Vauhdin surma
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Uusi jäsen
- Posts: 25
- Joined: 16 May 2010, 08:41
Re: Vauhdin surma
Pääsylintereinä ei voi suositella muita kuin girling:ejä.
Ralli puolella olen touhunnut pedal boxeissa/käsijarruissa kopioiden kanssa ja aina on ongelman aiheuttaja ollut kopio sylinterit.
Hinnan ero on olematon siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran purkaa vehkeitä ja "ihmettelee" miten noin yksinkertainen laite ei toimi ja girling toimii.
Ralli puolella olen touhunnut pedal boxeissa/käsijarruissa kopioiden kanssa ja aina on ongelman aiheuttaja ollut kopio sylinterit.
Hinnan ero on olematon siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran purkaa vehkeitä ja "ihmettelee" miten noin yksinkertainen laite ei toimi ja girling toimii.
Re: Vauhdin surma
girling ja wilwood ollu käytössä. molemmat on toiminut. sitä en tiedä onko aitoja vai kopioita
. veikkaisin kuitenkin aitoja kun on ostettu björk motorsportista.
molemmissa polinkoteloissa on ollut irtosäiliö joka sylinterille. huomaa jos rupee jostain hukkaamaan nestettä.

molemmissa polinkoteloissa on ollut irtosäiliö joka sylinterille. huomaa jos rupee jostain hukkaamaan nestettä.
Re: Vauhdin surma

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Vauhdin surma
Laitoin Girlingin pääsylinterit tilaukseen. Hinnanero Wilwoodeihin oli olematon vaikka tilasin ihan Suomesta.
Re: Vauhdin surma
Tuolta http://www.fspec.fi/tuotteet.html?id=87/492 ku tilailee nii ei hinnat yleensä huimaa.
-
- Uusi jäsen
- Posts: 25
- Joined: 16 May 2010, 08:41
Re: Vauhdin surma
Noissa wilwood/outlaw tuotteissa pieniä lapsuksia esim.
pääsylinterien sokka heikko/sokka ura matala,jos ei topparia esim.käkkärissä on jalkajarrua reippaammin polkastessa vaara että nesteet lattialla.
Satulat ja sylinterit kannattaa purkaa ja putsata uutena.
Ollut koneistus pölyt sisällä ja taas on ihmetelty kun nesteet vuotaa/männät jumittaa.
Sitten on tullut vastaan tekstittömiä pääsylintereitä (raldes. uusio tuotanto)
jotka 1:1 kopio girlingistä ulkoa päin mutta sisäkalut ala-arvoset esim.
ei sulje säiliöta jarrutettaessa 100% tai päinvastoin ei täytä sylinteriä riittävän nopeasti.
Raldes hyvä paikka joillekin tuotteille jotka ei omaa tuotantoa mutta heidän omissa tuotteissa ilmeisesti tarkoitus olla halvin markkinoilla ja se kyllä valitettavasti näkyy lopputuotteessa.(esim.pedal boxit escorttiin aika tekeleitä)
Kyllä on tullut kalliimman kautta todettua että halvinta on ostaa "kallista" mutta jos ostaa kaksi kertaa halpaa joka tekee jo enemmän niin onko se sitten vielä parempi...
pääsylinterien sokka heikko/sokka ura matala,jos ei topparia esim.käkkärissä on jalkajarrua reippaammin polkastessa vaara että nesteet lattialla.
Satulat ja sylinterit kannattaa purkaa ja putsata uutena.
Ollut koneistus pölyt sisällä ja taas on ihmetelty kun nesteet vuotaa/männät jumittaa.
Sitten on tullut vastaan tekstittömiä pääsylintereitä (raldes. uusio tuotanto)
jotka 1:1 kopio girlingistä ulkoa päin mutta sisäkalut ala-arvoset esim.
ei sulje säiliöta jarrutettaessa 100% tai päinvastoin ei täytä sylinteriä riittävän nopeasti.
Raldes hyvä paikka joillekin tuotteille jotka ei omaa tuotantoa mutta heidän omissa tuotteissa ilmeisesti tarkoitus olla halvin markkinoilla ja se kyllä valitettavasti näkyy lopputuotteessa.(esim.pedal boxit escorttiin aika tekeleitä)
Kyllä on tullut kalliimman kautta todettua että halvinta on ostaa "kallista" mutta jos ostaa kaksi kertaa halpaa joka tekee jo enemmän niin onko se sitten vielä parempi...
Re: Vauhdin surma
kun hain käsijarruun sylinterin björkiltä niin hyllyssä oli kolmenlaisia(girling,wilwood ja obp). girling lähti mukaan
. hinta tais olla 42e -alennukset. samalla mukaan tarttui uudet ajovermeet
. hyvä että kylällä on kauppias mistä hakea. ei tarvitse tilailla toiselta puolen suomea 



-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Vauhdin surma
Ei kannata vaivautua. Kyseisen liikkeen myyjä olettaa että ne ovat Girlinging, koska tulevat Englannista. Sylintereiden päällä ei ole mitään merkintää valmistajasta.KakeK wrote:Tuolta http://www.fspec.fi/tuotteet.html?id=87/492 ku tilailee nii ei hinnat yleensä huimaa.

Re: Vauhdin surma
jaa oliks tääki niitä kauppoja
. No on siellä ainaki halpaa kiinalaista tavaraa 


-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: Vauhdin surma
kuinka monella on säiliöt korkeammalla kun satulat?
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Re: Vauhdin surma
Rungon yläputken tasolla ollu aina.
Re: Vauhdin surma
Kuis niin Johan?
Mulla on viimesten modien jälkeen ollu säiliöt ylemmän runkoputken päällä.
T
Mulla on viimesten modien jälkeen ollu säiliöt ylemmän runkoputken päällä.
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: Vauhdin surma
olen ymmärtänyt että jos ne ovat matalempana kun satulat tulee ongelmia.. Näin kerrottiin 90-luvun puolessa välissä ja siinä uskossa olen elännyt 

Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Re: Vauhdin surma
eiköhän kaikki jokseenki ymmärrä että neste säiliöt pitää olla ylempänä satuloita jotta ne toimii. jotka ei vielä sitä tiedä kannattaa laittaa neste säiliöt ylemmäksi kun satulat jotta ne pellaaa onhan porukassa paljon rakentajia jotka tekee vasta ensimmäistä kilpa autoa elämässään 

Re: Vauhdin surma
ainakin ilmaaminen on helpompaa
. tälläisissä autoissa lattia on kuitenkin niin alhaalla jarrusatuloihin nähden. jos käyttää lattiapolkimia
. roikkuvilla polkimilla säiliöt tulee väkisinkin ylemmäksi. meillä on tuotu säiliöt konehuoneen puolelle/yläputken yläpuolelle jotta voi tarkkailla nestepintoja helposti.

