akku
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
akku
mites tuo sääntö taas meni oikeesti pitäs uuteen projektiin sijoittaa akku konehuoneeseen ja näkyy varikolla kahta käytäntöä akku on koteloitu ja myös oli jollain avoimena. kuljettajan tilassa han se pitää olla koteloituna mutta mites jos se on konehuoneessa.
Re: akku
Olisko se ollu niin että suljettu akku ei tarvinnu olla koteloitu ainakaan konehuoneen puolella? Sillälailla on tullu ajeltua ja ajateltua 

Re: akku
Ittellä agm tyyppinen mistä ei pitäis paljo kuseksia vaikka lekalla huitaisee ja pelaa vielä jotensakkin vaikka on halki.
Re: akku
Säännöissä ei tarkemmin mainita akun sijoituksesta ja olen olettanut että tässä kohdassa mennään yleisen AKK sääntökirjan määräämän käytännön mukaan, eli II Art. 252 Yleiset määräykset, kohta 7.6 Kaikki vaaraa aiheuttavat osat (akku, syttyvät tuot-
teet jne) tulee kuljettaa ohjaamon ulkopuolella.
Eli ohjaamossa akkua ei saa pitää, ihan niinkuin polttoainesäiliötäkään. Mutta jos akun sulkee pois ohjaamosta niin silloin sitä saa pitää apukuskin puolella, penkin takana tai vaikka polvien alla.
Jos akku suljetaan niin kotelo kannattaa tehdä korin ulkopuolelle tuulettuvaksi. Meidän luokassa kaikki taitaa ajaa märkä-akuilla, niin riskit on olemassa jos akku ei pääse tuulettumaan. Kesäduunissa meillä oli tommosia agm tyylisiä akkuja, ja ne räjähti melko voimalla vaikka tulivat meille "tyhjänä". Yleisesti red top, optima ja muut ns. "kuiva-akut" ei oikeasti ole kuiva-akkuja, vaan toimivat samalla periaatteella kuin tavallisetkin akut, neste vaan on imeytetty. Geeli ja litiumakut sitten erikseen.
Akkua ei tarvi konehuoneessa koteloida.
teet jne) tulee kuljettaa ohjaamon ulkopuolella.
Eli ohjaamossa akkua ei saa pitää, ihan niinkuin polttoainesäiliötäkään. Mutta jos akun sulkee pois ohjaamosta niin silloin sitä saa pitää apukuskin puolella, penkin takana tai vaikka polvien alla.
Jos akku suljetaan niin kotelo kannattaa tehdä korin ulkopuolelle tuulettuvaksi. Meidän luokassa kaikki taitaa ajaa märkä-akuilla, niin riskit on olemassa jos akku ei pääse tuulettumaan. Kesäduunissa meillä oli tommosia agm tyylisiä akkuja, ja ne räjähti melko voimalla vaikka tulivat meille "tyhjänä". Yleisesti red top, optima ja muut ns. "kuiva-akut" ei oikeasti ole kuiva-akkuja, vaan toimivat samalla periaatteella kuin tavallisetkin akut, neste vaan on imeytetty. Geeli ja litiumakut sitten erikseen.
Akkua ei tarvi konehuoneessa koteloida.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: akku
plussanapa olisi hyvä suojata oikosulun varalta.