voimassa olevilla säännöillä. 2009 otamme käyttöön norjaan voimaan jääneet muutokset. toivottavasti norjalaiset saa säännöillä pallottelun siihen mennessä lopetettua.
tämän hetkiset muutokset sääntöihin.
-suorakytkentä laatikot auton koneisiin
-neliläppäset ruiskutus järjestelmät auton vakio koneisiin +10% tehon lisää vastaan
- kiertokanget saa vaihtaa auton moottoriin
- % lisiä ei jatkossa lasketa moottori tehoon vaan painoon 200hv käytössä.
- pakki poistuu mopon koneisista
norjassa ollaan huolissaan kilpailija määristä. syynä yhden ylivoimaisuus ja auton moottoristen hinta. sieltä voi tulla kaikenlaisia muutoksia. pahoin pelkään että hinnat karkaa käsistä meilläkin.
tämän hetkiset muutokset sääntöihin.
-suorakytkentä laatikot auton koneisiin
-neliläppäset ruiskutus järjestelmät auton vakio koneisiin +10% tehon lisää vastaan
- kiertokanget saa vaihtaa auton moottoriin
- % lisiä ei jatkossa lasketa moottori tehoon vaan painoon 200hv käytössä.
- pakki poistuu mopon koneisista
norjassa ollaan huolissaan kilpailija määristä. syynä yhden ylivoimaisuus ja auton moottoristen hinta. sieltä voi tulla kaikenlaisia muutoksia. pahoin pelkään että hinnat karkaa käsistä meilläkin.
Last edited by Anonymous on 29 Dec 2006, 21:55, edited 1 time in total.


-
Rahalla ooppeliki piristyis
VAUXHALL 2.0L XE
TAPER THROTTLE KITS
Basic Taper Throttle Kit £1,610.02
1st Upgrade - Option 1 - 218bhp £2,419.54
1st Upgrade - Option 2 - 225bhp £2,670.10
2nd Upgrade - 230bhp £3,244.00
3rd Upgrade - 250bhp £4,981.99
4th Upgrade - 260+bhp £5,563.49
1£ = n. 1.5 €
Hinnat sbd :n sivuilta
ja joulu auttoi vetopidon suhteen (kuski 100kg)
VAUXHALL 2.0L XE
TAPER THROTTLE KITS
Basic Taper Throttle Kit £1,610.02
1st Upgrade - Option 1 - 218bhp £2,419.54
1st Upgrade - Option 2 - 225bhp £2,670.10
2nd Upgrade - 230bhp £3,244.00
3rd Upgrade - 250bhp £4,981.99
4th Upgrade - 260+bhp £5,563.49
1£ = n. 1.5 €
Hinnat sbd :n sivuilta
ja joulu auttoi vetopidon suhteen (kuski 100kg)

Pete
0405883436
0405883436
norjalaisten paremmissa autonkoneisissa on alkanut tulla vaivoja. suorakytkentä laatikosta johtuen on ruvennut hajoamaan voimansiirron osia(kytkimiä ja periä) ja tietysti myös puslat ja kiinnikkeet hajoilee. hinta nousee kun pitää olla kaikki kisa kamaa jotta saa kestämään.
kisa ruiskutkin luultavasti sallitaan nyt vaikka siitä emme ole kyselyllä varmuutta saaneetkaan.
koneet pitää tehdä uusista 2l 16v joissa on vakiona lähes 200hv. joten aihion hinta nousee mutta virittämiseen ei mene rahaa. raha menee kisa ruiskuun kaikilla herkuilla.
helpoiten (halvimmalla) nopeutta saadaan lisää alustan säädöistä. olen sitä mieltä että nykyisissä autoissa teho riittää ja kun alustat saadaan kuntoon voidaan ajaa koko lähdön voitosta aika helpolla. koska kausi alkaa normaalia myöhemmin tänä vuonna voimme keväällä testata autoja.
eiköhän se harrastaja luokka voida unohtaa
kisa ruiskutkin luultavasti sallitaan nyt vaikka siitä emme ole kyselyllä varmuutta saaneetkaan.
koneet pitää tehdä uusista 2l 16v joissa on vakiona lähes 200hv. joten aihion hinta nousee mutta virittämiseen ei mene rahaa. raha menee kisa ruiskuun kaikilla herkuilla.
helpoiten (halvimmalla) nopeutta saadaan lisää alustan säädöistä. olen sitä mieltä että nykyisissä autoissa teho riittää ja kun alustat saadaan kuntoon voidaan ajaa koko lähdön voitosta aika helpolla. koska kausi alkaa normaalia myöhemmin tänä vuonna voimme keväällä testata autoja.
eiköhän se harrastaja luokka voida unohtaa

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
olisihan se tietysti niinkin mutta näillä voimassa olevilla ajetaan v 2008 loppuun. hankala vetää jotain sääntöä "välistä" kun päätettiin ajaa vanhoilla. kokoukseen mennessä emme saaneet tietoja norjan muutoksista vaikka niitä kyseltiinkin. muutokset hyväksyttiin vasta myöhemmin. tietysti se että tulevat muutokset julkaistaan aikaisemmin aiheuttaa vitutusta jos jotain hyvää olis tulossa. mutta toinen mahdollisuus olisi ollut ettei olisi kerrottu norjan asioista kun vasta viime hetkellä. haluttiin antaa porukalle tietoo ja aikaa varautua.
itselle ei tulisi mieleenkään tehdä autoa ilman pakkia. jos pyörähdät ja jäät vaikka nokka vasten kaidetta ilman että mitään hajoo niin ei muuta kun keskeytys kun ei pääse pois. olis kiva ajaa maaliin ja saada ehkä joku piste
.
itselle ei tulisi mieleenkään tehdä autoa ilman pakkia. jos pyörähdät ja jäät vaikka nokka vasten kaidetta ilman että mitään hajoo niin ei muuta kun keskeytys kun ei pääse pois. olis kiva ajaa maaliin ja saada ehkä joku piste

Ei kyllä kuulosta kovin hyviltä nämä uudet säännöt.
Yksi syy miksi luokka alkoi kiinnostamaan, oli juuri nämä järkevät säännöt joiden perusteella kuvittelin ettei valtavaa kilpavarustelua olisi odotettavissa. Hestekit ja vm. 2005 16v. koneet kun otetaan käyttöön niin hinta on jo sitten kaukana nykyisestä. Nooh, 2008 kauden jälkeen voi sitten päättää ajetaanko ja millä
Itse voisin hyvin jättää pakin ja käsijarrun pois.
Oliko toi käsijarru muuten pakollinen?
Mika
ps. meillä oli erittäin tuottelias uusi vuosi
blogi
Yksi syy miksi luokka alkoi kiinnostamaan, oli juuri nämä järkevät säännöt joiden perusteella kuvittelin ettei valtavaa kilpavarustelua olisi odotettavissa. Hestekit ja vm. 2005 16v. koneet kun otetaan käyttöön niin hinta on jo sitten kaukana nykyisestä. Nooh, 2008 kauden jälkeen voi sitten päättää ajetaanko ja millä

Itse voisin hyvin jättää pakin ja käsijarrun pois.
Oliko toi käsijarru muuten pakollinen?
Mika
ps. meillä oli erittäin tuottelias uusi vuosi

0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com
jokainen tyylillään
ei ole ollut ikinä käsijarruun tarvetta kilpa-autoissani ja aina on päästy viivalta lähtemään. Ainoa paikka jossa joskus olen kässäriä kilpurissa kaivannut on ollut trailerille ajo. Riittääkö hydraulinen "ralli" kässäri? Ei nämä meille mitään kynnyskysymyksiä ole mutta kun kaikkea muutakin pitää värkätä ja oikeesti en usko että kovinkaan moni nousee noilla starttipakki virityksillä sieltä jarruhiekalta tai rengaspinosta. Lähinnähän toi tuntuu siltä että pitää vaan saada sääntö täytettyä, ei niin että siinä mitään pahaa olis
Jatketaan
Mika


Jatketaan
Mika
0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com
hydraulinen on luultavasti paras vaihtoehto. suht edullinen helppo toteuttaa ja toiminta varma.
mitä yksinkertaisemman pakin toteuttaa niin sitä varmemmin se toimii. kaikki tekee mieleisen
kunhan joku on.
ps. kun kässäri on pakollinen niin kannattaa koittaa muutaman kerran kässärillä lähtöö
. saattaa tulla yllätys(ainakin kankivetoisis)
.
mitä yksinkertaisemman pakin toteuttaa niin sitä varmemmin se toimii. kaikki tekee mieleisen

ps. kun kässäri on pakollinen niin kannattaa koittaa muutaman kerran kässärillä lähtöö


Ainiin, ei meinaa aina muistaa että muuttuu kalusto niin radikaalisti
Menee varmaan hetki aikaa ennen kuin tottuu ajamaan muulla kuin keski- tai takamoottorisella.
Laitan varmaan porschen välitetyn startin tuonne pakiksi.
mika

Laitan varmaan porschen välitetyn startin tuonne pakiksi.
mika
0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com