Vauhdin surma
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Re: Vauhdin surma
Tosi ohkasella katkaisulaikalla kun sipaiset menemään nii ei mee tefloni littaan niiku sivareilla katkaistes ja punos leikkautuu hienosti.
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: Vauhdin surma
teippiä putken ympärille ja sitten katkaiset ohuella laikalla..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Vauhdin surma
tuntuu narskahtavan aikas lujaan noihin wilwoodin alumiiniadaptereihin teräspultit..pitääks niihin laittaa rasvaa vai onks se ehtottomasti kielletty....?
kun niitä sitten varikolla aukoo niin pultti katkee satavarmasti.
kun niitä sitten varikolla aukoo niin pultti katkee satavarmasti.
Re: Vauhdin surma
Jossain saksantuonneis kuparitahnaa joka pultti ja tappi täynnä. kyllä se kiinni pysyy jos momentis on. Menee rasvan kans vaan tiukemmalle. Jos ny kannan viittii jättää kuivaks nii tihkasee siitä ainaki kii notta pysyy 

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Vauhdin surma
Mä laitoin lukitusnestettä.
Tomi, rasva kuuluu laittaa jarrupaloihin
Tomi, rasva kuuluu laittaa jarrupaloihin

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Vauhdin surma
kyllä pysyy,kun vetelin kuiviltaan niin ei meinannu aueta ollenkaan,saatanan mmoinen pamaus ja naraus kuulu kun läks,Mika wrote:Mä laitoin lukitusnestettä.
Tomi, rasva kuuluu laittaa jarrupaloihin
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Vauhdin surma
voikos noita teräspunosjarruletkuja laittaa jotenkin väärin liittimeen tai siis miten pitää tehä liitos oikeaoppisesti??tuli vaan vanhan kans väittelyä liitoksen pitävyydestä.
itte laitoin "mutterin" jarruletkun sisään ja helmen liittimen tappiin,painatin letkua liittimen tappiin/helmeen ja kiersin mutterin kiinni,letkun karvat tuli helmen päälle.
meniks väärin??
itte laitoin "mutterin" jarruletkun sisään ja helmen liittimen tappiin,painatin letkua liittimen tappiin/helmeen ja kiersin mutterin kiinni,letkun karvat tuli helmen päälle.
meniks väärin??
Re: Vauhdin surma
kutakuinkin noin kuin teit ja jos kiristäessä vara ei mene loppuun niin voi olla varma että liitos on tiivis, eli kartiolla/kierteellä vara piisaa.
. mieluummin kiristää jotta telfoni luistaa liitintä vasten ennen kuin punos. punos pakkaa muuten upota kiristäes kartioon liikaa.

Re: Vauhdin surma
Pitäisi tilata jarrupääsylinterit, joten:
Edessä ja takana samanlaiset levyt ja satulat, eli Powerlite nelimäntäiset
joissa männänhalkaisija 4x35mm. ja levyt 265mm jäähdyttämättömät.
Myös jarrupalat on sekä edessä että takana samat.
Mikä olisi sopiva pääsylinterin halkaisija ja saako jarrutasapainon säädettyä
jos molempiin piireihin laittaa samankokoisen pääsylinterin?
Edessä ja takana samanlaiset levyt ja satulat, eli Powerlite nelimäntäiset
joissa männänhalkaisija 4x35mm. ja levyt 265mm jäähdyttämättömät.
Myös jarrupalat on sekä edessä että takana samat.
Mikä olisi sopiva pääsylinterin halkaisija ja saako jarrutasapainon säädettyä
jos molempiin piireihin laittaa samankokoisen pääsylinterin?
Re: Vauhdin surma
jossain oli laskuri sylinterien laskemiseen. muistaako joku kenen sivuilla?
mulla oli kahdessa autossa identtiset jarrut ympäri. toisessa autossa oli 0.625 ja toisessa 0.7sylinterit. 0.625 oli minusta tehokkaampi nuilla meidän satuloilla. meillä riitti boxin säätövara. voihan takapiiriin laittaa säätöventtiilin jos säätövara ei muuten riitä. jarrupalojen meteriaalilla voi kanssa säätää tasapainoa.
kun oli volvot ympäri. oli edessä 3000 pala takana 2500 pala
nyt on edessä hispekit wilwoodin kovimmilla paloilla ja taakse vaihdettiin 3000 fedoro 2500 tilalle volvon satuloihin. niin tasapaino parani ilman että tartti koskea boxin säätöihin.
mulla oli kahdessa autossa identtiset jarrut ympäri. toisessa autossa oli 0.625 ja toisessa 0.7sylinterit. 0.625 oli minusta tehokkaampi nuilla meidän satuloilla. meillä riitti boxin säätövara. voihan takapiiriin laittaa säätöventtiilin jos säätövara ei muuten riitä. jarrupalojen meteriaalilla voi kanssa säätää tasapainoa.
kun oli volvot ympäri. oli edessä 3000 pala takana 2500 pala
nyt on edessä hispekit wilwoodin kovimmilla paloilla ja taakse vaihdettiin 3000 fedoro 2500 tilalle volvon satuloihin. niin tasapaino parani ilman että tartti koskea boxin säätöihin.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: Vauhdin surma
Tilasin 2x 0,625" sylkyt mut mulla ei oo vielä noista ajokokemusta niin viisaammat kertonevat lisää. Mulla kans Powerlite satulat mutta männät ja levyt pienemmät takana kuin edessä.
Saako udella minkä vehkeen 265mm levyt laitat taakse?
Saako udella minkä vehkeen 265mm levyt laitat taakse?
Re: Vauhdin surma
noi 4x35 satulat on taakse aikalailla tehokkaat. joutuu säätään aikalailla ittelläki vaikka ei oo ku se 31mm mäntäinen. riittää taakse 0.7 jos eteen laitat 0.625. tottelee pedalboxia paremmin kuin takalinjan säädintä. mulla kummatkin autos.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Vauhdin surma
jos on samankokoiset männät edessä ja takana, niin sitten takapiiriin varmaan numeroa tai kahta suurempi pääsylinteri. Muuten on aika takapainoset jarrut. Mulla on takana pienimmät powerlitet ja edessä isoimmat. Muistaakseni edessä on 0.625 ja takana 0.7
Ajotapa ja auton säädöt/painojakauma tietenkin vaikuttaa jarrujen mitoitukseen
Ajotapa ja auton säädöt/painojakauma tietenkin vaikuttaa jarrujen mitoitukseen
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
- Posts: 259
- Joined: 18 Sep 2006, 09:03
- Location: Toholampi
- Contact:
Re: Vauhdin surma
Milläs ootte estäny palojen pakenemisen (Wilwood), vai reijitetyillä levyillä
Nimimerkillä:Pumppujarrut


Nimimerkillä:Pumppujarrut

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Vauhdin surma
mulla eessä 35mm ja takana 25mm powerlitet,sylkyt 0.625.takapiirissä rajoitin vena millä tasapainon hienosäätö.jos savuaa eestä aukastaan,jos takaa kiristetään,jos keskeltä aukastaan lonkero
ainakaan kevyesti reijitetyt levyt ei estä mäntäpakoa kantilta vetästäessä
eli ajaa joka rataa myöten tai pumppailla suoralla männät liki.
ainakaan kevyesti reijitetyt levyt ei estä mäntäpakoa kantilta vetästäessä
eli ajaa joka rataa myöten tai pumppailla suoralla männät liki.