Page 10 of 13

Re: JK 706

Posted: 24 Sep 2015, 22:17
by kippo
Tomi Jutila wrote:
kippo wrote:Harmillisen nopee autonkoneinen auto näillä säännöillä niinku mopomiehet sanoo :wink: siirtyi ullakolle ootteleen parempia aikoja. Tai ootteleen potenttiaalista ostajaa
tuollaisenaan voipi ostajaa joutua ootteleen jonniinaikaa. eiks ajokelpoisena ois helpompi myyvä
nettiautoos vaiha kilpa ajoneuvojen puolelta osioon kunnostettavat ajoneuvot/ei ajokunnossa
12000€ laitan kyllä ihan samanlaiseen kilpailukuntoon kuin se oli virtasalmellakin ja perävälityksen ja lukon tiukkuuden voi vielä ostaja ihan itse valita.

ompi tässä talvi aika ostajien mietiskellä ei tuo hinta ole mikään syystarjous vaan toimivana myytävä kilpaauto

Re: JK 706

Posted: 25 Nov 2015, 22:51
by kippo
1448481022943.jpg
1448481022943.jpg (1.51 MiB) Viewed 2509 times
Uusi vaihtoehto locostin keulalle eikös tuolla pääse jo jamahakappiin mukaan

Re: JK 706

Posted: 26 Nov 2015, 07:30
by Tomi Jutila
ei pääse

tuolle on oma beams & honey cup

Re: JK 706

Posted: 27 Nov 2015, 01:12
by kippo
Tomi Jutila wrote:ei pääse

tuolle on oma beams & honey cup
Mutta siinähän lukee yamaha pitäshän sillä päästä cupiin mukaan
Jos ei tuolla pääse niin en tuu ollenkaan

Re: JK 706

Posted: 27 Nov 2015, 10:19
by Tomi Jutila
Ei pääse yamaha cuppiin mutta säåhän ihan julkisesti kerroit kesällä lopettavasi ja kalustokin on ollut pitkään myynnissä niin ei se haittaa.. onko autoa kyselty, olen parillekkin kiinnostuneelle sitä kaupannut osaavissa käsissä mopojen kaatajaksi.

Re: JK 706

Posted: 27 Nov 2015, 16:00
by kippo
Joo kalusto on myyty ja locost harrastaminen lopetetaan kuhan päästään kaikista osista irti joo tuo kone mistä kuva oli 2.0l16v turbo 242hv ainaki tehot riittäs kärkeen vakionaki

Re: JK 706

Posted: 29 Nov 2015, 19:59
by tumpelo
Oho, turbosta vakiona melkein samat kuin saman moottoriperheen uudemmasta versiosta vaparina kevyellä kutittelulla. :roll:

t

Re: JK 706

Posted: 29 Nov 2015, 23:08
by kippo
tumpelo wrote:Oho, turbosta vakiona melkein samat kuin saman moottoriperheen uudemmasta versiosta vaparina kevyellä kutittelulla. :roll:

t
Tuo onki -90 luvun kesysti viriteltyjä turbo motteja sivilikäyttöön mutta vissiin sen aikaisessa ralli celikassa käytettiin samaa perus mottia

Re: JK 706

Posted: 29 Nov 2015, 23:14
by kippo
Tomi Jutila wrote: säåhän ihan julkisesti kerroit kesällä lopettavasi.
Jaa säikähitkö että meinaan vielä ajaa.turha pelko en aijo näillänäkymin paljo enää kilpaa ajella jos joskus ihan milen virkeydeksi käy ajelemassa ratalla

Re: JK 706

Posted: 01 Apr 2016, 07:43
by Mika Lindqvist
nonniin. tällä kippon kilpurilla olis sitten tarkoitus jahtaa ens kauden mestaruutta.
olin sen vertta kippoa hitaampi joten muutamat päivitykset autoon piti tehdä jotta mäkin sillä kerkeäisin...
sääntömuutoksen takia ns. "laiton" tojotan tekniikka vaihtuu cosvortin täys kevyt metalliseen 2 litraseen ns. "vakio" mottiin minkä jatkona japanilais valmistajan ns. h-kaaviollinen monivaihteinen kevytmetalli kuorinen ns. vakio vaihteisto? tavoitteena saada auto balanssiin sopivalla painon jaottelulla huomioiden minimipainon.

koska joudumme käyttämään vaihteistossa synkronointia niin en tiedä miten hyvin kestää korkeita kierroksia mutta se selviää testeissä...

Re: JK 706

Posted: 01 Apr 2016, 10:59
by Tomi Jutila
Kippon auton tekniikassa ei ollut mitään laitonta. Olis ollut valmis kilpailukykyinen auto toyotankin tekniikalla suoraan motoparkin kisasta.

Re: JK 706

Posted: 01 Apr 2016, 11:08
by mäkkäri
Kipon moottori tulee mun autoon muutettuna 1,8 litraseks.

Re: JK 706

Posted: 01 Apr 2016, 16:34
by Mika Lindqvist
Tomi Jutila wrote:Kippon auton tekniikassa ei ollut mitään laitonta. Olis ollut valmis kilpailukykyinen auto toyotankin tekniikalla suoraan motoparkin kisasta.
joopajoo....meillä on jo yks auto jolla ei voi voittaa....

Re: JK 706

Posted: 01 Apr 2016, 18:05
by Mika Lindqvist
Sitä paitti ei jarkko halunnu myydä toyotan tekniikalla kun sille oli sanottu että se on laiton/liian ylivoimainen moottori tähän sarjaan...

Re: JK 706

Posted: 01 Apr 2016, 18:55
by Tomi Jutila
Mika Lindqvist wrote:Sitä paitti ei jarkko halunnu myydä toyotan tekniikalla kun sille oli sanottu että se on laiton/liian ylivoimainen moottori tähän sarjaan...
Jarkko Kipon Locost 706 ei ole ollut missään vaiheessa sääntöjen vastainen, ei vanhojen eikä uusien sääntöjen. Autolla ajettu kaudet 2013-2015 hallituksen myöntämällä erivapaudella. 2016 voimaantulleisiin sääntöihin auto olisi soveltunut sellaisenaan ilman erivapauksia tai teknisiä muutoksia.
Locost säännöissä on lause "Jos moottori osoittautuu ylivoimaiseksi muihin verrattuna, voidaan se kieltää" ei ole toistaiseksi käytetty mihinkään autoon eikä ole ollut edes harkinnassa.

Edit; lisäpainoja ei katsota tekniseksi muutokseksi.