Page 11 of 13

Re: JK 706

Posted: 01 Apr 2016, 20:31
by KakeK
Onko ny aprillipäivä vai mitä noi pojat hourailee. Ei locostiin kannata laittaa auton moottoria.

Re: JK 706

Posted: 01 Apr 2016, 20:35
by Tomi Jutila
KakeK wrote:Onko ny aprillipäivä vai mitä noi pojat hourailee. Ei locostiin kannata laittaa auton moottoria.
Ääh mäkkari ottanu liian monta viagraa.

Re: JK 706

Posted: 24 Apr 2016, 12:03
by Mika Lindqvist
kippon tehtaalla muutostyöt käynnisä.

moottori fiesta st vm 2005 duratec he 2.0 16v 150hv, pysyy vakiona. avklta 1030e

vaihteisto mx5 vm 2008 n7 5v. pysyy vakiona. ebay 750e

läppärungot 42mm gsxr. crsc.fi 180e

moottorin ohjaus omex 600. tori.fi 450e

Re: JK 706

Posted: 24 Apr 2016, 12:21
by Tomi Jutila
Meinaatteko pärjätä 150 hevosvoimalla

Re: JK 706

Posted: 24 Apr 2016, 12:37
by Mika Lindqvist
Tomi Jutila wrote:Meinaatteko pärjätä 150 hevosvoimalla
toivottavasti tulis lähemmäs 175 läppärunkoilla ja putkistomuutoksella.
toi 175 hän on laskennallinen teho vakiosta 16v kakslitrasesta meijän kaavassa...

ei kait niillä hevosilla niin paljo välii oo. koitetaan saada lähelle tuota 636kg

Re: JK 706

Posted: 24 Apr 2016, 13:02
by Tomi Jutila
Jos låppiksillä tulis...tuosa kun oon touhunnu sisuskaluiltaan vakion moottorin virittämisen kanssa v-luokan auton kanssa niin tehonlisäys on ollut muutamia hevosvoimia putkella ja boksimuutoksella.
Eli pirun tiukassa on ainaki vakio imupuolen kans. Josko turatekki antas vähä enempi.....?

Re: JK 706

Posted: 24 Apr 2016, 13:15
by Mika Lindqvist
Tomi Jutila wrote:Jos låppiksillä tulis...tuosa kun oon touhunnu sisuskaluiltaan vakion moottorin virittämisen kanssa v-luokan auton kanssa niin tehonlisäys on ollut muutamia hevosvoimia putkella ja boksimuutoksella.
Eli pirun tiukassa on ainaki vakio imupuolen kans. Josko turatekki antas vähä enempi.....?
on niistä jotku saanu vakioista ihan kivasti.
ite uskon sen minkä itte toteen.

arviolta tulossa kumminkin miehen verran kevyempi ku opeli joten tavotteena kumminkin suoritus kykyinen paketti.

ja tarkotushan on rakentaa ns. vakio helppo hoitoinen edullinen ja toivottavasti siitä sellanen tulloo.
tekniikkahan on bolt on toisiinsa. ainoastaan kytkinlevy pitää vaihtaa.

tarkotus olis kumota tuo kaken aiempi väittämä...

jos sitten muutkin innostus tällaisesta...

Re: JK 706

Posted: 02 May 2016, 18:08
by Mika Lindqvist
on aika korkia moottori..
just ja just sopii korkeen nokkakappaleen alle

Re: JK 706

Posted: 02 May 2016, 18:55
by Mika Lindqvist
kiirettä pitää saada auto viivalle

Re: JK 706

Posted: 02 May 2016, 21:05
by Mika Lindqvist
sain justiinsa rengassäilytys hyllyt kasattua.
mun tän kauden rengasvalinnat on: 599 sarjaa sopersofteja ja 1 sarja ylivuotisia mediumeja.

Re: JK 706

Posted: 02 May 2016, 21:24
by Mika Lindqvist
ny ku moottori ja loota asettunnu nii painot pitäs olla hyvät tähän luokkaan yokoilla.

ps. kulmapainot voi tarkistaa tasasella sellai et laittaa palan huppapuppaa renkaisiin ja sit työntää autoa et puppat litistyy ja sit mittaa tönärillä.
toimii niiku plastigauge...

Re: JK 706

Posted: 03 May 2016, 14:40
by Mika Lindqvist
moottori ja vaihteisto paikallaan.
penkki valettu.
nokkakappale istutettu paikalleen.
numerot tilattu.
kardaani lähetetty pajalle.
pakoputkisto valmis.
imusarja tekeillä.
öljyjalka tekeillä.

paljon on vielä

ohessa pari kuvaa

Re: JK 706

Posted: 03 May 2016, 14:41
by Mika Lindqvist
siinä pakopuoli

Re: JK 706

Posted: 05 May 2016, 11:26
by Mika Lindqvist
tälläsiä haaveita ja suunnitelmia.
kuvassa tehokäppyrä pumaspeedin bolton virikitistä missä imupuoli pakopuoli ja remappi vakioon koneeseen. näyttää osviittaa käppyröiden sijainnista.
toisessa laskurissa matukan välärit ja tuleva perä välitys laskettiin noista.
tavotteena pysyä tuolla leikkuukohan yläpuolella.

Re: JK 706

Posted: 05 May 2016, 12:16
by Mika Lindqvist
tosta lähetään. mitään en ymmärrä...
antakaa neuvoa :oops: