Vauhdin surma
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Re: Vauhdin surma
Tää on taas joku juttu mistä mää en selvästikkään tiedä mitää? Mikä pakenee ketä ja minne? Tuleeko toi vastaan vasta paremmilla kierrosajoilla?
T
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: Vauhdin surma
Enkkuperän laakerit on niin kesyt että kauden ajetut joustaa kantilla käydessä sen verta että pedaali painuu pari senttiä syvemmälle. Eli jarruis ei oo minkään valtakunnan tuntumaa. Ainut millä vois asian saada kuriin on laittaa kelluvat levyt tai joku on joskus laittanu pienet pinnijouset sylintereihin.
toi jälkimmäinen vain ei tunnu oikein järkevältä. Taakse mieluummin lyhyemmän palan omaava satula jossa olis tiivisteenkin ominaisuudet mahdollisesti paremmat, myötäis hieman palan liikettä. Eli powerlite+enkkuperä kiinteillä levyillä ja vakiolaakereilla=ei kannata haaskata rahoja. Oon kokeillu vakiolaakereita ja 2 rivisiä enkkuakseleilla ei toimi kauaa. Ladan akselit enkkulaakerilla ei sitäkään vähää. Seuraavaksi tulee eri satulat ja/tai ladan akselit kahdella laakerilla jos vielä powerlite säilyy takana. Mitä suuremmilla takasylintereillä sitä suurempi tulee ongelmakin olemaan. Onko halpaa ja hyvää olemassa
toi jälkimmäinen vain ei tunnu oikein järkevältä. Taakse mieluummin lyhyemmän palan omaava satula jossa olis tiivisteenkin ominaisuudet mahdollisesti paremmat, myötäis hieman palan liikettä. Eli powerlite+enkkuperä kiinteillä levyillä ja vakiolaakereilla=ei kannata haaskata rahoja. Oon kokeillu vakiolaakereita ja 2 rivisiä enkkuakseleilla ei toimi kauaa. Ladan akselit enkkulaakerilla ei sitäkään vähää. Seuraavaksi tulee eri satulat ja/tai ladan akselit kahdella laakerilla jos vielä powerlite säilyy takana. Mitä suuremmilla takasylintereillä sitä suurempi tulee ongelmakin olemaan. Onko halpaa ja hyvää olemassa

Re: Vauhdin surma
ladan vetarit nöyrtyi aina kaudessa. sillä hiljaisellakin vauhdilla
. rupes aina vuotamaan öljyä. onneksi volvon satulat on sen verran jumissa ettei palat karkaa mihinkään
.
olen niin laiska että laitoin autoon volvon perän vaikka on huomattavasti ladan akselia painavampi. ladaan sai paremmin/halvemmalla lukkoja. volvossa ehkä osat vastaavasti kestävämpiä ja välityksiä löytyy joka lähtöön
.


olen niin laiska että laitoin autoon volvon perän vaikka on huomattavasti ladan akselia painavampi. ladaan sai paremmin/halvemmalla lukkoja. volvossa ehkä osat vastaavasti kestävämpiä ja välityksiä löytyy joka lähtöön

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Vauhdin surma
oikein malliesimerkki alastarolta kun ajaa laspalmasia kohti ja pyyhkäsöö nopeessa oikeessa kantilta niin jännäkakka ei ole kaukana palmasin jarrussatumpelo wrote:Tää on taas joku juttu mistä mää en selvästikkään tiedä mitää? Mikä pakenee ketä ja minne? Tuleeko toi vastaan vasta paremmilla kierrosajoilla?
T

mikan alastaron incarista näkee kun kake pumppailee ennen lemminkäistä jarruja liki kun jarruvalot vilkkuu suoralla.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Vauhdin surma
Mulla ei ole pahemmin ollut tarvetta pumppailla jarruja vaikka on vakio fordin vetarit ja laakerit.
Sen olen huomannut, että pääsylinterien pitää antaa vapautua kunnolla jarrutusten välillä. Jos jarruja laahaa, niin poljin vähitellen painuu syvemmälle.
Sen olen huomannut, että pääsylinterien pitää antaa vapautua kunnolla jarrutusten välillä. Jos jarruja laahaa, niin poljin vähitellen painuu syvemmälle.
Re: Vauhdin surma
mullakaan ei jarrut karannu kauas. oljyt vain valui ulos tefoista
. sitten kyllä jossain vaiheessa hävis jarrut kun oli palat öljyssä 


-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Vauhdin surma
joo noi laakerit saa vaihtaa vähintään kerran kauteen. Ilmeisesti lämpö rikkoo stefat ja litkut tulee ulos.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Vauhdin surma
sä et juurikaan kanteille aja niin sillon ei tota ongelmaa ole.Mika Hirvonen wrote:Mulla ei ole pahemmin ollut tarvetta pumppailla jarruja vaikka on vakio fordin vetarit ja laakerit.
Sen olen huomannut, että pääsylinterien pitää antaa vapautua kunnolla jarrutusten välillä. Jos jarruja laahaa, niin poljin vähitellen painuu syvemmälle.
mulla ei ole vetarin tefa pettänyt koskaan pl. jurvassa kun laakeri meni ensiks ja kuumetessaan tefa petti.
Re: Vauhdin surma
Juu kaikki luuli että puhuin omiani kun höpöttelin tosta ongelmasta jo edellis kaudella. Nyt ongelma on tomilla,terolla,mulla ja pian muillaki joilla powerlitet.
Mikan autos pienempi paino, pienemmät männät ja kanttien välissä ajaminen auttaa. Ton ongelman toteaa helposti kun vemputtaa autoa lämppäkierroksella eikä satu jarruun kuin ruutuun ajaes. kyllähän painuu pedaali syvälle. silloin syy ei voi olla kuskin laahaavas ajotyyliskään
Huomattiin toi jo ekoilla testeillä kun ajettiin jäällä pomppuisia mutkia sladissa ja aina pääsuoran pääs oli jarrut hukassa.
Mikan autos pienempi paino, pienemmät männät ja kanttien välissä ajaminen auttaa. Ton ongelman toteaa helposti kun vemputtaa autoa lämppäkierroksella eikä satu jarruun kuin ruutuun ajaes. kyllähän painuu pedaali syvälle. silloin syy ei voi olla kuskin laahaavas ajotyyliskään

Huomattiin toi jo ekoilla testeillä kun ajettiin jäällä pomppuisia mutkia sladissa ja aina pääsuoran pääs oli jarrut hukassa.
Re: Vauhdin surma
Lyhysti todettuna. Älkää ostako noita satuloita taakse ettei tuu turhaa paha mieli.
Ennemmin ottaisin 2 mäntäisen dynapro satulan jos pitää wilwoodista valita.
Ennemmin ottaisin 2 mäntäisen dynapro satulan jos pitää wilwoodista valita.
Re: Vauhdin surma
Ok, ilmeisesti valittu tekniikka 704:ssä on sitten tuoltaosin tukevampaa...
Voikos toi olla satulasta kiinni jos syyllinen on fleksaava levy/akseli? meinaan jos se levy siellä välissä vamputtaa niin luulis että toimivassa satulassa männät vetäytyy merkistä/mallista riippumatta
?
Vaiko miten se satulan valinta tässä vaikuttaa? Etten nyt turhaan mene mitään Billet Alconeita tilaamaan (eilisilta ostosnetissä)
T
Voikos toi olla satulasta kiinni jos syyllinen on fleksaava levy/akseli? meinaan jos se levy siellä välissä vamputtaa niin luulis että toimivassa satulassa männät vetäytyy merkistä/mallista riippumatta

Vaiko miten se satulan valinta tässä vaikuttaa? Etten nyt turhaan mene mitään Billet Alconeita tilaamaan (eilisilta ostosnetissä)

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: Vauhdin surma
KakeK wrote:Lyhysti todettuna. Älkää ostako noita satuloita taakse ettei tuu turhaa paha mieli.
Ennemmin ottaisin 2 mäntäisen dynapro satulan jos pitää wilwoodista valita.
en usko että vika on satulassa

mikalla ehkä auttaa asiaa ettei aja liipissä



-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Vauhdin surma
tuntuisi oudolta jos syy olisi satulassa, mutta mistä näistä ikinä tietää.
Onkohan erimerkkisissä pääsylintereissä paljonkin laatueroa? Olen ajatellut päivittää sylinterit sellaisiin missä on erilliset säiliöt. Olisi helpompi seurata jarrunesteen määrää.
Onkohan erimerkkisissä pääsylintereissä paljonkin laatueroa? Olen ajatellut päivittää sylinterit sellaisiin missä on erilliset säiliöt. Olisi helpompi seurata jarrunesteen määrää.
Re: Vauhdin surma
ainut miks ajattelisin tämmöses dynapron olevan pempari on lyhyempi pala mikä vaikuttaa levyn keinumises erilailla.
No laakeroidaan ens kaudelle niin ettei jousta.
No laakeroidaan ens kaudelle niin ettei jousta.

Re: Vauhdin surma
mulla aina ollut dynat ei ongelmia jarrujen kans mutta on myös ollut ladan perä ja vetaritKakeK wrote:Lyhysti todettuna. Älkää ostako noita satuloita taakse ettei tuu turhaa paha mieli.
Ennemmin ottaisin 2 mäntäisen dynapro satulan jos pitää wilwoodista valita.
näyttää ongelma olevan foordin perien kans mutta saattaahan se johtua myöskin pitemmistä jarrupaloista