Kallistuksen vakaajat
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
-
- Site Admin
Nuo puukotko tuossa kiertyy?
Itse kun alustavasti sommittelin niin sijoitin vakaajan mielessäni etuakselin takapuolelle - paino sijoittuu taaemma ja tavallinen vakaaja helpompi viritellä kun runko on leveämpi siinä kohtaa. Tuommonen veitsimallinen on tietysti eri juttu. Mulla ei budjetti riitä noihin veitsiin, paitsi jos Morat käy suoraan.
Itse kun alustavasti sommittelin niin sijoitin vakaajan mielessäni etuakselin takapuolelle - paino sijoittuu taaemma ja tavallinen vakaaja helpompi viritellä kun runko on leveämpi siinä kohtaa. Tuommonen veitsimallinen on tietysti eri juttu. Mulla ei budjetti riitä noihin veitsiin, paitsi jos Morat käy suoraan.
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
Ehkä jonkinlainen lehtijousen lehden pätkä olis oikea materiaali. Ja olikohan vanhoissa volkkareissa vääntösauvakin nippu lehtiä, ne kävis varmaan hyvin. Ei vaan saisi työstettäessä kuumua ettei mene joustavuus, liian haastava homma ainakin mulle.TK707 wrote:Mikähän materiaali tuommosessa "puukossa" kestäis, jos koittas ite tehä..?
Varmaan jotain vähä parempaa terästä pitäs olla, ettei heti "väsy"..
Kestäsköhän rosteri...
Täytyy ainakin kokeilla jostain... Ei ihan ilmasia ostella valmiit..
En vieläkään ole varma millä ihmeen periaatteella nuo toimii. Tuo veitsi on joka tapauksessa se joustava elementti koska niitä saa eri paksuuksina. Ehkä se jotenkin kiertyy, toisessa päässä laakerit, toisessa kiinteästi kiinni.
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
-
- Site Admin
-
- Ron Champion
Mä veikkaan että rst:llä ei tule kestämään. Nuo kun tahtoo olla melko hauraita teräksiäTK707 wrote:Mikähän materiaali tuommosessa "puukossa" kestäis, jos koittas ite tehä..?
Varmaan jotain vähä parempaa terästä pitäs olla, ettei heti "väsy"..
Kestäsköhän rosteri...
Täytyy ainakin kokeilla jostain... Ei ihan ilmasia ostella valmiit..

Jousiterästä peliin.