kippo wrote:huvikseni kyselin paikalliselta stefa/laakeri toimittajalta niin saattas löytyä viton stefaa 16.90:-kpl mutta asia selviää huomenna tarkemmin laitan tähän kun asia selviää
nyt asia vasta selkis
20:- pitäs kappaleesta saada niin lähettelisin postipusseissa jokaiselle halukkaalle
onko porukka vaihtannu nuita pinjon pyörän laakereita?? kun ei meinannut millään löytyä vastaavia ainakaan skf:ltä
poskilaakerit löytyi kyllä uudet....
Omaan vaihdettiin kaikki laakerit. Kaikki uudet löytyy myös muistaakseni skf:ltä Olisko niin että sisempi pinjonin laakeri oli hankalampi tapaus, mutta löyty lopulta ja maksoi vaatimattomat 180€
Pitänee katsoa kun raapustin kaikkien numerot noihin räjäytys kuviin.
Oletteko kasanneet ladan pinjonin käyttäen alkuperäistä laakerien välissä olevaa puristusholkkia vai onko se kiristyksen jälkeen vaihdettu sorvattuun teräsholkkiin?
fordsonni kiinteellä holkilla nipussa.kuulemma joku peräguru oli heittäny kuikkaan ensimmäiseksi puriseholkin ja laittanu kiinteällä.vanhamies tehny mun perät ja teki holkin vaan jostakin suunnilleen sopivasta putkenpätkästä ihan rälläkkä sovituksella (nollavälys),tällä asennuksella ajettu jo vuosia eikä mitään ongelmaa siltäosin.lautaspyörän pultit on löystyny ennen mutta nyt momentti 115nm niin jo pysyy.
joskus vein perän lammille rallinetissä mainostaneelle "sikarimiehelle"-20 vuotta näitä tehny-.äijä katto välyksen käsin -ei tässä kelloo tarvi- pinionin mutterin veti 1.5 metrisellä varrella kiinni -pitää olla lujassa- öljyä laita 2 litraa ohjeen kera.
perä oli ns. jumissa,kiinteä holkki oli rypistynyt kasaan ja öljyt lensi pitkin peräluukkua. 10min/70e...oli halpa...en suosittele
Mä olen säätänyt välykset sormituntumalla ja pinionin vetänyt lukkoon kiinni täysillä ilman momentteja ja holkkina on Ladan vakio.
Varmaan hirveä tuuri, että ei ole mikään hajonnut/irronnut.