Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
mika,mites se penaltyhomma kaikenkaikkiaan meni.en kerenny kysyyn paikanpäällä.
jäikö stop+go taulu vaan huomaamatta?? miten rivuutit liikaa??
jäikö stop+go taulu vaan huomaamatta?? miten rivuutit liikaa??
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
Kiitoos selvennyksestä. Jotenkin tuo eka versio pisteistä näytti "hieman" turhan tiukalta jos kauden tuloksia katselee. Mutta ONNEA koko mitalli kolmikolle!!
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
kiitoksia vaan.Jari wrote:Kiitoos selvennyksestä. Jotenkin tuo eka versio pisteistä näytti "hieman" turhan tiukalta jos kauden tuloksia katselee. Mutta ONNEA koko mitalli kolmikolle!!
no tommosia kalkulaatioita sattuu kun savuton mies laskee spadduaskin kylkeen ulkomuistista kahvittomalla kahvitauolla.
Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

perjantai alkoi osaltamme mustissa merkeissä. kuski tuumas ensimmäisen session jälkeen, että seuraavaks aika-ajoon, eihän tolla aja p..rukaan. aikana 18,8 tai jotain. onneks mekatsu ei antanut heti periks, ja passitti uudelleen radalle muutosten jälkeen, ajaksi 16,02, ja kuski hymyili ja tuumi, onhan toi aika pirullinen ajaa, mutta kello näyttää tykkäävän. tällöin oli auton moottoristen kierrosennätys 16,3. tai ainakin tietääksemme. (markku kyllä sanoi ajaneensa aikoinaan (4-5) vuottasitten 15,4 toyotalla, en muista, eikä jaksa penkoa.) loppu päivä ajettiin 0,5 s sisään eri säätöjä kokeillen.
aika-ajossa tuli onkelmia ja ruutu 14. tosi pettymys, koska oltiin siihen asti oltu radalla kolmanneksi nopeimpia. kiitoksia tomille hitsin lainasta ja mikalle öljyistä.
lähtö perseelleen. ja uusinta lähtö myös. maalissa 4. ja ruutu 4. ei paha.
seuraava lähtö perseelleen taas. (kehotin ottamaan kaikesta huolimatta riski lähdön ja kun äitiinsä on tullut, niin totteli.) aikansa subben takana kunnes taistelemaan sijoista 2 - 5. lopussa tomin kans vääntöä, mutta herrasmies on aina herrasmies. (tais tulla mainuttua jotain).
viikonloppu oli oikeastaan huikean mahtava, vaikka ei voitettukaan, niin tasaisuutensa vuoksi. vois kuvitella, että näillä eväillä ei paljon parempaa vois saavuttaa, joten kuskille hattua.
t. mekaanikko
Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
EDIT: asia tarkastettu 704 vihkosta. oikea aika oli 1.16.4 jurvassa ja 1.16.2 vetelissä reeneissä optimi olosuhteissa ajettuna. kisoissahan ei jurvassa ole koskaan päästy mihinkään.
nyttenhän mulla aika jäi todellakin 1.15.6 ekalähdöstä kun toinen lähtö meni vituilleen ja siitä ajaksi vain 1.15.8. en tiedä mikä sitten on nopein autonmoottori aika kisoissa ajettuna. aikapaljon mikaa jäljessä kuitenkin
. nyttenhän oli erittäin hyvät olosuhteet.
pehmeistä jousista kello tykkää mutta on aika vikuri ajettava
jäykillä jousilla auto on lepposa ajettava mutta kello ei tykkää kuten keväällä nähtiin. yritin ajaa jäykillä koko kesän mutta ei pitänyt pokka ja vaihdoin pehmeän alustan jurvaan. ilmeisesti kannatti 
nyttenhän mulla aika jäi todellakin 1.15.6 ekalähdöstä kun toinen lähtö meni vituilleen ja siitä ajaksi vain 1.15.8. en tiedä mikä sitten on nopein autonmoottori aika kisoissa ajettuna. aikapaljon mikaa jäljessä kuitenkin

pehmeistä jousista kello tykkää mutta on aika vikuri ajettava


Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

siis viime kaudelta paras autonmoottorisella ajettu aika virallinen ajanottolaitteisto paikallaan.
Last edited by pasi.t on 21 Sep 2011, 18:10, edited 1 time in total.
Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
Edit kun muutkin...
Tää oli vastaus ennen aiempia edittejä, nyt homma selveni mullekkin.
Virallisuudesta en tiedä mutta Mylapsista
3 725 Markku 9 11:33.141 7.570 1:15.660 7 124.568 ja
DNF 725 Markku n 6 8:11.799 1:15.813 5 124.316
Vai luenko väärin?
T
Tää oli vastaus ennen aiempia edittejä, nyt homma selveni mullekkin.
Virallisuudesta en tiedä mutta Mylapsista
3 725 Markku 9 11:33.141 7.570 1:15.660 7 124.568 ja
DNF 725 Markku n 6 8:11.799 1:15.813 5 124.316
Vai luenko väärin?
T
Last edited by tumpelo on 22 Sep 2011, 09:57, edited 1 time in total.
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
Paras locost kierros ekassa lähdössä 1:13.997 ja paras auton moottorilla 1:15.660
Tokassa vastaavasti 1:14.075 ja 1:15.813
Tokassa vastaavasti 1:14.075 ja 1:15.813
Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
aika paljon on kirittävää auton koneiseilla mopoisiin nähden liekö tietoa vai taito vaiko sääntöjä 

-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
Mikan kierrosajat ei lasketa vai miten se meni




Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
no mulla ainakin suurin syy hitauteen on ratin ja penkin välissä
. autokaan ei varmaan ole hyvä mutta varmasti sillä kovempaa pääsis jos olis kunnon kuski
eihän sinne kärkeen jää ylivoimasia kuin kake ensivuodelle. jossei sitten tule joku uusi tähti mikan tilalle. kakekin oli jonkin verran mikaa hitaanpi jurvassa. tosin toisesta erästä kakella ei ollut mahdollisuutta saada kunnon aikaa pöyrähdyksensä jälkeen kun minä peittelin hitaanpana edessä.
keli tais olla aika optimi nyt jurvassa. viileetä niin vehkeet oli tehoissaan ja radassa hyvä pito kun sai vain renkaat ensin lämpöseksi. uskon että tero ja toni kaiken sattuessa kohdalleen olisi voinut mennä minua kovempaakin kun katsotaan kevään aikoja.
terohan ei saanut nopeita kierroksia kuivalla ajettua kun oli kaikenlaisia pikku juttuja. puuttuvat vaihteetkaan ei varmasti auttanut asiaa.
tonillakin oli teknisiä murheita viikonlopun aikana.
uskon että tilanne tasoittuisi silläkin että pasi,jarkko ja kennet olisi kanssa viivalla. viiden kärkeen olisi varmasti tunkua sen jälkeen
. harmi vain kun kaikilla on toyota niin ei tulisi moottori kirjoa lisää.


eihän sinne kärkeen jää ylivoimasia kuin kake ensivuodelle. jossei sitten tule joku uusi tähti mikan tilalle. kakekin oli jonkin verran mikaa hitaanpi jurvassa. tosin toisesta erästä kakella ei ollut mahdollisuutta saada kunnon aikaa pöyrähdyksensä jälkeen kun minä peittelin hitaanpana edessä.
keli tais olla aika optimi nyt jurvassa. viileetä niin vehkeet oli tehoissaan ja radassa hyvä pito kun sai vain renkaat ensin lämpöseksi. uskon että tero ja toni kaiken sattuessa kohdalleen olisi voinut mennä minua kovempaakin kun katsotaan kevään aikoja.
terohan ei saanut nopeita kierroksia kuivalla ajettua kun oli kaikenlaisia pikku juttuja. puuttuvat vaihteetkaan ei varmasti auttanut asiaa.
tonillakin oli teknisiä murheita viikonlopun aikana.
uskon että tilanne tasoittuisi silläkin että pasi,jarkko ja kennet olisi kanssa viivalla. viiden kärkeen olisi varmasti tunkua sen jälkeen

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
Hei, mä voin vaihtaa moottorimerkkiä jos 2 litran 8 reikänen sallitaan ?:)
Tosin kärkeen tuskin kerkee silläkään. Mutta eikös tänäkesänä ole kaikki osallistuneet päässeet jo ajaan kilpaa, Mikakin heti kun hylättiin takariviin
"Otin" muuten lokakuun vapaaksi että pääsee heti tuoreeltaan muokkaamaan autoa ensikaudelle
Jatkossa kustaan kumoon kaikki alle kaksilitraiset
T
Tosin kärkeen tuskin kerkee silläkään. Mutta eikös tänäkesänä ole kaikki osallistuneet päässeet jo ajaan kilpaa, Mikakin heti kun hylättiin takariviin

"Otin" muuten lokakuun vapaaksi että pääsee heti tuoreeltaan muokkaamaan autoa ensikaudelle


T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
markku wrote: harmi vain kun kaikilla on toyota niin ei tulisi moottori kirjoa lisää.
olisin seuraavan tehnyt eri koneella mutta kun 1.8 16v:een ei hyväksytty kahta muutosta kun meni laskennallisesti 202.5hv. muistaakseni

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8
puuttuuko siitä imu vai pako aukot jos se on 8 reikänen. vai tarkoititko 8 mukinen 

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8 offto
No Markun tavalla laskien reikiä on aika paljon enemmän. Mutta itse laskeskelin vaan lohkon isompia reikiä, tehdastekosia, joita kai ammattikielellä kutsutaan myös "sylintereiksi".
Aika hyvä slalom pätkä sunnuntain toisesta lähdöstä tuli talteen, vielä kun keksitään miten sen saa käännettyä alasylöisin, kamera kun sattui roikkumaan ylösalaisin...
Alkaa sattua pääppyliin kun katsoo käsinseisonnassa (läppärillä tietty helpompaa...)
T
Aika hyvä slalom pätkä sunnuntain toisesta lähdöstä tuli talteen, vielä kun keksitään miten sen saa käännettyä alasylöisin, kamera kun sattui roikkumaan ylösalaisin...
Alkaa sattua pääppyliin kun katsoo käsinseisonnassa (läppärillä tietty helpompaa...)
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.