RN01 ja RN04 CDI laatikot ovat tosiaan eri kokoiset, mutta ainakin huoltomanuaalin tarjoamat arvot ovat samat. Eli rajoitinkin pitäisi olla samassa kohtaa ja perusennakot samanlaiset. Pyörissä on joka vuosi pudotettu painoa, joten CDI boksikin on pakattu pienempään tilaan. Ruiskussa puolatkin on integroitu tulpanhattuihin.
Kannattaako vaihtaa 4XV:n (-99) täydellinen johto sarja palikoineen 5JJ:n (-00) vastaavaan? Pitääkö jotain ottaa huomioon jos 5JJ:n sarjaa sovittaa vanhempaan moottoriin? Onko 00 ja 01 malleissa Yamaha tehnyt sähköihin muutoksia?
Tarkistuksena vaan ettei tule mitään yllättävää vastaan.
toi 5jj kiertää enempi,3.9 perällä hyvinkin merkitystä
mm.eroa cdin liittimissä uudempi poksi ei mene vanhaan johtosarjaan.muuten kaikki johtosarjat polt-on kaikkiin 99-01 koneisiin.
osta multa valmis setti 5jj sähköjä kts. myyntipalsta.
Exupille menevä nelinapaisen pistokkeen vieressä samaan nippuun on kiedottu valk./pun irtojohto mihin se tulee vai tarviiko kytkeä?
Huijausboxissa on neljä johtoa.
Toinen kysymys...
Multa vissiinkin puuttuu johtosarjasta oil level rele, onko sen numero 4XV-8195A-00-00??
vm.-99 johtosarja siis kyseessä.
Miten on ollut tapana tehdä yamahan koneisiin sytytysvirta ja sammutus? sytytysvirta pääkytkimen taakse ja sammutus erikseen?
Onko kyseisissä kytkennöissä jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon?
Entä onko vapaavaloja autoihin laitettu? Anturiltahan saa maadoituksen kun vaihde vapaalla. Tuleeko sama tieto mittarin liittimelle vai kiertääkö ecun kautta? Ja käytössä siis ei ole vakio mittaristoa.
Mulla (vaikka ei jammua olekkaan) menee sytkä pääkatkaisijan kautta, eli siitä sammuu kone vasta. Tärkeämpäähän on että kun kone sammuu, sammuu myös kaikki bensa pumput. Tämä pitää toimia siis myös silloin kun päävirta on päällä ja kone jostain syystä sammuu. Toinen mikä pitäisi olla on että päävirta katkaisijan ollessa 0- asennossamyös laturi on pimeänä. Näitä ne joskus mittaili enduransessa ja antoivat melkolailla merkintöjä kortteihin. Eli myös laturin herätevirta tulisi varmentaa releellä että pimenee kun päävirta on pois päältä.
Niin ja itsellä on ihan vaihdenäyttö tuossa kamppeessa.
Marko wrote:Miten on ollut tapana tehdä yamahan koneisiin sytytysvirta ja sammutus? sytytysvirta pääkytkimen taakse ja sammutus erikseen?
Onko kyseisissä kytkennöissä jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon?
Entä onko vapaavaloja autoihin laitettu? Anturiltahan saa maadoituksen kun vaihde vapaalla. Tuleeko sama tieto mittarin liittimelle vai kiertääkö ecun kautta? Ja käytössä siis ei ole vakio mittaristoa.
mulla oli r1 sähköt pelkän päävirran perässä ja jäi käymään laturin varaan(oli erillinen kytkin mistä pumput ym kytkettiin ensin päälle)
hommasin semmosen päävirtakytkimen missä pohjassa päät apikoille ja liitin siihen aiemmin avaimelle/kytkimelle menneet johdot.yammun sarjassa em. liitin on kellertävän läpinäkyvä kaksinapainen,tämä ratkaisu on helppo ja toimiva.
vapaavalo vaan joku tavallinen lamppu mihin maat lohkosta tulevan sinisen piuhan kautta,suosittelen vapaavalon laittamista.
päävirta starttireleelle tietty akulta suoraan päävirtakytkimen kautta